Der et en fil eller et bibliotek
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 06-05-03 19:05

Jeg er igang med at lave en lille filserver, og er støt ind i et problem

Jeg ønsker at finde ou af, hvor mange underbiblioteker og filer der er i et
bibliotek, men kan ikke lige finde løsningen.

Dette her
if(aDirectory.isDirectory()){
String files[] = aDirectory.list();
}

giver mig en liste over hvad der ligger i biblioteket. Men kan jeg på en
eller anden måde løbe biblioteket igennem, og finde ud af det. For jeg kan
jo ikke bare hive det ud af files og sprøger med isFile. Så hvordan drejer
man lige den

Allan Bach

Fra : Lars Dam

Dato : 06-05-03 19:54

On Tue, 6 May 2003 20:04:37 +0200
"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote:

> [...]
> jo ikke bare hive det ud af files og sprøger med isFile. Så hvordan drejer

Hvis du bruger aDirectory.listFiles() istedet får du et array af filer. Dem kan du så kontrollere med File.isDirectory()

> Allan Bach

vh. ld

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 06-05-03 21:15

"Lars Dam" <larsdam@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du bruger aDirectory.listFiles() istedet får du et array af filer.
Dem kan du så kontrollere med File.isDirectory()
Det fatter jeg godt nok ikke lige.

for dette her
String test[] = aDirectory.listFiles();

giver dette resultat incompatible types; found: java.io.file[], required:
java.lang.String[] at.....

Allan Bach

Fra : Robert Larsen

Dato : 06-05-03 21:26

Allan Schuster Bach wrote:

> [...]
> String test[] = aDirectory.listFiles();
>
> giver dette resultat incompatible types; found: java.io.file[], required:

Det er fordi der (som der blev sagt) returneres et array af File
objekter. Ikke Strings.

File files[] = aDirectory.listFiles();

....virker nok bedre. Så kan du løbe gennem 'files' arrayet og spørge på
dem, om de er filer eller directories.

Robert

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 06-05-03 22:33

> Det er fordi der (som der blev sagt) returneres et array af File
> objekter. Ikke Strings.

Som du så pænt udpeger, var det der at fejlen lå. Kun et spørgsmål om at
læse og forstå, hvad der skrevet stå

Allan Bach