hjælp til hjemmeside
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-05-03 19:10

hvis der er nogen der har lyst - så er jeg påbegyndt arbejdet på en
hjemmeside om byfornyels / beboer
her er udkastet :
http://byfornyelse.1go.dk/

men der er jo mange juridisk ting jeg gerne vil have med
et sted hvor man kan læse om de regler der gør det muligt at for det
første komme ind ens hjem - det er slevføligt klart nok at der er
nogen ting der SKAL gøres....

men selvom jeg har haft ringet til justist ministeriet - bolig
ministeriet og et ministerie mere - så liggger det lidt hænd i en tåge
og der er ikke rigtigt nogen der ved noget.....

men der må da stå noget et eller andet sted om hvorlænge det kan stå
på - samt hvilke krav man kan stille til dem der opholder sig ens hjem
....ja alt af relevans

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 04-05-03 20:04

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men der må da stå noget et eller andet sted om hvorlænge det kan stå
> på - samt hvilke krav man kan stille til dem der opholder sig ens hjem

Hej Bo
Hvis ikke jeg husker helt galt, så bor du på Vesterbro??
Hvis det er korrekt, så vil jeg da anbefale dig at henvende dig i Vesterbro
Byfornyelsescenter, Valdmarsgade 4.
Der er åbent i morgen fra 10.00-16.00
De ved alt, hvad der er værd at vide.
Du kan også forsøge Ydre Vesterbro Beboerrådgivning, Amerikavej 11 st. Der
er normalt åbent fra 10.00-16.00 om mandagen, men i morgen er der lukket
pga. møde.
Du kan i stedet komme tirsdag mellem kl. 10.00-18.00

MVH Rikkke

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-05-03 21:14

On Sun, 4 May 2003 21:03:57 +0200, "Torup & Bachmann"
<vagntorup@get2net.dk> wrote:

HI Rikke

>Hvis ikke jeg husker helt galt, så bor du på Vesterbro??

jow !!!

> [...]
>pga. møde.
>Du kan i stedet komme tirsdag mellem kl. 10.00-18.00

jeg vil da fluks ringe til dem ....tænk sig de har løbet ud og ind af
mit hjem i en måned nu.....
har nu ellers lige funde et overskuelig side om grundloven
http://www.grundlovsdebatten.dk/pdf/grundloven_letdansk.pdf

prøv at se side 70 til 76 - det er nu synd , der ikke er blevet værnet
mere om så store og smukke tanker - tænker på hvor mange folke valgte
der har ville have været - hvis man på forhånd kunne se omfanget af
den skade de forvoldte i deres virke .... tænker lidt på TS Elliots
digt : The wastland sluder ...The Hollow Man- som han skrev i
forbindelse med mordet på Lincon ( mener jeg det var ) det ender med
noget i retning af frit oversat ikke med en brag men med en stille
lydløs bevægelse ...
( Not with a bang but a whimper )
det er her :
http://makeashorterlink.com/?B27423174
formidabelt og tidssvarende !!

sådan blev vi umyndig gjorte ... det er sgu en skam det kunne ske !

bedste hilsner
Bo M Mogensen

ps her er et yderliger udkast til siden :

Eksempel på hvordan en by fornyelse kommer til verden :

Indstillinger fra de stående udvalg 6. Fastsættelse af kriterier for
tildeling
af støtte efter byfornyelseslovens kapitel 5

læs mere :

http://makeashorterlink.com/?R17326174

læs lidt om grundloven her :
http://www.grundlovsdebatten.dk/forside.asp

se side 75
http://www.grundlovsdebatten.dk/pdf/grundloven_letdansk.pdf

er det grundlovs stridigt at trænge ind i et privat hjem ( ? )
ja det er det §72 beskirver dette klart - men det synes som ,
grundlovens
største prioutet ved politiker er at få den udhulet - hjemmet er
IKKE ukrænkeligt - som det er formuleret i grundlovens §72!!!
man kan nægte alle andre ind polti med dommerkendelse - samt der er
nogen
fornuftige muligheder for at komme ind i et privat hjem.. hvis det
står til at
gøre skade på hjemmet...f.eks ved brænd vand skade etc.

læs evt her :
http://www.folketinget.dk/Samling/19981/spor_sv/S2582.htm

man kunne også nemt slutte at der en vis fornuft i at ens bopæl løbene
renoveres på en måde så den opretholder en standard der gør det
sikkert at bo
der samt at hjemmet er energi venligt indrettet .

Personeligt skønner jeg at det ville være rigmeligt om man fra den der
træffer beslutninger - legitimere behovet på en fornuftig måde , ( ja
så er jeg ikke nået længer