Hastespørgsmål
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 04-05-03 19:44

Jeg er i gang med at plante en masse petuniaer i potter og nu er
pottemulden ved at slippe op. Jeg ser lige at den anden pose jeg
har liggende er "Så og kaktusjord".

Hvad forskel er der på dét og så almindelig pottemuld?
Kan jeg bruge det?

De lyse nætter er vel sådan ca. begyndt nu, så jeg kunne godt tænke
mig at plante videre her og nu, derfor håber jeg at nogen har lyst at
give et hurtigt svar.

Med venlig hilsen Ruth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-05-03 20:26

On Sun, 4 May 2003 20:43:48 +0200, "Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote:

> [...]
>har liggende er "Så og kaktusjord".
>
>Hvad forskel er der på dét og så almindelig pottemuld?

Almindelig pottemuld er fuldgødet, såjord (og formentlig også
kaktusjord) er kun svagt gødet.

>Kan jeg bruge det?

Ja.
Du skal bare regne med at give gødning tidligere end hvis du havde brugt
alm. pottemuld.

>De lyse nætter er vel sådan ca. begyndt nu, så jeg kunne godt tænke
>mig at plante videre her og nu, derfor håber jeg at nogen har lyst at
>give et hurtigt svar.

Det har var så hurtigt som muligt Er selv først kommet ind fra haven
for en halv times tid siden, og efter sådan en dag skal man jo også lige
vaskes lidt - man bliver så beskidt af alt det jord.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 04-05-03 21:36

"Mads Lie Jensen" skrev i en meddelelse
"Ruth Nielsen" wrote:
..

> [...]
> kaktusjord) er kun svagt gødet.

> Ja.
> Du skal bare regne med at give gødning tidligere end hvis du havde brugt

Nå dét er forskellen.

> Det har var så hurtigt som muligt Er selv først kommet ind fra haven
> for en halv times tid siden, og efter sådan en dag skal man jo også lige
> vaskes lidt - man bliver så beskidt af alt det jord.

Ja, det gør man sandelig og jeg blev ved så tiden helt løb fra mig,
vaskede nogle gamle potter og bar de tilplantede frem og tilbage, så
de står hvor de får den tidligste morgensol i morgen.

Men du skal have mange tak for svaret.

> Så'e uw!

Jow det å'et.

Tak for hurtigt svar.