GeForce 2 TI eller GeForce 4 MX440?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 06-05-03 08:50

Hvilket kort af disse to egner sig bedst til spil ?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364707921

eller

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617900

?
Alternativt noget andet i samme prisklasse?
Jeg er blevet nødt til at skifte mit gamle V3800 Deluxe Ultra kort ud da det
ikke understøtte AGP4X... :-/

/Morten

Fra : No1

Dato : 06-05-03 10:38

> Alternativt noget andet i samme prisklasse?
> Jeg er blevet nødt til at skifte mit gamle V3800 Deluxe Ultra kort ud da
det
> ikke understøtte AGP4X... :-/

Hvorfor skal det understøtte AGP 4X? Bare kør AGP 2X.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-05-03 10:54

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev:

> Hvorfor skal det understøtte AGP 4X?

Fordi bundkortet sikkert ikke understøtter mindre end AGP 4X.

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 11:17

Morten Lundstrøm wrote:
> Hvilket kort af disse to egner sig bedst til spil?
> Alternativt noget andet i samme prisklasse?

Jeg ville købe dette pga. passiv køling.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767924
http://www.aopen.com/products/vga/gf4mx440se-v64(a4).htm

Det er godt nok Geforce2 kortet der er kraftigst
i 3D, men TV-Out er en del bedre i Geforce 4 kortet.
http://www.tomshardware.com/graphic/20020418/vgacharts-01.html

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 06-05-03 11:28

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in
message news:3eb78b7e$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ville købe dette pga. passiv køling.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767924
> http://www.aopen.com/products/vga/gf4mx440se-v64(a4).htm

Det er jo MX440SE og med SD ram
(
Det jeg havde kigget på var MX440 med DDR

> Det er godt nok Geforce2 kortet der er kraftigst
> i 3D, men TV-Out er en del bedre i Geforce 4 kortet.
> http://www.tomshardware.com/graphic/20020418/vgacharts-01.html
Hmm... jeg synes da at i alle de andre tests der ligger MX440 højere end TI ? både i Quake 3 og Jedi Knight og Max Payne ?
Jeg bruger det en del til TV-Out så det bliver nok et GF4 så

/Morten

Fra : Louby

Dato : 06-05-03 13:08

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
TI ? både i Quake 3 og Jedi Knight og Max Payne ?
> Jeg bruger det en del til TV-Out så det bliver nok et GF4 så

Du kan jo evt også vælge det nye FX5200 med passiv køler
http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=GR-10-17

Mvh Louby

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 13:23

Louby wrote:
> Du kan jo evt også vælge det nye FX5200 med passiv køler
> http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=GR-10-17

Det er jo en halv gang dyrere end dem han linker til.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 13:29

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Det er jo en halv gang dyrere end dem han linker til.

Og desuden ser det ud som om det ikke er ret
meget hurtigere end et GF4 MX440:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1797&p=6

Fra : Louby

Dato : 06-05-03 13:46

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb7aa88$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og desuden ser det ud som om det ikke er ret
> meget hurtigere end et GF4 MX440:
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1797&p=6

Prøv lige at se på side 7 i den test du linker til. Der er det en del
hurtigere, da det jo kan noget mere grafisk end GF4Mx og GF2 når man har
slået 4X AA & 8X Anisotropic Filtering til samt at det er directX 9
kompatibelt.

Det er jo også bare ment som et forslag, såfremt hans maskine er til det
kort eller om han iøvrigt påtænker at opgradere på et senere tidspunkt. så
vil jeg tro at han fortryder at han ikke valgte et kort som er noget længere
fremme.

Mvh Louby

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 06-05-03 14:10

> [...]
> kort eller om han iøvrigt påtænker at opgradere på et senere tidspunkt.

> vil jeg tro at han fortryder at han ikke valgte et kort som er noget
Men om et halvt år når jeg skal opgradere igen koster det sikkert kun 400
kroner, og så har jeg ikke tabt noget ved det

/Morten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 14:20

Louby wrote:

> [...]
> end GF4Mx og GF2 når man har slået 4X AA & 8X
> Anisotropic Filtering til samt at det er directX 9 kompatibelt.

Jeg tror jeg vil prøve at lade være med at udtale mig
om noget jeg tydeligvis ikke aner noget om. LOL

> [...]
> opgradere på et senere tidspunkt. så vil jeg tro at han
> fortryder at han ikke valgte et kort som er noget længere

Måske, men jeg prøver nu at ramme den prisgruppe, han
fortæller, han søger kort i.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 13:39

Morten Lundstrøm wrote:

> Det er jo MX440SE og med SD ram

Ja, det er også kun pga. det er født med passiv køling,
jeg ved godt du ikke snakker om støj.

> Det jeg havde kigget på var MX440 med DDR

Er jeg skam godt klar over :)

> Hmm... jeg synes da at i alle de andre tests der ligger
> MX440 højere end TI?

Det gør det egentlig også i den test jeg linker til,
jeg var forkert på den :)
http://www6.tomshardware.com/graphic/20020418/vgacharts-03.html

> Jeg bruger det en del til TV-Out så det bliver nok et GF4 så

Det er også et godt valg til den pris :)
- Jeg kan desværre ikke lige finde noget om SD-RAM
kontra DDR-RAM.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 06-05-03 17:34

> Det er også et godt valg til den pris :)
> - Jeg kan desværre ikke lige finde noget om SD-RAM
> kontra DDR-RAM.
Logikken siger jo at DDR-RAM burde være hurtigere end SD-RAM, men om det er
mærkbart på et MX kort ved jeg nu ikke, det koster kun 2 kroner mere for
DDR, så det har jeg bestilt... Tak for responsen til jer allesammen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-05-03 18:34

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message

> [...]
end TI ? både i Quake 3 og Jedi Knight og Max Payne ?
> Jeg bruger det en del til TV-Out så det bliver nok et GF4 så

Mht. til tv-out så kan man altså godt finde et Geforce2 med en rigtig
god tv-out, formodentlig bedre end hvad gf4mx kortene nogensinde kommer
op på. Jeg har selv et Geforce2GTS kort med BT869 tv-out chippen og jeg
får et skarpere billede end hvad selv et ATI Radeon 9700 Pro kan vise.
Det kræver dog at man bruger TVTool da nvidia's drivere stinker med
hensyn til tv-out indstillinger.

BT869 tv-out chippen er ret god, specielt sammen med TVTool. Check
hvilken tv-out chip der sidder på Geforce2 kortet før du forkaster det
på det grundlag. Der er en database over kort her http://come.to/tvout

mvh Bernhard

Fra : No1

Dato : 06-05-03 14:18

> Hvilket kort af disse to egner sig bedst til spil ?

MX440 er hurtigere end GF2Ti på de fleste områder og generelt et bedre kort.

http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-04.html