"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb679f3$0$29519$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har forsøgt at få importeret er adressekartotek oprettet i Excel2000
til
> Outlook2000 (listen er på max. 100 stk.)
> Cellerområder i Excel er navngivet: Navn, Efternavn, Vej, Postnr, By, Tlf.
> Importen er sat til at opføre sig som "kontaktpersoner" hvor man så
trækker
> overskrifterne over til sin rette plads i Outlook2000
> Problemet er at det ikke virker, da Outlook melder fejl og vil sende
> fejlrapport til MS.
> Når jeg så efterfølgende prøver at åbne det nyoprettede
> kontaktpersonkartotek i Outlook, er der godt nok sket noget, men meget
lidt,
> da kun enten postnr og/eller by er importeret og resten slået fejl.
> Nogle gode ideer??
> m v h
> HC
>
>
Nu har fundet de vise sten:
Især Importing from Microsoft Excel Requires Named Range:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;196743 ledte mig på
sporet:
Ved alle mine mislykkede forsøg på import havde jeg i Excel2000 navngivet
celleområde for hver enkelt kolonne, så jeg f.eks. havde navngivet et
celleområde "navn" et andet celleområde "tlf" o.s.v. indtil jeg kom op på 8
navngivne celleområder i et ark. Og her gik der totalt kuk i det hele.
Løsning: De forskellige kolonner som skulle bruges ved importen fra Excel
til Outlook blev markeret og navngivet som 1 (et) samlet celleområde og
derefter gemt.
Startede så importen i Outlook (som kontaktpersoner), forbandt de respektive
felter o.s.v., trykkede på udfør og importen gik igang og var færdig efter
15 sek. uden fejl og mangler.
Så nu virker det hele som det skal, hvad det nok også havde de andre gange,
hvis jeg havde forstået navngivningen af celleområdet korrekt.
I.h.t. Outlook2000's og Excel2000's hjælpefunktion og i den henviste
artikel, fremgår det, for mig, ikke tydeligt nok, at det er hele det
samlede celleområde, der skal navngives som 1 (et) samlet område.
m v h
Hans Chr. M. Andersen