Word 2000 tror min mor er tysker
Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-05-03 19:08

Problemet er helt kort fortalt, at Word konsekvent skifter over til
tysk-stavekontrol hver eneste gang Word bliver startet op, og ikke
mindst mens man skriver - det på trods af at hver gang den skifter
bliver der skiftet tilbage til dansk stavekontrol, og sagt at det skal
være standard....

Jeg ved ikke om det er formuleret helt hen i vejret, men hvis nogen
skulle ligge med et par forslag om hvor jeg eventuelt skal kigge efter
en eller anden "knap" der kan drejes på, så Word dropper sine
tysker-tendenser ville det gøre hverdagen for min mor en anelse mere
udholdelig.

På forhånd tak

-LAsse

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-05-03 21:07

"Lasse Jensen" <lasse@---nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en eller anden "knap" der kan drejes på, så Word dropper sine
> tysker-tendenser ville det gøre hverdagen for min mor en anelse mere

Prøv evt. følgende:
Funktioner - Sprog - Angiv Sprog

Fjern tysk fra listen (Foroven kan man se, hvilke stavekontroller der p.t.
er aktive) og fjern evt. flueben ved Find sprog automatisk.
Da jeg ikke kan fremprovokere din fejl, er det kun et forsøg på måske at
løse problemet.

Kurt

Fra : pre

Dato : 04-05-03 21:48

Situationen er atypisk - og herudefra er det svært at kikke "over
skulderen" for at se hvordan tingene hænger sammen.
Et gæt kunne være at tastaturet er stillet til Tysk, måske endda som
standard. Kik i Kontrol Panel/Tastatur. Hvis du kun bruger Dansk,
skal kun Dansk være sat op her, ellers skal Dansk sættes som standard
og der skal vælges en genvej til at skifte mellem de installerede
sprog. Klogt er det i så tilfælde at få en markering på proceslinien.

Endelig er der en indstilling, sikkert under Programmer/Office
værktøjer (Tools) hvor man ganske enkelt fortæller Word hvilket sprog
der bruges. Tjek omhyggeligt alt i AutoKorrektur, ligeså i
Funktioner/indstillinger-stavekontrol.

Hvis hverken dette eller de tidligere forslag virker så er der nnoget
galt.

pre

mailto:peria&#110;&#064;&#112;&#111;&#115;&#116;&#107;kasse&#046;dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-05-03 20:55

On Sun, 4 May 2003 22:47:39 +0200, "pre" <Skriv@til.gruppen> wrote:

[snip om hjælp]

Jeg har videresendt jeres svar, og venter på at hun får afprøvet dem -
eller også tager jeg ned og hjælper med det.....

Men ihvertfald tak for hjælpen, og jeg vender tilbage med
resultatet...

-LAsse