Den Wed, 07 May 2003 skrev Erik G. Christensen:
> "Jeppe N. Madsen" wrote:
>
> > Måske
....jeg er klar over, at der er mange og komplicerede
> > forhold som kræver revisorbistand, men for en konsulentvirksomhed
> > uden bygninger, biler, renteudgifter, blandede aktiver mm. synes
> > jeg det ser overskueligt ud.
>
> Lad os håbe, at skattevæsenet er enig med dig der
Ja!
> For ellers kan de jo underkende opgørelsen, og så er det intet
> værd.
Nu har jeg ikke prøvet at have de store diskussioner med
skattevæsenet, men jeg går ud fra man får en chance for at forklare
hvorfor tingene er opgjort som de er, og evt. på det tidspunkt søge
bistand. Men det er måske for naivt?
Det er selvfølgelig smartest at have tingene opgjort korrekt første
gang, men dels kan jeg godt lide at vide hvordan opgørelserne
fortages, dels vil en revisorudgift på 5-10 kkr udgøre en
uforholdsmæssig stor del af årets resultat
> Hvorfor vil du egentlig bruge VS-ordning ?
> Er det opsparet overskud ?
For at opspare årets overskud (og dermed undgå A-indkomst hvilket vil
medføre tilbagebetaling af SU.....)
> Og har du så bogført korrekt gennem året ?
Det vil jeg mene
Jeg har separate (bank)konti for firma/privat så
det er relativt let at checke, at der ikke har været private hævninger
udover udligning af mellemregninger.
mvh
Jeppe