OS X og Classic og MacSoup
Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-01 01:47

Ja , så fik jeg den installeret, imac rev. b med en 10 gb harddisk, 2
partitioner en på 7 gb med OS X og 9.1 og en 3 gb til en "ren 9.1" for
at sammenligne.

Første problem jeg får er at modtage og sende post/nyhedsgr. via
classic, MacSoup og Entourage kan ikke...(dette er sendt ved at boote
fra classic)

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 01:20

Michael Holm <kiaikidoRemove@mac.comRemove> wrote:

> Første problem jeg får er at modtage og sende post/nyhedsgr. via
> classic, MacSoup og Entourage kan ikke...(dette er sendt ved at boote
> fra classic)

hmmm... min MacSoup spiller (tilsyneladende) fint sammen med OSX under
Classic. Har i hverfald endnu ikke haft brug for at boote i OS9.1.
Forklarede Internet Config hvor den skal hente grupperne, og det var
dét.

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 01:43

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> Classic. Har i hverfald endnu ikke haft brug for at boote i OS9.1.
> Forklarede Internet Config hvor den skal hente grupperne, og det var

Der er i øvrigt en MT-Newswatcher 3.1 Carbonized på vej, og udvikeren
søger beta-testere:

"MT-NewsWatcher 3.1 is not a Carbonized application; it will run in
Classic mode on Mac OS X. Carbonizing MT-NW is high on my priority list
now that 3.1 has been released. If you'd like to beta test carbon
versions, please send me email."

Kilde:
http://www.smfr.org/mtnw

-j

PS: Sælsomt... opdager lige, at jeg snildt kan paste almindelig tekst
mellem OSX og Classic, men ikke URL'er fra IE... :-|

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-01 09:46

> [...]

> Classic. Har i hverfald endnu ikke haft brug for at boote i OS9.1.
> Forklarede Internet Config hvor den skal hente grupperne, og det var

det lyder godt ,så må jeg jo bare finde ud af af indstille det rigtigt
selvom jeg også har indstillet internet..

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 19:38

Michael Holm <kiaikidoRemove@mac.comRemove> wrote:

> det lyder godt ,så må jeg jo bare finde ud af af indstille rigtigt
> det selvom jeg også har indstillet internet..

hmmm... du bliver nok nødt til at komme med lidt flere detaljer, hvis vi
skal hjælpe dig. Er der hul igennem til web med Netscape/IE? Hvad får du
af fejlmeddelelse, når du forsøger at poste til nyhedsgrupperne? etc.

Hvis du ikke orker starte Classic hver gang du skal usenette, kan du
evt. forsøge dig med nyhedslæseren "Thoth". Den er ikke videre køn, men
tråder (á `la MT-Newswatcher) og kører under ren OSX.

<http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/info.html?fcode=
MC19218&b=mac>

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-01 19:47

> [...]

> skal hjælpe dig. Er der hul igennem til web med Netscape/IE? Hvad får du
> af fejlmeddelelse, når du forsøger at poste til nyhedsgrupperne? etc.

Yeps, har desværre noget foreningsregnskabs værk jeg skal havde klar til
imorgen - det er kun lige i pauserne jeg når at skrive lidt her, vender
frygtlig tilbage tirsdag, håber du stadig er her
Men i farten: OS X IE funker fint, OS X Mail kan sende, og jeg får ingen
fejlmeddelser, jeg syntes bare jeg har sat det rigtigt op
vip.cybercity.dk i både ud og indgående...

> Hvis du ikke orker starte Classic hver gang du skal usenette, kan du
> evt. forsøge dig med nyhedslæseren "Thoth". Den er ikke videre køn, men
> tråder (á `la MT-Newswatcher) og kører under ren OSX.

Jeg elsker bare sådan MacSoup Det er desuden samme problem med
Entourage

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-03-01 10:12

> [...]

> Ja , så fik jeg den installeret, imac rev. b med en 10 gb harddisk, 2
> partitioner en på 7 gb med OS X og 9.1 og en 3 gb til en "ren 9.1" for

Hvordan kører OS X på din iMac sammenlignet med OS 9.1?

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-01 10:17

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvordan kører OS X på din iMac sammenlignet med OS 9.1?

Langsomt, desværre...men i løbet af ugen prøver jeg at overclocke
iMac'en..ved ikke om det hjælper (har foriøvrigt 192 Mb ram installeret)
Det er også som om iMac's skærm er for lille til at nyde godt af OS X,
dock'en er i vejen når man vil ændre størrelse på vinduer..man kan
selvfølgelig gemme den, men.. en stor fladskærm - suk

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-03-01 10:59

> [...]

> dock'en er i vejen når man vil ændre størrelse på vinduer..man kan
> selvfølgelig gemme den, men.. en stor fladskærm - suk

Jeg kunne forestille mig at det går langsomt når du starter prog. og
åbner og lukker menuer - ik'?

Jeg har selv en beige G3/266/416mb og en iMac rev. B/160mb - og jeg vil
ikke rigtig få noget ud af dem med OS X hvis det kører så langsomt

Meget ærgerligt!!

.... men jeg prøver at spare sammen til en ny powerbook - el. den ny
iBook (der måske kommer til sommer...)

Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-01 11:14

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg kunne forestille mig at det går langsomt når du starter prog. og
> åbner og lukker menuer - ik'?

Yeps !

> Jeg har selv en beige G3/266/416mb og en iMac rev. B/160mb - og jeg vil
> ikke rigtig få noget ud af dem med OS X hvis det kører så langsomt

Nu har jeg ikke kigget så meget endnu, håber at man kan gøre et eller
andet så farten kommer op ?! 9.1 bootet kører det fint det hele..

> Meget ærgerligt!!
>
> ... men jeg prøver at spare sammen til en ny powerbook - el. den ny
> iBook (der måske kommer til sommer...)

Håber også på at få råd til en ny iMac efter sommeren... Ku' ret godt
li' billederne af FlowerPower, men så i live i Em. bio'en, og den var
alt for mat i farverne..utydelig

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-03-01 11:23

Michael Holm <kiaikidoRemove@mac.comRemove> wrote:

> Yeps !

Det er jo noget... hrmm - MØG! Det er jo ikke særligt anvendeligt når
man skal have noget fra hånden ... så kan vi vel bare glæde os over at
der nok kommer en OS 9.5 (en gang) så vores maskiner kan holde stand et
stykke tid endnu...

> Nu har jeg ikke kigget så meget endnu, håber at man kan gøre et eller
> andet så farten kommer op ?! 9.1 bootet kører det fint det hele..

Vi må holde godt øje med diverse sites om OS X og ikke mindst
xlr8yourmac.com!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 20:31

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Vi må holde godt øje med diverse sites om OS X og ikke mindst
> xlr8yourmac.com!

Her er lidt at starte med:

"OS X Tips and Tricks (Savage Transcendental Studios)".
En pæn samling af links til stort og småt:

http://www.savagetranscendental.com/OSX.html

"Resources for Mac OS X":
Tyske der leger med hacks. Bl.a. hvordan du gør terminalvinduerne
gennemsigtige...

http://www.bresink.de/osx/

-j

--