hvor finder man købere til serverprodukter~
Fra : Søren Jakobsen

Dato : 05-05-03 09:28

hej

der må være nogle i denne gruppe der kan fortælle mig hvor man skal lave
reklame
for at de fleste af dem der har servere ser det?
(tænker på reklame for 1U servere osv..)

- jeg tænker på, pt. bruger jeg reklame i news og på google, men hvor
får man ellers fat i folk som bl.a. skriver i denne gruppe?

håber der en venligsjæl der kan give mig et par tips, og jeg ved godt at
dette spg ik har noget
med hardware.server at gøre, og håber ik jeg bliver "spist" for at have
spurgt..

mvh
Søren

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-05-03 13:12

"Søren Jakobsen" <soren51@hotmail.com[removethis]> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette spg ik har noget
> med hardware.server at gøre, og håber ik jeg bliver "spist" for at have

Personligt tror jeg at de fleste der køber servere køber fra de store
velkendte firmaer såsom HP/Compaq, dell og Intel osv, da det er navne de
kender fremfor at købe et ukendt "noname" produkt som de ikke kender.
Mange køber jo også den tryghed med, at leverandøren kommer og skifter
defekt hardware indenforfå timer. Det er der ikke mange "noname"
serverfirmaer der tilbyder mig bekendt (ret mig hvis jeg tager fejl).
Men den bedste reklame er tilfredse kunder (ja, det er ond cirkel, for hvis
ingen kender det gode produkt får det ikke nogen tilfredse kunder til at
fortælle andre om det som så kan købe det)

Bannerreklamer tror jeg desværre ikke at du når til ret mange af de folk der
står for at købe hardware ind. Jeg går ud fra at mange har det mere eller
mindre som jeg selv, nemli at man efterhånden bare overser reklamerne på de
forskellige sider.
Personligt foretrækker jeg en trykt reklame fremfor en webside med reklamer
(hvis det altså vel og mærke er noget jeg vil se mere om)

Håber du kan bruge det til lidt.
Mvh Anders Christensen

Fra : Troels Halken

Dato : 04-06-03 13:35

Jeg arbejdede på et tidspunkt med at importere ServeLinux produkter, som
også er rack servere. Min overvejelse gik på at den vigtigste målgruppe var
webhoteller og webhostings virksomheder, da konkurrencen er hård her, og at
de derfor burde være på udkig efter billige rack servere. Så min konlusion
var at man skulle bruge direct-mail til disse. Mange adresser på sådanne
firmaer kan findes på nettet, og der er rigtigt mange. Og da jeg kunne lave
materialet selv, var det ikke den store omkostning. Jeg kom dog aldrig i
gang med det.

/Troels