/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp til baggaffel afmontering?
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-03-01 21:45

Hej!

Hjælp mig!

Jeg har en Yamaha DT125LC fra '82, en af de helt gamle 16-hestes med
Yamaha's første type monoaffjedring, den der ligner en Vincent baggaffel fra
halvtredserne, selvom Yamaha påstår at have opfundet systemet sidst i
70'erne.

Lejerne (som egentlig bare er nogle glidebøsninger i bakkelit) skal skiftes,
det har de skullet i nogle år, og da jeg har brugt cyklen til vinterkørsel,
er den ikke særlig ... velsmurt.

Egentlig er det en simpel sag, jeg skal bare have baggaflen af. Baghjulet er
afmonteret, møtrikken på baggaffel-akslen er fjernet, og akslen kan drejes
rundt med fingrene, men den vil ikke ud!

Jeg har angrebet den med varmepistolen, slået på den, svejset en aftrækker
som har presset stellet 10mm bredere, men akslen sidder fast. Jeg har pølet
2 dåser Caramba i alle revner og sprækker, jeg har boret et 10mm bor 80mm
ind i akslen og slået bolthovedet af den, men den sidder stadig fast.

Baggaffelakslen tjener også som motorophæng, så akslen går gennem
motorblokken (midt i), men det er ikke her noget sidder fast, for jeg kan
vrikke en hel del med baggaflen, Akslen er rustet fast i de metalbøsninger
der sidder inden i bakkelit-"lejerne" og derfor kan den ikke komme ud. Da
jeg nu har et lidt bredere stel, kan jeg slå akslen frem og tilbage (den kan
flytte sig ca. 6-7mm) men ud vil den altså ikke.

Hvad fanden gør jeg?
Jeg har puklet med det over en måned nu, alle forslag til løsninger vil
blive modtaget med stor interesse!

Mvh.
Rittig



 
 
Steen Schmidt (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 24-03-01 23:12

Hvad med at hælde tøris eller lignende på? Kulde kan måske få den til at
trække sig sammen så rusten springer....

Vold burde dog kunne løse problemet - det er bare en glat aksel ikke?

Mvh
Steen



Claus Rittig (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-03-01 00:25

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:tX8v6.8546$Ov.517458@news010.worldonline.dk...
> Hvad med at hælde tøris eller lignende på? Kulde kan måske få den til at
> trække sig sammen så rusten springer....

Hvor skaffer jeg tøris fra?

> Vold burde dog kunne løse problemet - det er bare en glat aksel ikke?

Tro mig, jeg HAR brugt vold!
Det var engang en glat aksel. Nu er det en forhenværende glat aksel der er
rustet fast i et par forhenværende glatte bøsninger. Jeg har faktisk trykket
så hårdt på akslen med min hjemmelavede aftrækker at stellet er trykket 10mm
bredere, hvis ikke det er vold...

Rittig



Steen Schmidt (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 25-03-01 00:54

> > Hvad med at hælde tøris eller lignende på? Kulde kan måske få den til at
> > trække sig sammen så rusten springer....
>
> Hvor skaffer jeg tøris fra?

Hmm, det er jo ikke lige noget man normalt har i fryseren. Du kan selv
fremstille det på flere måder, men eksempelvis Hydrogas Danmark i Fredericia
og Vestjydsk Krystal-Isværk i Esbjerg (75122047) skulle have noget til salg.
Jeg kender ikke prisen (det skal jo nok ikke være for dyrt...).
Skolemateriel-firmaet Frederiksen A/S i Ølgod (75244966) har materiel til at
lave det med.
Hede Nielsen A/S i Horsens sælger forskellige kolde gasser der nok kan
bruges, de laver vist nok også tøris (www.hn.dk - brug nu ikke en gasart der
er giftig, ligegyldig hvor kold den er .

Du kan også fyre en kulsyreslukker af på akslen, så skal den nok blive kold


> > Vold burde dog kunne løse problemet - det er bare en glat aksel ikke?
>
> Tro mig, jeg HAR brugt vold!

Det er jeg ikke i tvivl om - jeg undrede mig bare højt....

Mvh
Steen



Malik Reiding (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Malik Reiding


Dato : 25-03-01 03:57

>
> Du kan også fyre en kulsyreslukker af på akslen, så skal den nok blive kold

kulsyresneslukker bliver ikke mere end -78C. så det hjælper nok ikke meget,
skulle du dog vælge at bruge en sådan, så husk at ikke gøre det i et lukket
rum, f.eks garage el. lign. den æder alt ilt!!!! (hvis du undrer dig over
min viden på dette felt så er jeg brandmand!!)

>> Tro mig, jeg HAR brugt vold!

jaja men har du prøvet min strålende idé med at kæde den fast til hus og
bil, hehe

hilsen
malik
hayabusa


Steen Schmidt (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 25-03-01 12:49

> > Du kan også fyre en kulsyreslukker af på akslen, så skal den nok blive
kold
>
> kulsyresneslukker bliver ikke mere end -78C.

Samme temperatur som tøris (-79C).

Mvh
Steen



Malik Reiding (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Malik Reiding


Dato : 25-03-01 15:11

in article WUkv6.9169$Ov.624969@news010.worldonline.dk, Steen Schmidt at
SSchmidt@nospam.dk wrote on 25/03/01 9:48:

>>> Du kan også fyre en kulsyreslukker af på akslen, så skal den nok blive
> kold
>>
>> kulsyresneslukker bliver ikke mere end -78C.
>
> Samme temperatur som tøris (-79C).
>
det vidste jeg ikke... jeg havde vist en eller anden selvindbildt idé om at
det var meget koldere!! (skulle nok have lyttet efter i fysiktimerne)

malik
hayabusa


Armand (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-01 20:47


Malik Reiding <malikules@mac.com> skrev i en
news:B6E390E3.6C19%malikules@mac.com...
> in article WUkv6.9169$Ov.624969@news010.worldonline.dk, Steen
> Schmidt at SSchmidt@nospam.dk wrote on 25/03/01 9:48:
>
> >> kulsyresneslukker bliver ikke mere end -78C.
> > Samme temperatur som tøris (-79C).
> det vidste jeg ikke... jeg havde vist en eller anden selvindbildt idé
> om at det var meget koldere!! (skulle nok have lyttet efter i
> fysiktimerne)

Skridtet fra kulsyresne og til tøris er det samme som for nyfalden sne
til fastkørt sne: Sammen-presning!

--
Armand.








Anders (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 29-03-01 10:03

dk.stelvridning.tøris ?



Claus Rittig (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-03-01 18:19

"Anders" <gsx600fw@pls.dk> skrev i en meddelelse
news:dVCw6.31$Pz5.7945@news.get2net.dk...
> dk.stelvridning.tøris ?

Ja, ja, grin i bare, men nu kom den af!

Rå mængder varme fra svejseflamme tilsat slag med stor hammer ad libitum, så
kom den ud.
Nu magler jeg bare lige de sidste stumper fra pusheren, så er min overfede
'82 DT 125 LC ude at køre off-road igen.

Man kunne kalde den off-roadernes GS500?

Rittig



Armand (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-03-01 03:56


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:99vqpc$917$4@news.inet.tele.dk...
>
> Ja, ja, grin i bare, men nu kom den af!
> Rå mængder varme fra svejseflamme tilsat slag med stor hammer ad
libitum,
> så kom den ud.
> Nu magler jeg bare lige de sidste stumper fra pusheren,

Kan du klare dig med den originale aksel nu?

Jeg mener: Burde du ikke have en med + 50 mm gevind, så du kan få
sammenspændt stellet igen

--
Armand.



Claus Rittig (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-03-01 17:24

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9a0voh$hen$8@news.cybercity.dk...

> Kan du klare dig med den originale aksel nu?
> Jeg mener: Burde du ikke have en med + 50 mm gevind, så du kan få
> sammenspændt stellet igen

Hæh, jo, men jeg har investeret i en meter gevindstang, så jeg regner med at
kunne klare det lille problem. Jeg samler skidtet i aften, og så er vi
rullende igen.

Rittig
På lettere forskruet DT125



Mads Lund (01-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 01-04-01 08:46

> Kan du klare dig med den originale aksel nu?
>
> Jeg mener: Burde du ikke have en med + 50 mm gevind, så du kan få
> sammenspændt stellet igen

Nu er jeg af den holdning, at man ikke må mobbe folk, der har problemer med
ophænget til baggaflen. Jeg har brugt 2 timer på rep af der venstre ophæng
på 9'eren, pga en elendig konstruktionsfejl fra kawa's side.
Ophænget er lavet så snedigt, at der er boret et 23mm hul i stellet (der er
20mm bredt) hvor i gennem akslen sidder. Der er gevind pæå akslen og så en
møttrik på begge sider. Alt i alt fint nok, men når 160 veloplagte hypheste
skal på arbejde, så har akslen erbejdet sig løs, og så ligger alt
belastningen på stålgevind/alu stel = ovalt hul i stellet ;-(

Men et par timer opspænding og 5 minutter udboring så var hullet oppe i en
passende størrelse, så nu skal der bare drejes 2 special møttrikker, som går
10mm ind i det nye hul fra hver side, så skulle der gerne kunen holde.

Mads Lund
Ninja9RT



KIM HANSEN (05-04-2001)
Kommentar
Fra : KIM HANSEN


Dato : 05-04-01 09:53

TILLYKKE MED SEJREN.

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:99vqpc$917$4@news.inet.tele.dk...
> "Anders" <gsx600fw@pls.dk> skrev i en meddelelse
> news:dVCw6.31$Pz5.7945@news.get2net.dk...
> > dk.stelvridning.tøris ?
>
> Ja, ja, grin i bare, men nu kom den af!
>
> Rå mængder varme fra svejseflamme tilsat slag med stor hammer ad libitum,

> kom den ud.
> Nu magler jeg bare lige de sidste stumper fra pusheren, så er min overfede
> '82 DT 125 LC ude at køre off-road igen.
>
> Man kunne kalde den off-roadernes GS500?
>
> Rittig
>
>



Armand (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-03-01 03:54


Anders <gsx600fw@pls.dk> skrev i en
news:dVCw6.31$Pz5.7945@news.get2net.dk...
> dk.stelvridning.tøris ?


SS (stort smil)

--
Armand.



Jan Olsen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Jan Olsen


Dato : 28-03-01 01:56


"Malik Reiding" <malikules@mac.com> skrev i en meddelelse
news:B6E2D6C2.6BFA%malikules@mac.com...
> >
> > Du kan også fyre en kulsyreslukker af på akslen, så skal den nok blive
kold
>
> kulsyresneslukker bliver ikke mere end -78C. så det hjælper nok ikke
meget,
> skulle du dog vælge at bruge en sådan, så husk at ikke gøre det i et
lukket
> rum, f.eks garage el. lign. den æder alt ilt!!!! (hvis du undrer dig over

Nå ja æder og æder-----mon ikke man mere kan sige at den fortrænger ilten??
men lad være med at bruge den i meget små lukkede rum.....kosteskabe o
lign...

mvh

Jan Olsen (osse brandmand og instruktør udi kunsten at puste til
ilden.......)

> min viden på dette felt så er jeg brandmand!!)
>
> >> Tro mig, jeg HAR brugt vold!
>
> jaja men har du prøvet min strålende idé med at kæde den fast til hus og
> bil, hehe
>
> hilsen
> malik
> hayabusa
>



Mads Stetter (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 25-03-01 17:51


"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4rav6.8801$Ov.536807@news010.worldonline.dk...
> > > Hvad med at hælde tøris eller lignende på? Kulde kan måske få den til
at
> > > trække sig sammen så rusten springer....
> >
> > Hvor skaffer jeg tøris fra?
>

Jeg er næsten sikker på du kan få/købe noget ude ved hjem is (DING DING
DING... Far må vi ikke købe nogle is)

Jeg var engang til en børneføsdag hvor faderen arbejdede ved hjem is, og de
havde noget vi morede os gevaldigt med!



--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter
Yamaha DT125R



Armand (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-01 20:39


Mads Stetter <stetzo@worldonline.dk> skrev i en
news:Pmpv6.9413$Ov.692610@news010.worldonline.dk...
> "Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:4rav6.8801$Ov.536807@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg var engang til en børneføsdag hvor faderen arbejdede ved hjem is,
> og de havde noget vi morede os gevaldigt med!

Hæ! Et par klumper i en 1½ liters colaflaske efterfulgt af et par
deciliter vand, hætten på - Og spæn alt hvad remme og tøj kan holde!!

- Stort brag, uden brandrisiko

--
Armand.






Armand (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-01 20:41


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:99jafu$r9u$1@news.inet.tele.dk...
>
> Tro mig, jeg HAR brugt vold!
> Det var engang en glat aksel. ........Jeg har faktisk trykket så hårdt
> på akslen med min hjemmelavede aftrækker at stellet er trykket 10mm
> bredere, hvis ikke det er vold...

Primo:
Det er ikke en aftrækker du har lavet. men en aftrykker(!) og det er
fejlen: Dit værktøj er ved at trække stellet af akslen
Stelrammer ER bløde som snot i den retning som du har trukket i det!!
Hvis apparaturet havde trukket i hovedet og stødt fra på stellet ville
der have været tilstrækkelig modstand til voldsomt arbejde.
Svejs et øje eller krans/krave på bolthovedet og arranger aftrækkeren
til at kunne trække herpå!
Alternativt: lav en lang og kraftig arm til aftrækkeren, således at den
(ført under svingere/stel) holder imod ved siden af/rundt om bolthovedet
på den anden side af stellet!

Secundo:
Nu du har fået dig 10 mm luft om siden af svinger-forenden:
Skub svingeren til den ene side og skær akslen af tæt op ad svingeren
med en nedstryger (eller er der plads til en vinkelsliber? => stor, da
skiverne på en sådan har tilsvarende længere skæredybde!).
Skub svingeren til den anden side og gentag processen!
tag derefter svingeren ud af stellet og pres akslen ud i en gedigen
(stenhøj?) hydraulisk presse. Dette evt. ved nærmeste smedeværksted,
medbringende en six-pack til svendene

--
Armand.







Claus Rittig (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-03-01 21:44

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:99li18$1unt$5@news.cybercity.dk...

> Det er ikke en aftrækker du har lavet. men en aftrykker(!) og det er
> fejlen: Dit værktøj er ved at trække stellet af akslen

Helt rigtigt, men det var nu lige det eneste jeg kunne finde på i farten.

> Nu du har fået dig 10 mm luft om siden af svinger-forenden:
> Skub svingeren til den ene side og skær akslen af tæt op ad svingeren
> med en nedstryger (eller er der plads til en vinkelsliber? => stor, da
> skiverne på en sådan har tilsvarende længere skæredybde!).

Der er ikke plads til vinkelsliber (ååååh, bare der var), men jeg må jo
prøve om jeg kan komme til at save. Det løser desværre ikke problemet, fordi
akslen også tjener som motorophæng - dvs. når jeg har savet begge sider over
(jeg har istedet boret dem væk), så har jeg en aksel som stadig ikke kan
komme ud, og baggaflen kan stadig ikke afmonteres, for akslen hænger i hver
side fast i gaflen og går i midten gennem motorblokken.

Flere forslag?

Rittig




Malik Reiding (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Malik Reiding


Dato : 25-03-01 23:49

>
> Flere forslag?

har du ikke nogen venner der er brandmænd?? på vores station (nuuk,
grønland) har vi noget der hedder hydraulisk frigørelsesværktøj (lyder
sjovt, det er det også) der kan enten trykke 9.T fra hinanden, eller klippe
over med en kraft med 26.T der findes forskellige studser som de fleste
stationer har!! det var da en mulighed!!

malik
hayabusa


Jan Olsen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Jan Olsen


Dato : 28-03-01 02:02


"Malik Reiding" <malikules@mac.com> skrev i en meddelelse
news:B6E40A58.6C79%malikules@mac.com...
> >
> > Flere forslag?
>
> har du ikke nogen venner der er brandmænd?? på vores station (nuuk,
> grønland) har vi noget der hedder hydraulisk frigørelsesværktøj (lyder
> sjovt, det er det også) der kan enten trykke 9.T fra hinanden, eller
klippe
> over med en kraft med 26.T der findes forskellige studser som de fleste
> stationer har!! det var da en mulighed!!
>
> malik
> hayabusa

hejsa jeg kan låne dig et sæt, men jeg må nok følge med da det er noget dyrt
skrammel..........meeeen ingen tvivl om at du vil få pillet tingene fra
hinanden, vi bruger det til frigørelse af personer i maste biler.....meeeen
skal maskinen osse kunne samles/genkendes igen..??...

mvh

Jan Olsen (osse brandmand)



Claus Rittig (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-03-01 20:16

"Jan Olsen" <jango@image.dk> skrev i en meddelelse
news:99rd4i$ptf$1@news.inet.tele.dk...

> hejsa jeg kan låne dig et sæt, men jeg må nok følge med da det er noget
dyrt
> skrammel..........meeeen ingen tvivl om at du vil få pillet tingene fra
> hinanden, vi bruger det til frigørelse af personer i maste
biler.....meeeen
> skal maskinen osse kunne samles/genkendes igen..??...

Ja, hvad tror du?
Nej, jeg havde regnet ud at det nok ikke var værktøj i den kaliber der
skulle til, så nu prøver vi med en gas/ilt svejser. Næste afsnit i
følgetonen kommer når jeg igen gider kigge på det gamle lort.

Rittig



Steen Schmidt (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 25-03-01 22:50

> tag derefter svingeren ud af stellet og pres akslen ud i en gedigen
> (stenhøj?) hydraulisk presse.

Vær herunder sikker på at akslen kan tåle aksialtrykket uden at flexe
sideværts - ellers skal du pludselig ud og have en ny bagsvinger :)

Mvh
Steen



Malik Reiding (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Malik Reiding


Dato : 24-03-01 23:44

Yamaha(en-ny) hmmm.... kæd svinet til huset, efterfølgende til bilen...
tilløb, og så bare afsted ud af indkørslen!!! husk at optage seancen på
video, jeg køber gerne et eksemplar....!

havde en lignende oplevelse... sådan da, med min pajero, en af mine venner
var kørt fast... der var ikke lige umiddebart noget at binde rebet fast i,
så rundt om kofangeren med det... "den har holdt før" (berømte sidste ord, i
stil med "bare rolig, jeg kan ride den") vi havde desværre ikke videocamera
til at fange ufo'en med... blev senere identificeret som en flyvende
forkofanger!!! sidste gang jeg laver sådan noget uden camera!!!

hilsen
malik
hayabusa (uden kofangere)


> Hej!
>
> Hjælp mig!
>
> Jeg har en Yamaha DT125LC fra '82, en af de helt gamle 16-hestes med
> Yamaha's første type monoaffjedring, den der ligner en Vincent baggaffel fra
> halvtredserne, selvom Yamaha påstår at have opfundet systemet sidst i
> 70'erne.
>
> Lejerne (som egentlig bare er nogle glidebøsninger i bakkelit) skal skiftes,
> det har de skullet i nogle år, og da jeg har brugt cyklen til vinterkørsel,
> er den ikke særlig ... velsmurt.
>
> Egentlig er det en simpel sag, jeg skal bare have baggaflen af. Baghjulet er
> afmonteret, møtrikken på baggaffel-akslen er fjernet, og akslen kan drejes
> rundt med fingrene, men den vil ikke ud!
>
> Jeg har angrebet den med varmepistolen, slået på den, svejset en aftrækker
> som har presset stellet 10mm bredere, men akslen sidder fast. Jeg har pølet
> 2 dåser Caramba i alle revner og sprækker, jeg har boret et 10mm bor 80mm
> ind i akslen og slået bolthovedet af den, men den sidder stadig fast.
>
> Baggaffelakslen tjener også som motorophæng, så akslen går gennem
> motorblokken (midt i), men det er ikke her noget sidder fast, for jeg kan
> vrikke en hel del med baggaflen, Akslen er rustet fast i de metalbøsninger
> der sidder inden i bakkelit-"lejerne" og derfor kan den ikke komme ud. Da
> jeg nu har et lidt bredere stel, kan jeg slå akslen frem og tilbage (den kan
> flytte sig ca. 6-7mm) men ud vil den altså ikke.
>
> Hvad fanden gør jeg?
> Jeg har puklet med det over en måned nu, alle forslag til løsninger vil
> blive modtaget med stor interesse!
>
> Mvh.
> Rittig
>
>


KIM HANSEN (25-03-2001)
Kommentar
Fra : KIM HANSEN


Dato : 25-03-01 10:49

Har du tænk på at tage et bor på størelse med akslen og så bore lortet ud.
Det er nemt nok at side her og skrive det men held og lykke.

M.V.H. Kim
GSX-R 750T

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:99j0t4$lkk$1@news.inet.tele.dk...
> Hej!
>
> Hjælp mig!
>
> Jeg har en Yamaha DT125LC fra '82, en af de helt gamle 16-hestes med
> Yamaha's første type monoaffjedring, den der ligner en Vincent baggaffel
fra
> halvtredserne, selvom Yamaha påstår at have opfundet systemet sidst i
> 70'erne.
>
> Lejerne (som egentlig bare er nogle glidebøsninger i bakkelit) skal
skiftes,
> det har de skullet i nogle år, og da jeg har brugt cyklen til
vinterkørsel,
> er den ikke særlig ... velsmurt.
>
> Egentlig er det en simpel sag, jeg skal bare have baggaflen af. Baghjulet
er
> afmonteret, møtrikken på baggaffel-akslen er fjernet, og akslen kan drejes
> rundt med fingrene, men den vil ikke ud!
>
> Jeg har angrebet den med varmepistolen, slået på den, svejset en aftrækker
> som har presset stellet 10mm bredere, men akslen sidder fast. Jeg har
pølet
> 2 dåser Caramba i alle revner og sprækker, jeg har boret et 10mm bor 80mm
> ind i akslen og slået bolthovedet af den, men den sidder stadig fast.
>
> Baggaffelakslen tjener også som motorophæng, så akslen går gennem
> motorblokken (midt i), men det er ikke her noget sidder fast, for jeg kan
> vrikke en hel del med baggaflen, Akslen er rustet fast i de metalbøsninger
> der sidder inden i bakkelit-"lejerne" og derfor kan den ikke komme ud. Da
> jeg nu har et lidt bredere stel, kan jeg slå akslen frem og tilbage (den
kan
> flytte sig ca. 6-7mm) men ud vil den altså ikke.
>
> Hvad fanden gør jeg?
> Jeg har puklet med det over en måned nu, alle forslag til løsninger vil
> blive modtaget med stor interesse!
>
> Mvh.
> Rittig
>
>



Claus Rittig (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-03-01 11:43

"KIM HANSEN" <skellet@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:gajv6.135$7Y1.7514@news.get2net.dk...
> Har du tænk på at tage et bor på størelse med akslen og så bore lortet ud.
> Det er nemt nok at side her og skrive det men held og lykke.

Ja, jeg var ved det igår, men sådan en aksel er lidt hård at bore i, og mit
12mm bor er noget lort, så jeg bruger mere tid på at slibe bor op end på at
bore. Nå, jeg må ud at købe bedre bor imorgen.

Rittig



Claus Rittig (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-03-01 18:11

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:99ki07$f7b$1@news.inet.tele.dk...

> Ja, jeg var ved det igår, men sådan en aksel er lidt hård at bore i, og
mit
> 12mm bor er noget lort, så jeg bruger mere tid på at slibe bor op end på
at
> bore. Nå, jeg må ud at købe bedre bor imorgen.

Ha, nej, det går lidt trægt med at bore fordi 12mm boret sætter sig fast, og
så drejer akslen bare rundt!
Jeg troede det var boret der blev sløvt, så jeg har slebet bor op hver gang
akslen begyndte at dreje - har jeg lige opdaget!

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre - ku jeg bare komme til med en
nedstryger eller en vinkelsliber, men der er simpelthen ikke plads nogen
steder.

HJÆÆÆÆÆÆLP!

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste