Erfaring med JOG
Fra : Morten

Dato : 06-05-03 18:48

Min bror overvejer at købe en brugt JOG.
Er der kendte typiske fejl ved denne 30-scooter?

Hvad koster typiske reperationer af en scooter?

Venlig hilsen
Morten

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 06-05-03 19:32

Morten wrote:

> Min bror overvejer at købe en brugt JOG.
> Er der kendte typiske fejl ved denne 30-scooter?

Bremserne.. de er konstruktionsmæssigt _alt_ for svage.

Hvis din bror er over 1m og 60 så bør han kigge efter en anden scooter. En
jog er lavet til meget små mennesker.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Sven Bent

Dato : 14-05-03 10:41

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message

> Bremserne.. de er konstruktionsmæssigt _alt_ for svage.

Og alt for mange knægte har voldskruet det hele fra hinanden, og den ikek
burde kunne køre over 50km/t med den dårlige opbygning den har og de
bremser.

SB.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 14-05-03 15:28

"Sven Bent" <micro@sucks.cum> wrote
> Og alt for mange knægte har voldskruet det hele fra hinanden, og den ikek
> burde kunne køre over 50km/t med den dårlige opbygning den har og de
> bremser.

Ja - man møder mange unge der kører meget hurtigere
end hvad der er forsvarligt med knallerten.

En gang i mellem går det jo også galt: bremserne svigter, stellet
bøjes/knækkes, dæk sprænges.

Det sidste har jeg personligt set, men man må jo sige at det er
klart med de små hjul

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Lars Johannesen

Dato : 27-05-03 21:22

Som der tidligere er skrevet, er det en dum ide at købe en jog, hvis du er
over 1.60...

Men det med bremserne kan altså fikses, med et par bakker som er
forstærkede...
Krumtappen kan også forstærkes, og man kan skifte sine dæk inden de
springer...
Mange knægte vælger også at købe en jog, så sørg for at få en "bedstemor
jog", da de sjældent har været tunet...

Ellers er det en ganske udemærket scooter, som dog kræver en del
vedligeholdelse!!

Håber det kan bruges!!

Ps. Forgaflen kan evt. skiftes ud med gaflen fra en Axis, og så kan der
monteres skivebremsere, som forkorter bremselængden en del...