Telnet på Mac
Fra : HCW

Dato : 24-03-01 23:18

Hej NG

Jeg poster lige et spr for en ven, der har et problem.

Der hvor han bor er der adgang til et netværk. Man har desværre begrænsning
på trafik og derfor skal man via Telnet koble sig på/logge sig på første
gang. Min ven har ikke kunne finde Telnet på hans Mac - men er der ikke
noget tilsvarende? eller er der et downloadsted, hvor man kan finde noget?

På forhånd tak

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-03-01 22:27

On Sat, 24 Mar 2001, HCW wrote:

[...]

> Min ven har ikke kunne finde Telnet på hans Mac - men er der ikke
> noget tilsvarende?

http://www.macssh.com/

En Better Telnet med SSH2.

-j

--
______________________________
Janus Sandsgaard - Netcetera ApS - Brolaeggerstraede 4 - 1211 Koebenhavn K.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-03-01 01:07

HCW <hcw@mailme.dk> wrote:

> [...]
> noget tilsvarende? eller er der et downloadsted, hvor man kan finde noget?

Der er en del forskellige. Kig på www.versiontracer.com efter:
Nifty Telnet
Better Telnet
telnet
.....eller bed din ven installere linux, der er det altid....eller endnu
værre bed personen om at installere mac os x, her er det også, blot gemt
under en sløv aqua.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 03:09

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

[...]

> eller endnu værre bed personen om at installere mac os x, her er det også,
> blot gemt under en sløv aqua.

hehe... det går nu ganske lystigt. Nyder i hverfald at have en terminal
lige ved hånden som en integreret del af systemet, selvom Apple har
sørget for at man skal grave lidt efter den førte gang. En venlig sjæl
har lavet en fin vejledning i "Building OpenSSH 2.5.2 on Mac OS X 1.0":

http://www.stepwise.com/Articles/Workbench/2001-03-21.01.html

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk