Hjælp søges !
Fra : Rehof

Dato : 05-05-03 17:57

Hejsa.
Hvis man "hypotetisk" opretter en www side, med dårlige betalere fra en
eller flere uset gruppe, og kun som en oplysning ,information, eller hvad
det ellers skal hedde, er der så en der kan fortælle mig, hvad man evt. må
skive, og ikke må, hvis folk kan dokumenter at de har F.eks. overført penge
til en fremmede konto, og ikke modtaget en pakke (incl.pakkekode) ?

Renè ( Holstebro )
rehof@tdcadsl.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-05-03 18:03

"Rehof" <rehof@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> kan dokumenter at de har F.eks. overført penge til en fremmede
> konto, og ikke modtaget en pakke (incl.pakkekode) ?

Du må formentligt ikke skrive noget som helst.

Se lov om behandling af personoplysninger kapitel 6:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000042930-REGL

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : Tommy Hasen

Dato : 05-05-03 18:42

">
> Du må formentligt ikke skrive noget som helst.
>
> --
> Morten

Din henvisning, gælder den ikke for et register ?
Så længe for at folk har mulighed til at tage til genmæle, kan man vel
skrive om ens oplevelser med dem man handler med. Sådan er flere bilhandlere
og andre blevet "hængt" ud

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-05-03 18:46

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> vel skrive om ens oplevelser med dem man handler med. Sådan er
> flere bilhandlere og andre blevet "hængt" ud

§ 1. Loven gælder for behandling af personoplysninger, som helt eller
delvis foretages ved hjælp af elektronisk databehandling, og for ikke-
elektronisk behandling af personoplysninger, der er eller vil blive
indeholdt i et register.

Stk. 2. Loven gælder tillige for anden ikke- elektronisk
systematisk behandling, som udføres for private, og som omfatter
oplysninger om personers private eller økonomiske forhold eller i
øvrigt oplysninger om personlige forhold, som med rimelighed kan
forlanges unddraget offentligheden. Dette gælder dog ikke reglerne i
lovens kapitel 8 og 9.

Stk. 3. Loven gælder endvidere for behandling af oplysninger om
virksomheder m.v., jf. stk. 1 og 2, hvis denne behandling udføres for
kreditoplysningsbureauer. Tilsvarende gælder for så vidt angår
behandlinger, som er omfattet af § 50, stk. 1, nr. 2.

Stk. 4. Kapitel 5 gælder også for behandling af oplysninger om
virksomheder m.v. , jf. stk. 1.

Stk. 5. Uden for de i stk. 3 nævnte tilfælde kan justitsministeren
bestemme, at lovens regler helt eller delvis skal finde anvendelse på
behandling af oplysninger om virksomheder m.v., som udføres for
private.

Stk. 6. Uden for de i stk. 4 nævnte tilfælde kan vedkommende
minister bestemme, at lovens regler helt eller delvis skal finde
anvendelse på behandling af oplysninger om virksomheder m.v., som
udføres for den offentlige forvaltning.

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 05-05-03 18:56

"Rehof" <rehof@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
penge
> til en fremmede konto, og ikke modtaget en pakke (incl.pakkekode) ?

Hej Idéen er såmænd udemærket, men overhovedet ikke lovlig. Der verserer
stadig politiefterforskning mod den formodede bagmand af IKI, en side, som
indeholdt oplysninger af den slags du også vil publicere. Desværre bliver
den slags også misbrugt (det ved jeg med sikkerhed, idet jeg havnede på
siden fordi en handel gik i vasken). Jeg kan tilføje at Datatilsynet
politianmeldte den formodede bagmand på min foranledning, og Statsadvokaten
har pålagt Politiet at efterforske sagen (selvom politiet ikke mente de
havde resourcer til det)
Mvh Tommy