IE 5 indstillinger
Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 24-03-01 22:24

Hej

Jeg har endelig taget mig sammen til at prøve den meget roste IE 5 til
Mac.

Jeg har dog det problem at den ikke vil gemme de indstillinger som jeg
angiver under indstillinger - men fortsætter med dens egne
standardindstillinger.

Da jeg bruger NC 4.76 til email skal den fortsat være min
standardbrowser - men det burde vel heller ikke give problemmer i den
retning. Om det har nogen relevans ved jeg ikke men nu er det nævnt.

Jeg bruger IE 5 DK på grå G3 med OS9.1 DK.

Nogen ideer??

Mvh.
MacAllan

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 24-03-01 23:11

Allan N. Pedersen <d193@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
> retning. Om det har nogen relevans ved jeg ikke men nu er det nævnt.
>
> Jeg bruger IE 5 DK på grå G3 med OS9.1 DK.

Prøv engang at gå ind i kontrolpanelet Internet og indstil det.
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 25-03-01 01:09

Jesper Ørsted wrote:

> Prøv engang at gå ind i kontrolpanelet Internet og indstil det.
> --
> Jesper Oersted

Hej Jesper

Hmmm prøvede omgående: resultat "fejl 671 - kan ikke fortsætte"

Nå, men så fandt jeg ud af at indstillingerne var låste og trak dem ud af
systemmappen og prøvede igen.
Derefter lykkedes det og nu fungerer det som det skal - tak for tippet.
Grunden til at jeg aldrig har indstillet noget i dette kontrolpanel er nok
at jeg bruger FreePPP.

Tak for hjælpen
MacAllan

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-03-01 01:59

> [...]

> Hmmm prøvede omgående: resultat "fejl 671 - kan ikke fortsætte"
>
> Nå, men så fandt jeg ud af at indstillingerne var låste og trak dem ud af

Hvis du får fejl under ændringer i kontrol paneler, så er det nok på
tide at installere Mac OS igen.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-03-01 09:58

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Hvis du får fejl under ændringer i kontrol paneler, så er det nok på
> tide at installere Mac OS igen.

Hvis "Internet Preferences" var låste så er det ret naturligt at der
kommer en fejl når man forsøger at ændre indstillingerne.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-03-01 19:04

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> Hvis "Internet Preferences" var låste så er det ret naturligt at der
> kommer en fejl når man forsøger at ændre indstillingerne.

Jeps, men hvordan var de mon blevet det? Hvor mange andre er også låste.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-03-01 22:25

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Jeps, men hvordan var de mon blevet det? Hvor mange andre er også låste.

Det kan være mange årsager til at det, incl. Fejl 65. Det er ret let at
se om en fil er låst, den har en hængelås i logoet.

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 25-03-01 23:14

Jan Oksfeldt Jonasen wrote:

> Jeps, men hvordan var de mon blevet det? Hvor mange andre er også låste.
>
> --
> Mvh/re Jan Jonasen
> jonasen (at) it (dot) d

Jeg mener at jeg selv har gjort det engang i feb. i år, så jeg tror ikke
jeg med rimelighed give andre eller noget andet skylden for det.

Jeg føler at computeren er blevet en anelse sløvere i at følge med efter
IE5 - kan det være rigtigt?
Bl. a. har jeg idag, for første gang oplever et kort udfald i musikken, som
afspilles af iTunes.

Mvh.
MacAllan

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 25-03-01 21:31

Jesper Ørsted wrote:

> Hvis "Internet Preferences" var låste så er det ret naturligt at der
> kommer en fejl når man forsøger at ændre indstillingerne.
> --

Jeg anser det nu også for naturligt og har da heller ikke haft problemer med
andre kontrolpaneler.
Systemmet kører faktisk meget stabilt.

IE5 er slet ikke så tosset - faktisk er den indtil videre meget god især er der
mange sider som NC er noget lort til at vise eller slet ikke viser som IE5 kan
klare. Det ser også ud til at køre nogenlunde side om side. Der er dog en
tendens til at NC går i stå hvis den skal hente mail og nyhedsgrupper "i
baggrunden".

Mvh.
MacAllan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-01 18:37

> [...]

> som IE5 kan klare. Det ser også ud til at køre nogenlunde side om side.
> Der er dog en tendens til at NC går i stå hvis den skal hente mail og

Der er både godt og skidt. MSIE kan dette, fordi at det tager megen CPU
tid når den er i baggrunden og stort set _al_ CPU tid i forgrunden.
Eks. er Anarchie download i bagrunden er stort set umulig, når IE er i
forgrunden og har aktive TCP/IP forbindelser. MSIE er bortset fra en
række spil et af de programmer der tager mest CPU tid overhovedet incl.
Finder.

Programmet "Peek-A-Boo" udnytter en funktion introduceret med mac OS 9's
processmanager (via udvidelsen "PaB Special Technology"), der kan styre
prioriteringen af CPU tid (og forbigå de enkelte programmers egen
tildeling af CPU tid når de er i bagrunden) .
Således kan man selv prioritere hvormegen CPU tid ens programmer skal
have, hvilket Mac OS er elendig til (pga den koorporative multitasking).
Man kan endog swiche prioritet on-the-fly via det med version 1.6
introducerede kontrollinie modul, og derved speed en vigtig
baggrundsproces som eks "download" op ved at give programmet proriteten
"high"

Jeg har fundet frem til at "medium" får MSIE til at opfører sig langt
mere diciplineret.
Alle mine usynlige baggrundsprogrammer har jeg givet en "low" prioritet,
hvilket har fjernet alle unøkkerne ved "tidsynkronisering" "Software
Update Engine", "Software Update Engine", "Skift Program", "kontrollinie
udvidelse" og lignende.

Entourage og Word opfører sig også eksemplarisk med "low". Finder og
"MacSOUP" har jeg givet en "medium" prioritet.

Under Mac OS 9.0x var "PaB Special Technology" en kende ustabil, men
under Mac OS 9.1 funker det _perfekt_.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april