Sur/sød sauce
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 04-05-03 21:50

Min mand og jeg har et par gange spist på Asian-grill i Haderslev. Der kan
man købe bokse med nudler og forskelligt dybt stegt kød (Kylling, rejer og
skinke)

Dertil serveres sur-sød sauce. Og nu leder jeg efter en evt. opskrift på
hvordan sådan een tilberedes?

Den er rødlig og med ananas stykker i.

På forhånd tak

VH Pernille Lauridsen

Fra : kim rasmussen

Dato : 04-05-03 22:06

Hej Pernille
Her er min opskrift på sur-sød sauce:

1 1/2 tsk maizena
3 spsk eddike
2 spsk farin
3 spsk ananasjuice
2 spsk tomatjuice
2 tsk soyasauce
Evt. små ananasstykker

Maizenaen røres ud i 2 tsk vand og sættes til side.De andre
ingredienser røres sammen i en lille gryde og bringes i kog.

skru ned for varmen og pisk jævningen i saucen ,fortsæt med at
piske i ca 5 minutter til saucen er tyknet.

Kan evt. serveres med ananasstykker i. Serveres straks varm

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

begin 666 transparent.gif
K1TE&.#EA`0`!`/ ``````/___R'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`.P``
`
end

Fra : Ib

Dato : 05-05-03 04:36

Hej

Jeg har haft mest succes med denne (fundet på SOL), jeg erstatter altid
fersken med ananas:

1 fersken
1 spsk olie
2 spsk vineddike
1 tsk honning
1 spsk tomatpuré
1 knsp ingefær
1 spsk soya
3 dl vand
2 tsk maizenamel

Tilberedningstid:
Totaltid: 20 minutter. Arbejdstid: 15 minutter.

1. Pil og udsten ferskenen.
2. Skær den ud i små terninger.
3. Svits dem 2 minutter i olie.
4. Rør eddike, honning, puré, ingefær og soya i.
5. Ryst maizenamel og vand sammen til en jævning.
6. Pisk jævningen i sovsen og kog den ved svag varme i 5 minutter.

Er god til risretter og forårsruller.
Variation: Fersken kan erstattes af ananas

Fra : MP Jakobsen

Dato : 05-05-03 16:05

Eller bare den helt nemme:

Lige dele eddikke og sukker (antal spsk.), jævnes med maizena og gøres
mindre kraftig og mere 'sovset' med lidt buillon. Pynt med ketchup og lidt
god fantasi (f.eks. chili og paprika)!

Det er måske ikke finere madlavning, men det smager godt.

MP