Marinade til kyllingefilet
Fra : JE

Dato : 05-05-03 19:30

Jeg elsker kyllingefileter, typisk stegt på panden.

Er der nogen som har en (opskrift på en) marinade, som kyllingefileten kan
vendes i, inden stegningen ?

Ingen hvidløg, tak !

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-05-03 20:24

[JE | Mon, 5 May 2003 20:30:01 +0200]

>Er der nogen som har en (opskrift på en) marinade, som kyllingefileten kan
>vendes i, inden stegningen ?

Personligt ville jeg mene at de skulle mere end vendes i; hvis de lå og
marinerede mindst et par timer, ville smagen trænge bedre ind.

Brug f.eks. 1 dl. god madolie, 1 spsk. rød karrypasta, 1 spsk.
citronsaft og ½ dl. yoghurt naturel, samt peber og lidt salt - det
piskes/blendes sammen.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : mcloud

Dato : 05-05-03 20:42

"JE" skrev d. 05-05-03 19:30 dette indlæg :
> Jeg elsker kyllingefileter, typisk stegt på panden.
>
> Er der nogen som har en (opskrift på en) marinade, som kyllingefileten
> [...]

Her er min universal dressing der kan bruges til kylling ,fisk,ja sågar
til salatdressing :

Frisk hakkede krydderurter (basilikum,timian,oregano purløg eller
rosmarin )
1/4 dl soya
1 dl. olivenolie
3 spsk. balsamico
frisk kværnet peber
Saften af 2 citroner
( Hvidløg efter smag ) kan undlades

Tilberedning
Bland alle ingredienserne . Pensl på kød eller læg kylling eller fisk i
marinade .

mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 05-05-03 21:28

"JE" <janelne@mail.tele.dk> wrote in

> Jeg elsker kyllingefileter, typisk stegt på panden.
>
> Er der nogen som har en (opskrift på en) marinade, som kyllingefileten
> kan vendes i, inden stegningen ?

Prøv med din favoritsodavand. Jeg kan godt lide at marinere kylingen i cola
i nogle timer, evt med lidt ingefær. Sukkeret giver en ualmindelig lækker
stegeskorpe.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-05-03 08:30

> Er der nogen som har en (opskrift på en) marinade, som kyllingefileten kan
> vendes i, inden stegningen ?
>
> Ingen hvidløg, tak !

Æblejuice og tomatpure + salt og peber er også en god ting