Undergrunds rap?
Fra : Das Devil :\)

Dato : 06-05-03 22:28

Tjah, leder lidt efter noget inspiration..

Kan ikke helt finde nogen undergrunds-rappere der er værd at høre på..

Synes 50Cent var fedt før han blev kendt, ja hvem husker ikke "Slow Doh ;)"

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-05-03 00:50

Das Devil :) wrote:
> [...]
>
> Kan ikke helt finde nogen undergrunds-rappere der er værd at høre på..
>
> Synes 50Cent var fedt før han blev kendt, ja hvem husker ikke "Slow

En af mine favoritter er Last Emperor.

-Sune

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 07-05-03 01:00

> Kan ikke helt finde nogen undergrunds-rappere der er værd at høre på..
>
> Synes 50Cent var fedt før han blev kendt, ja hvem husker ikke "Slow Doh
;)"

Er han ikke fed efter han blev kendt? Daler ens evner som musiker virkelig
proportional med ens berømmelse? Så må folk som U2 og Rolling Stones da
virkelig være ringe?

Hvordan kan det være at vi synes at nyt musik er mere værd, end kendt musik?

Fyr løs.

/M

Fra : S. Sørensen

Dato : 07-05-03 09:05

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in message

> [...]
> virkelig være ringe?
>
> Hvordan kan det være at vi synes at nyt musik er mere værd, end kendt

Ikke at jeg kender til personen eller musikke. Rap har ikke min store
interesse,
men man kan jo forestille sig, at det faktisk er sådan, at personen, for at
blive kendt, har
skiftet stil i en sådan grad, at han passer mere ind i pladeselskabernes
lidt mere
vandkæmmede stil?

Steinbjørn

Fra : LarsJ

Dato : 08-05-03 02:27

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote
in news:b9aeqr$b9q$1@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> for at blive kendt, har
> skiftet stil i en sådan grad, at han passer mere ind i

Det handler også om, at når man hører musik med en kunstner, der ikke er
særlig kendt, får man lidt den følelse, at det er noget man har for sig
selv... den følelse mister man sgu, når vedkommende bliver trukket igennem
medie-cirkusset (eller cirkussen, for de grammatiske myrekneppere) og alle
lige pludselig høre bandet/kunstneren...

Så jo, mange kunstnere bliver dårligere når de bliver mainstream, men det
er ikke den eneste grund til, at man siger, at vedkommende er blevet ufed,
da han/hun/de blev rigtig kendt...

Nogen, der er enige, eller snakker jeg for døve ører her?

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : Klitgaard

Dato : 08-05-03 06:54

"LarsJ" <lars@SWONKEEpuskas.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen, der er enige, eller snakker jeg for døve ører her?

Der kan da være en lille smule om det men hvis en hip-hopper skal bryde
igennem kommercielt vil der i 9 ud af 10 tilfælde være tale om en ændring af
stil. Teksterne bliver mindre hardcore, beatsene mere poppede osv.

--
- Klitgaard
"Jeg er allergisk overfor alkohol og narkotika. Jeg får udslag i form af

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 07-05-03 17:22

> Er han ikke fed efter han blev kendt? Daler ens evner som musiker virkelig
> proportional med ens berømmelse? Så må folk som U2 og Rolling Stones da
> virkelig være ringe?

Næh, men derfor kan ens syn på musikeren vel sagtens ændres, uden der er
noget underligt i det?

Simon

Fra : Das Devil :\)

Dato : 07-05-03 21:58

Hans musik er wack efter han er blevet kendt..
Eminem det store fede møgsvin har ødelagt det helt :)

Men ehm ellers en fin debat du fik ud af det :)

Fra : Astrid

Dato : 07-05-03 09:12

"Das Devil :)" <0014273m001@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan ikke helt finde nogen undergrunds-rappere der er værd at høre på..
>
> Synes 50Cent var fedt før han blev kendt, ja hvem husker ikke "Slow Doh

Jamen så prøv 50 Pence - In Da Pub i stedet for: http://www.liamdon.co.uk/

/astrid

Fra : Troels

Dato : 07-05-03 09:22

> Jamen så prøv 50 Pence - In Da Pub i stedet for: http://www.liamdon.co.uk/

Damn hvor er det sjovt
Jeg glæder mig allerede hvad den danske udgave mon kan blive.

/Troels

Fra : Das Devil :\)

Dato : 07-05-03 21:58

Typisk at det kommer fra en tøs ;)

Fra : Astrid

Dato : 10-05-03 02:35

?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-05-03 23:23

Astrid wrote:
> "Das Devil :)" <0014273m001@stofanet.dk> wrote in message
>

> ?

Han kender måske mange piger der kan lide den rapper.

Hvis du havde sagt "Tindersticks" havde jeg nok svaret det samme...

-Sune

Fra : Astrid

Dato : 11-05-03 08:16

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

> Han kender måske mange piger der kan lide den rapper.
>
> Hvis du havde sagt "Tindersticks" havde jeg nok svaret det samme...

Jeg synes 50Pence - In Da Pub er virkelig sjov, især efter at have hørt den
selvhøjtidelige In Da Club, som skamspilles af diverse mobildiskoteker og
deslignende. De fleste tøse vil nok give mig ret.

/astrid

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-05-03 00:23

Astrid wrote:
> [...]
> hørt den selvhøjtidelige In Da Club, som skamspilles af diverse
> mobildiskoteker og deslignende. De fleste tøse vil nok give mig ret.

Jeg kender slet ikke nummeret. Men jeg er jo heller ikke en pige

-Sune

Fra : Morten Steen

Dato : 07-05-03 09:53

> Kan ikke helt finde nogen undergrunds-rappere der er værd at høre på..

Tænker du på nutidige underground rappere, eller måske også nogle fra "gamle
dage"?

Personligt er jeg stået en smule af på nutidens rap. De gyldne år (ca.
1988-1991) var fede tider.

Men forholdsvis nye er 100% Metabolics. Check deres CD "The M-Virus" fra
1999. Kanon plade. Og sidenhen fulgte Mr. Dead (den ene af de to medlemmer)
op med pladen "Metabolics part 2 : Dawn Of The Dead". HELT klart også et lyt
værd. Bl.a. med en for vild gæsteoptræden af Paul Barman (!!!!)

Morten

Fra : Bjørn G

Dato : 07-05-03 11:23

Jeg kan varmt anbefale ting som "The High & Mighty" og "Smut Peddlers"
(generelt alt hvad der kommer fra Eastern Conference Records), Foreign
Legion og People under the Stairs er også ting der falder mig ind når jeg
får et spørgsmål som dit. Slutteligt vil jeg anbefale at man giver Demigodz
et lyt, de er i heftig rotation her hjemme hos mig.

Bjørn G