Katterede og kradsebrædt
Fra : Niels

Dato : 05-05-03 13:18

Hej

Er der nogen af jer der har erfaringer med Katterede og kradsebrædt, bruger kattene dem eller vil de hellere ligge i sengen, stolen eller sofaen?

Vores den ene kat har fundet en ny plads, og det er i fuglefoderhuset

--
mvh Niels Steg
www.steg.dk

Fra : Pia J

Dato : 05-05-03 13:20

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message
Hej

Er der nogen af jer der har erfaringer med Katterede og kradsebrædt, bruger
kattene dem eller vil de hellere ligge i sengen, stolen eller sofaen?

Hvis du bevæger dig over i dk.fritid.dyr.kat vil du få utallige udsagn om,
at katte elsker kradsetræer med huler og hængekøjer, gerne gulv-til-loft så
de rigtig kan komme til vejrs og ligge og fise den af. jeg har 2 køjer og 4
katte, der er altid kø til den øverste!

:Pia

Fra : Niels

Dato : 05-05-03 14:45

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3eb65705$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> [...]

> de rigtig kan komme til vejrs og ligge og fise den af. jeg har 2 køjer og 4

hmm, jeg vil nu helst have kattene udenfor, men en gammel tilflytter som møvede sig ind i familien sidste år (den var ellers kun på rekreation for sult, lopper og orm) er mere vant til at snige sig ind under dynen.. alternativet skal jo helst være lige så attraktivt, og min kone vil ikke lægge sengeplads til )

Nå jeg vil se hvad sådan en sag kan komme til at koste, er den for dyr må jeg lave den selv..

he he, "for dyr" )

NB, jeg valgte at poste i denne gruppe, da min erfaring siger mig, at folk herinde er knap så religiøse, og dog alligevel meget erfarne, som i mere specielle grupper.. når man altså bare holder snakken fra pesticider og andre ondskabsfuldheder..

Niels

Fra : Pia J

Dato : 05-05-03 15:33

"Niels" <niels@NO-SPAMhusejer.dk> wrote in message

Nå jeg vil se hvad sådan en sag kan komme til at koste, er den for dyr må
jeg lave den selv..

www.likita.dk har nogen af de billigste klatretræer. Dog synes jeg stoffet
har holdt knap så godt til to kæmpekillingers opvækst. Men du kunne få
inspiration.

Ellers kan man lave noget selv af spånplade, et gammelt gulvtæppe, en gammel
fleeceplaid, en stamme beklædt med sisal til at kradse og klatre i, det
skulle være billigt at få en rest i tæppemarkedet, hvis de lige har en meter
tilovers på en rulle. Måske man kan få rullen med istedet for en stamme, det
er det klatretræer er lavet af.

Man kan også for en hund få en hængekøje med to kroge til at hænge over fx
radiatoren - katte elsker jo varme. De plejer også at være et hit.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 05-05-03 15:35

P.S.

en lukket papkasse med indgangshul og et tæppe i kan såmænd også gøre
lykke - eksperimenter med forskellige placeringer, nogen katte vil være lavt
og skjult, andre højt oppe med overblik over det hele.

Sisaltræet skåner dog i høj grad dine møbler.

:Pia