Nakano telt?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-05-03 10:37

Hejsa

Vi skal på vores første bil-telttur, så nu kan vi tillade og et lidt større
telt. Vi har kigget på outwell telte, som sælges i Bilka osv. og har kun
hørt godt om dem, men nu falder jeg så lige over et "Nakano" telt i Harald
Nyborg og der er ca. 1000,- at spare, men er det så noget skidt? Er der
nogle der kender dem eller har forslag til, hvor jeg kan finde lidt mere om
dem? Det vi har kigget på er "Maxi familietelt" i polyester med et
vandsøjletryk på 2500mm.

mvh Frank

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 05-05-03 14:41

Hej
De Outwell telte jeg har set eller ejet, har faktisk været af en anstændig
kvalitet. Dvs. fornuftig teltdug, pæne tapede sømme, rimelig kvalitet på
stænger, lynlåse, bardunfæster mv. Så til familiecamping vil jeg gerne
anbefale Outwell. Altså ikke uovertruffen kvalitet, men et godt og brugbart
køb til prisen.

Jeg kan desværre ikke sige det samme, om de telte jeg har set fra Harald
Nyborg.

Skal der spares en tusse? Så find et brugt Outwell i Den Blå Avis eller Gul
& Gratis.

mvh
Mogens

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-05-03 07:47

"Mogens Haugaard" <mogens-haugaard@privat.dk> wrote in message
> [...]
> stænger, lynlåse, bardunfæster mv. Så til familiecamping vil jeg gerne
> anbefale Outwell. Altså ikke uovertruffen kvalitet, men et godt og

Ja, det er også, hvad jeg har hørt.

> Jeg kan desværre ikke sige det samme, om de telte jeg har set fra Harald
> Nyborg.

Har du set de lidt dyrere, eller er det kun de der små igloo'r til 200,- ?
Det jeg faldte over kostede 1300,- og er ca. samme størrelse som dem fra
outwell til 2100.- - 2500,-

> Skal der spares en tusse? Så find et brugt Outwell i Den Blå Avis eller
Gul
> & Gratis.

Jeg kigger

mvh Frank

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 06-05-03 17:10

> Har du set de lidt dyrere, eller er det kun de der små igloo'r til 200,- ?
> Det jeg faldte over kostede 1300,- og er ca. samme størrelse som dem fra
> outwell til 2100.- - 2500,-

Indrømmet, jeg har ikke set Harald Nyborgs familietelte i år, og der er da
håb om fremskridt (det kan kun gå den vej).

Men Harald Nyborgs familietelte har, efter min mening, indtil sidste år
været af underlødig kvalitet. Prisen indikerer desværre ingen forbedring.

mvh
Mogens

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-05-03 08:48

"Mogens Haugaard" <mogens-haugaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men Harald Nyborgs familietelte har, efter min mening, indtil sidste år
> været af underlødig kvalitet. Prisen indikerer desværre ingen forbedring.

Vi er også hoppet fra det telt. En del pga. af manglende info om kvaliteten,
men i går så vi også lige at sovekabinerne kun er 2 m lange, og det er lige
i underkanten.

mvh Frank

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 05-05-03 14:59

> [...]
om
> dem? Det vi har kigget på er "Maxi familietelt" i polyester med et

Det bedste telt der fås i øjeblikket (efter min mening ) Outwell
Colorado, se Jylandsposten ferie bagside fra i søndags,

Skal selv til at bruge det for 3 år. Colorado 5

Har camperet med telt siden 1975.

Kan rejses af 1 person på 14 ½ min.

Fronten kan flyttes ind så man har overdækket terasse.

Med venlig hilsen
Edwin Elowsson
Giben Scandinavia as

***
Edwin Elowsson, 55°56,483' North, 8°46,599' East, http://www.elowsson.dk

My favorite command in AutoCAD is <QUIT> (followed by BEER)...
***

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-05-03 07:50

"Edwin Elowsson" <ee@elovson.xdk> wrote in message

> Det bedste telt der fås i øjeblikket (efter min mening ) Outwell
> Colorado, se Jylandsposten ferie bagside fra i søndags,

Jep, det ser ret fedt ud, men det koster også 3000,- Jeg har desvære ikke
JP.

> Skal selv til at bruge det for 3 år. Colorado 5
>
> Har camperet med telt siden 1975.
>
> Kan rejses af 1 person på 14 ½ min.
>
> Fronten kan flyttes ind så man har overdækket terasse.

Ja, det lyder jo godt, men igen lidt dyrt.

mvh Frank

Fra : Torben R

Dato : 06-05-03 08:13

> Ja, det lyder jo godt, men igen lidt dyrt.
>
> mvh Frank

Hej Frank, jeg har lige (igår) indkøbt en Outwell Family Dome i Bilka til
kr. 1.999,00
men har ikke fået det pakket ud endnu. Venter lige på lidt bedre vejr, så
skal det
afprøvet hjemme i haven. Teltet er købt med henblik på "småture" i DK sammen
med
den øvrige familie (der alle har campingvogn), og vi var lidt trætte af at
skulle dele
om sovepladserne inkl. i forteltet. Så nu må vi se om Outwell's kvallitet er
som tidligere
nævnt.

Mvh Torben R

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-05-03 08:45

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kr. 1.999,00
> men har ikke fået det pakket ud endnu. Venter lige på lidt bedre vejr, så

Hvor bor du?

Måske man kunne få et lille kig ind i haven, når du har stillet det op, hvis
du altså bor i nærheden af Århus.

Vi har selv kigget meget på netop det telt, men vi har ikke kunne finde et
sted, hvor man lige kunne se det opstillet først.

mvh Frank

Fra : Torben R

Dato : 07-05-03 11:37

> Hvor bor du?

I Billund, så det er nok en lidt lang tur. Jeg ved heller ikke hvornår vi
får det
"prøve" opstillet. Hvis du læser www.outwell.dk kan du læse en engelsk test
at teltet, og her får det ok kommentarer.

> [...]
>
> Vi har selv kigget meget på netop det telt, men vi har ikke kunne finde et
> sted, hvor man lige kunne se det opstillet først.

Jeg har slet ikke fået det pakket ud endnu, det kommer i en "pølse-taske"
som
syner af udemærket kvalitet. Bilka havde også et mærke der hedder Easy Camp,
men modeller (på billedet) tiltalte mig ikke. Kender heller ikke til dette
mærke.

Jeg søgte lidt på google og fandt mange shops i udlandet som forhandler
Outwell's telte,
så mon ikke det er ok til prisen, ellers ville de store engelske "trekking"
shops vel ikke
forhandle dem ? Jeg læste også om et mærke "Khyam" (ikke sikker på
stavningen) som
skulle være Rolls-Roycen inden for telte, men det var slet ikke vores behov.
Vi er 2 voksne
og 2 børn (11 og 8 år), så vi regner med at tage teltet med i campingvognen
på turene
sydover, så kan ungerne bruge det (når de bliver lidt ældre og gerne vil
have fred)

Vi kiggede også på modellen Winfield, men valgte Family Dome pga. 2 lige
store
sovekabiner med 175cm. i bredden.

Vi skal ikke bruge teltet som det primære på rejser, her bruger campingvogn,
men kun til "småture" her i landet med een eller 2 overnatninger.

Når engang jeg har fået det opstillet, skal jeg gerne skrive her i gruppen
om erfaringerne.

Mvh Torben R

Fra : Eva

Dato : 07-05-03 12:47

Hej

Vi har haft et Family dome plus fra Bilka et par år og var meget glade for
det. Vi har lige solgt det, da vi har købt camplet.

Sovekabinerne har både plads til en dobbelt luftmadras og et par tasker -
eller en barnerejseseng og flere tasker, hvis der er brug for det.

Jeg synes, at teltrummet passer ok til et lille bord med tre stole. Måske
kan en fjerde stol klemmes ind... Herudover kan der være noget bagage.

Det er dejligt at indgangen kan laves til solsejl.

Jeg har kun et kritikpunkt. Jeg er 183 cm høj og havde ikke ståhøjde under
solsejlet, i indgangen samt i kanten af teltet.

Kvaliteten er rigtig god. Vores var faktisk som nyt da vi solgte det. Dog
var vi ude for et stormvejr hvor enden af en stang i teltets front blev
bøjet. Stangen kunne fint bruges resten af ferien og da vi kom hjem
afleverede vi den i Bilka og fik en ny tilsendt.

Jeg håber I får købt et telt som lige passer til jer!
Eva

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-05-03 13:34

"Eva" <tikjob@humXYZ.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bøjet. Stangen kunne fint bruges resten af ferien og da vi kom hjem
> afleverede vi den i Bilka og fik en ny tilsendt.

Tak, det var vildt rar, lige at få lidt feedback, fra en der rent faktisk
har brugt teltet. Mht solsejlet kan det så bruges til noget? Der ser lidt
lille ud, så vi havde planlagt at tage sådan en havepavilion på 3x3 m med
til at stille op foran teltet.

mvh Frank,
som nok snart har bestemt sig for Family Dome

Fra : Eva

Dato : 07-05-03 13:43

Mht solsejlet kan det så bruges til noget? Der ser lidt
> lille ud, så vi havde planlagt at tage sådan en havepavilion på 3x3 m med
> til at stille op foran teltet.

Vi havde et lagen med som vi hang på siden af solsejlet med tøjklemmer det
gav en skygge som passede fint til os. Det kræver dog at man med et par
timers mellemrum vil flytte lidt på bord eller lagen. Men der er jo ikke så
meget plads i højden under solsejlet.

En fordel ved havepavilionen vil være at man kan have den oppe selv om man
vil have teltet lukket. Så kan man lade møbler stå ude om natten uden at de
bliver våde af dug.

For øvrigt har jeg på en campingplads set et telt som ligner Outwell family
dome plus på en prik både i farver og facon. Forskellen var bare at man her
også kunne åbne den bagerste væg i teltet og derved lave gennemtræk. Det må
give en mere behagelig dagstemperatur i teltet.

De bedste hilsener
Eva

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-05-03 14:56

> [...]
> gav en skygge som passede fint til os. Det kræver dog at man med et par
> timers mellemrum vil flytte lidt på bord eller lagen. Men der er jo ikke

Ja, det var jo også en mulighed.

> [...]
> også kunne åbne den bagerste væg i teltet og derved lave gennemtræk. Det

> give en mere behagelig dagstemperatur i teltet.

Det er den nye model, se evt. http://www.outwell.dk/asp/telt.asp?id=7

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-05-03 13:26

> I Billund, så det er nok en lidt lang tur. Jeg ved heller ikke hvornår vi
> får det "prøve" opstillet.

Ja, det er måske liiige langt nok væk

> Hvis du læser www.outwell.dk kan du læse en engelsk test
> at teltet, og her får det ok kommentarer.

Har læst den
http://www.completeoutdoors.co.uk/catalog/default.php/cPath/64_65 kan man
se små (læs meget små) videoklip af opstillede telt.

> [...]
campingvognen
> på turene
> sydover, så kan ungerne bruge det (når de bliver lidt ældre og gerne vil

Jeps, jeg havde også mit eget telt de sidste par år, jeg var med mine
forældre på camping. Så er der ro til begge partnere

> Vi kiggede også på modellen Winfield, men valgte Family Dome pga. 2 lige
> store
> sovekabiner med 175cm. i bredden.

Vi har kigget på:

Winfiled set til 1900,-
- ser meget godt ud, og en af sovekabinerne vender "rigtigt". Dog ser det ud
som om at det kun er halvdelen af "gangen" der har den fulde højde.

Family Dome set til 2000,-
- ser også meget godt ud

Hartford M set til 2125,-
- Har et dejlig stort og højt opholdsrum, men sovekabinerne er kun 130 cm
brede.

Og så selvfølgelig Colorado 5, som dog nok er lidt for dyrt med sine 3000,-

> Vi skal ikke bruge teltet som det primære på rejser, her bruger
campingvogn,
> men kun til "småture" her i landet med een eller 2 overnatninger.

Vi har ingen Camping vogn

> Når engang jeg har fået det opstillet, skal jeg gerne skrive her i gruppen
> om erfaringerne.

Det lyder godt

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-05-03 19:34

> [...]
om
> dem? Det vi har kigget på er "Maxi familietelt" i polyester med et

Så har vi købt et Outwell Family Dome

Tak for svarene,
mvh Frank

Fra : Esbjørn Nørgaard

Dato : 07-05-03 21:03

Vi har også kig på Family Dome, men synes opholdsrummet er lidt for lille
til at man kan sidde inde og spise med to livlige drenge. Jeg kan godt
forestille mig (endnu) en dansk sommer med meget regnvejr og så er det rart,
at med lidt plads indendøre.

Er der mulighed for at man kan fjerne den midterste sovekabine og dermed
lave mere gulvplads?

Er der nogen der har erfaringer med Hartford M eller Hartford L m.h.t plads?

Venlig hilsen
Esbjørn

Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb9508e$0$4381$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Esbjørn Nørgaard

Dato : 08-05-03 05:39

Jeg prøver lige igen. Det er ikke sådan når man har kig på flere modeller og
så roder dem rundt. Jeg mente Goldfield i stedet for Family Dome.

Esbjørn Nørgaard <t-e-noergaard@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b9bor5$10f4$1@news.cybercity.dk...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-05-03 09:02

"Esbjørn Nørgaard" <t-e-noergaard@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> så roder dem rundt. Jeg mente Goldfield i stedet for Family Dome.

Det ved jeg ikke, men jeg vil da tro det. Den hænger jo bare i nogle snore.
Jeg kan da tjekke det når vi engang får stillet det op i haven. Om ikke
andet kan man helt sikkert fjerne den permanent, bare ved at klippe snorene
over.

> plads?

Nej, men hvis jeg havde pengene, ville jeg nok vælge Colorado 5. Her har du
et opholdsrum på 3,5x2,65 m. og nogle forholdsvis store vinduer.

En anden mulighed var også, at give drengene deres eget lille telt til at
sove i, så spare man jo noget plads i det store telt.

mvh Frank

Fra : Eva

Dato : 08-05-03 09:05

Hej

I Family Dome Plus kan man nemt forøge opholdsrummet ved at lade være med at
hænge en af kabinerne op. Men der er en del lavere til loftet der hvor
kabinerne hænger.

De bedste feriehilsener
Eva