"Fuck Janteloven" Anja Andersen-Tshirt
Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-03 08:31

"Fuck Janteloven" Anja Andersen-Tshirt

Forbitrelsen mod selvtillids-stærke primadonna Anja har været utålelig hos
sportsjournalister, der jo er ansat til at bestyrke den Aksel Sandemose'ske
jantelov DU SKAL IKKE TRO DU ER NOGET

Mindsandten om så ikke hendes Slagelse-håndboldhold vinder over
Venstre-politiker Wilbæks Viborghold - og jyderne viser sig som dårlige
tabere.

JP er forbitrede og kalder Anja for en dårlig vinder. JP er vild i varmen og
siger at hendes usportslige T-shirt-provokation bør "ikke gå ustraffethen og
hun bør være glad for at pigehåndbold er en uværdig bagatelsport - Michael
Laudrup kunne ikke have opført sig så barnligt som hun.

Anja's Slagelse-formand bakker hendes søde T-shirt op og siger, at det er
uskadeligt at de få, der modstår janteloven og vinder over den, tør tale
højt om det.

Nogen har fået forstyrret deres cirkler. Deres verdensbillede om at store
vil altid være store, er brudt sammen. Det gør ondt. Selvom en enlig svale
gør ingen sommer.

"Den største forbrydelse forældre kan begå imod deres børn, er at have glemt
deres egen barndom Aksel Sandemose

" Man må overvinde ungdommen i sig, hvis man vil blive barn på ny
Nietzsche

"Selv det største menneske bliver stadig ved, at være et menneskebarn.
Goethe

OM MANDEN ANJA: "I en virkelig mand skjuler sig et barn; det vil
lege.Nietzsche

Fra : dreisig

Dato : 05-05-03 14:38

"Bo Warming" skrev d. 05-05-03 08:31 dette indlæg :
> "Fuck Janteloven" Anja Andersen-Tshirt
> Jeg ved ikke, hvor du egentlig vil hen med dit indlæg, men jeg vil
gerne slutte mig til gruppen, der kritiserer Anja Andersen. Hendes
opførsel er utålelig, jantelov eller ej. Hun praktiserer måske selvsamme
i stor grad, og hun er i den grad et fordomsfuldt menneske. Det kan godt
være, at hun har mødt hård modstand gennem sit liv, men skal det gå ud
over alle i det ganske danske land?

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-03 14:52

"dreisig" <dreisig.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> i stor grad, og hun er i den grad et fordomsfuldt menneske. Det kan godt
> være, at hun har mødt hård modstand gennem sit liv, men skal det gå ud

Hun gør håndbold mere underholdende

Hun udvider menneskehedens grænser ved kreativitet, ny finter,
selvstændighed

Fra : Sp@cey

Dato : 05-05-03 19:01

"> Hun gør håndbold mere underholdende

> Hun udvider menneskehedens grænser ved kreativitet, ny finter,
> selvstændighed

Nå! Jamen hvis det er din oprigtige mening, så må have den. men jeg
tilslutter mig nu mere Dreisig's indlæg om at hun er fordomsfuld og jeg er
utrolig træt af at høre om hvor hårdt hun har det og hendes Fuck janteloven
T-shirt har jeg da kun foragt overfor.
Hendes motto er tilsyneladende; hellere dårlig pr end slet ingen.
Hun mener hun bliver jaget af dommer parrene, men hvad man ser og hører er
sq altid at hun står og råber efter dem, og var det mig havde jeg heller
ikke fundet mig i det. men det er jo bare mig.
Slagelse er den rigtige vinder i år, men understreger jo bare at man altså
kan købe sig til et godt hold, hvor ville det hold være uden Fridrikas?
(genial spiller)

Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."

Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-03 21:13

"Sp@cey" <Email???> wrote in message
> Slagelse er den rigtige vinder i år,

Og dermed er min pointe bevist, men jeg uddyber gerne

Afgørende er at på banen har Anja overgået alle danske Nobelpristagere udi 3
discipliner
1- som finte-begavet kreativ spiller
2. som trænder og holdudvælger, der netop tævede Wilbæks opreklamerede hold
og vigtigst 3. som nedbryder af skadelig autoritetstro. Hun får folk til at
skide på janteloven og acceptere det faktum at de er lige så kloge som en
autoriseret dommer eller psykiatri-overlæge eller højesteretsdommer - at
magthaverne har bare kejserensnyklær-opreklamering bag sig

Hvis vor roste elite havde realiteter bag deres magt, så ville vi efter en
Anja-kamp hvor hun har hånet dommerafgørelserne uørbødigt, se dommeren
præstentere medierne for videooptagelser, der viser at hans domme var
rigtige. Det er aldrig sket. Fordi Nobel-værdige Anja har ret så ofte at de
underlødige autoriteter ikke tør lade det komme an på en prøve. De har
videoerne. Men dissee må formodes at tale til fordel for Anja. Som imponerer
mere og mere Glistrup-agtigt. Fuck janteloven.

Fra : Søren C

Dato : 10-05-03 13:36

"Sp@cey" <Email???> skrev i en meddelelse

> Slagelse er den rigtige vinder i år, men understreger jo bare at man altså
> kan købe sig til et godt hold, hvor ville det hold være uden Fridrikas?
> (genial spiller)

Nævn et hold i ligaen, der ikke har købt sig til bedre resultater!

Venligst

Søren C 4200

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-03 06:29

> [...]
> opførsel er utålelig, jantelov eller ej. Hun praktiserer måske selvsamme
> i stor grad, og hun er i den grad et fordomsfuldt menneske.

Hvem har hun generet med fordomme, andre end arrogante, usikre dommere? Vær
præcis. Og tak for at du gør tydeligt at debatten er ontopic her.

Anja angriber dum jantelov, ikke god

*Hvad siger Jantelovens første bud:*
* DU SKAL IKKE TRO AT DU ER NOGET!*

Denne populære et-bud udgave af Sandemose-bogens uskrevne ti bud for byen
Jante på Mors,
er som alle korte citater LETMISFORSTÅELIG.

GOD LOV ER: Du gør klogt i at vide hvad du er værd for dine
medmennesker.Vise musikalitet og situationsfornemmelse og ikke spilde folks
tid.Forstå hvad du har at give.

DÅRLIG LOV ER: Du bliver straffet via sladder (og deraf følgende
handlinger), hvis du vover noget der giver gruppens magthavere
mindreværdsfølelse - stik ikke næsen frem, som Anja. Vær ikke dig selv.
Adlyd og simuler tilfreds med den rolle, du får tildelt.

Ord sårer kun folk med rod i eget mentale bagland.

Anja sårer folk, hvis livssyn er baseret på, at magthaverne er kloge, og man
skal ikke udfordre og kritisere sport- og byrets-dommere og overlæger.

Dem der gør sådant, skal tilsværtes som egoister, pattebørn, sindsyge osv,
lyder den skadelige og udbredte udgave af janteloven.I JP idag kaldes Anja
"infantil" - i sportstillægget mandag kaldes hun barnlig. Dk.sport er enige
om betegnelsen "Pattebarn"

Den gode udgave som Anja praktiserer som spiller og træner er "Gør verden
bedre, ved at realisere dig selv".

Politiken 8maj03 lar professor TBredsdorf TV-anmelde følgende
tolerance-banalitet vedr en sort-skole muslim-piges fundamentalistiske
køns-syn

"Det mindst danske ved Fatima er hendes forestilling om kærligheden.

Eller det kunne man tro, hvis man har glemt, at sådan tænkte et flertal af
danskere indtil ikke så mange hundrede år siden.
Fatima er ikke ude af takt med danskerne, hun er ude af takt med danskerne
*for tiden*-
Og dermed gø'r hendes tilstedeværelse i landet - som en af os - det land
rummeligere, mere omfattende.
Hun kan lære os at leve med andre udgaver af os selv.
Hvis vi ellers kan lære at tolerere, at nogen tænker og føler anderledes end
vi nu gør."

Selvfølgelig bruges jantelov imod nytilkomne indvandrere der er anderledes,
og det er trist (men svært at undgå, og staten skal ikke moralisere, når
ikke vold.)

Selvfølgelig er der ting, vi kan lære af nogen af de fremmede.

Men erfaringen og mange danskeres smag siger, at det kan vi lære ved turisme
til Tyrkiet, og debat med de fremmed kulturelle på internettet - det er for
farligt at give dem opholdstilladelse her. Det er ikke intolerant. Det er
klog sikkerhedspolitik.Og sparsommelighed

Fra : Claus

Dato : 08-05-03 09:35

in article TLlua.33758$2K1.25692@fe02.atl2.webusenet.com, Bo Warming at
XUMPEYFQNLVX@spammotel.com wrote on 08/05/03 7:28:

> [...]
> farligt at give dem opholdstilladelse her. Det er ikke intolerant. Det er
> klog sikkerhedspolitik.Og sparsommelighed

Endnu mere gaaaaab.........

Fra : medic!

Dato : 08-05-03 18:44

Jeg er såååååå glad for mit kill-filter...
Kan kun se hans indlæg når nogen af jer andre laver reply på det uden
klippe-klistre....

= Glad mig!

J!