mnr og mnc filer
Fra : Sailor

Dato : 05-05-03 20:20

Hejsa
Hvilket et program kan man bruge til at åbne disse typer filer?

Mvh
Ingvar

Fra : Mogens Nilsson

Dato : 05-05-03 21:39

Prøv Notesblok eller Wordpad, eller et andet simpelt tekstprogram
Mogens

---

Fra : meiland

Dato : 06-05-03 07:09

Hej !

Du kan sagtens åbne disse filtyper med Notesblok, men det hjælper dig
desværre ikke.
MNC-filer er kompilerede mnu-filer, så dem er der ingen grund til at
rode med.
MNR-filer kan jeg desværre ikke huske hvad er, men det er der måske
andre der ved ????

http://www.kandu.dk/

Fra : CADmageren

Dato : 06-05-03 08:03

Hej Ingvar

Meiland har ret. Disse filer skal du ikke bruge til noget.

Du skal rette i mnu eller mns filen, som SKAL åbnes i notepad.
Hvad er så forskellen på mnu og mns?
Svar: mnu filen er "basis" menu som du skal ændre manuelt. mns filen
registere alle de ændringer du visuelt laver med f.eks toolbars i
AutoCAD.

Altså hvis du har en opsætning i autocad som du gerne vil beholde og
arbejde videre på,
1. skal du lukke autocad.
2. Omdøb .mnu -> .mnu.bak
3. Åbne .mns i notepad. Foretag rettelser.
4. Gem som ny .mnu
5. Slet .mnc og omdøb gammel .mns
6. Genstart AutoCAD

mvh
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 06-05-03 09:11

Hi

Bare lige:

Jeg kan ikke anbefale at rette i standardmenuen, jeg betragter det som en
uskik.

Opret istedet din egen mnu og toolbar hertil, det gør det langt lettere at
flytte dine tilpasninger til andre maskiner og medbringe tilretninger ved
opgraderinger af AutoCAD.

Ved support er det langt lettere at tage en kopi af de nødvendige filer og
bringe dem med til kunden. Tro mig, jeg retter nødigt i andres mnu'er.

Man slipper også for sikkerhedskopier af originalmenuen ( hvsi der går
smadder i noget )

Mvh
Lars Nielsen

Fra : meiland

Dato : 06-05-03 10:12

Hej !

Lars har ganske ret. Personligt laver jeg en ny mnu til min egen menu og
en mnu-fil til toolbars.
Fidusen (hvis der altså er en ???) er, at jeg ikke kode direkte i
toolbar.mnu, men laver toolbaren direkte på skærmen. Hvis jeg laver
toolbaren på samme måde i menu.mnu, forsvinder toolbaren når mnu'en
kompileres til mnc.

Den optimale løsning er naturligvis at kode toolbaren direkte i mnu'en,
men der andet kan lade sig gøre

/Meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Leif

Dato : 06-05-03 17:35

Lars har ( som sædvanlig) ret, men erfaringen siger mig noget andet: Tit får
man bøvl med
icon-billederne, der bliver til "små gule ansigter" - og jo - jeg har flere
års erfaring med at undgå
dem.

Men for nybegyndere er der ikke noget så let som at vælge en toolbar f.eks.
en af 3D'erne,
man ikke benytter, slette alle kommandoer og bygge nye selv. Nu bliver det
gemt som ACAD standard,
der desværre forsvinder ved re-installationen o.l så det gamle ordsprog om
"hvad udad tabes skal indad
vindes" kan her vendes og drejes.

Ps. har du prøvet Inventor - her slipper man let for dette.

Mvh, Leif

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 06-05-03 18:53

Yep
Sandt nok.Der er altid en slange i paradis.

Jeg lægger egne menuer i et specifikt underdirectory, og tilføjer en path
under "support files" i AutoCAD. Se er livet en fest, næsten. Hvem der bare
var inviteret

Meeen jeg har da set de glade gule ansigter.

Lars