Hej !
Fik i forbindelse med en rejse til Canada i efteråret 2002 desværre den
modsatte opfattelse af AVIS.
Vi har tidligere brug National og Alamo (igennem Holiday Autos), men de
kunne ikke klare vores ønskede billeje på New Foundland, og derfor brugte vi
AVIS.
Hjemmefra havde vi betalt for fri km., hvilket stod på vores voncher.
Dette var en stor fordel, da vi vidste at vi kom til at køre mange km.
Da vi stod på kontoret på New Foundland fik vi at vide, at der på
reservationen på deres system ikke stod noget om fri km.
Teksten om fri km. på kontrakten var på dansk, og det kunne de ikke bruge
til noget.
Vi bad dem om at kontakte DK, men det ville de ikke. De fandt tlf.nr. til
os, og så kunne vi selv ringe fra en tlf. boks. Det nægtede vi, og de ville
"finde ud af noget". Vi ringede og ringede til kontoret på New Foundland,
mens vi kørte rundt. Til sidst fik vi den besked, at de ikke kunne gøre
noget - det måtte vi ordne når vi kom til DK - hvilket ikke skete før 3
måneder efter, da vi var på en jordomrejse.
Vi kom til at betale for alle km, hvilket var en rimelig klat penge.
Vi mailede til DK, og bad dem om at ordne sagen og sætte pengene ind på
vores konto.
Vi måtte rykke mange gange før vi fik en mail hvor der stod at alt var ok !
Da vi kom hjem 3 måneder senere lå der en check til os. Fedt - hvorfor havde
de ikke som lovet sat pengene på vores konto ? Nu havde de i yderligere 3
måneder haft vores penge.
Vi klagede til AVIS over behandlingen, men fik blot en mail retur med at de
da var kede af, at vi synes at vi havde fået en dårlig behandling. Ingen
kompensation for skriveri, telefonudgifter mv.
Vi var dybt skuffede, for vi havde altid anset AVIS for et reelt og
professionelt firma. Vi vil ikke bruge dem igen, hvis vi kan finde et andet
firma.
Vi har brugt National og Alamo nogle gange, og har her også en enkelt gang
haft et problem. Sagen blev løst hurtigt og vi fik en kompensation, som vi
var tilfredse med.
Denne historie bare for at sige, at AVIS ikke altid leverer en god service.
Hilsen
Pernille
PS arbejder du hos AVIS ???
"Rao" <Rao.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb7c040$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Gode råd: Tegn alle forsikringer, det er meget vigtigt, du har nok hørt
> om hvad de kan finde på at sagsøge en for.
> Til leje af bilen kan siges at AVIS rent a car har ekspertisen i
> området, og derfor kan det stærkt anbefales at leje bilen der. Udenlands
> reservation tlf nr er. 33 26 80 00.
> Du skal have : kredit kort og en gyldig køre kort
> Det kan egentlig ikke betale sig at booke via nettet, ring på ovennævnte
> tlf. nr. og få en service der basker, lav en reservation og bed dem om
> at sende dig en kopi af reservationen, så er du helt sikker på at du får
> det du beder om. Skulle der nu mod forventning dukke et problem op så er
> AVIS så stor en bil udlejnings firma at de vil gøre alt for at gøre dig
> glad igen.
> HVIS DU VIL HAVE DEN BEDSTE PRIS SÅ TAG RØRET OG RING TIL AVIS!!!
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>