Aldersgrænser
Fra : john_lundsgaard

Dato : 03-05-03 16:57

Hej Gruppe

Et hurtigt spørgsmål.

Min søn skal konfirmeres til næste år (og fylder dermed 14) diskussionen
står nu i familien, skal vi droppe fest og ballade, og tage en tur til
Hurangada i Ægypten istedet.

Spørgsmålet er så alder og dykning. Min plan er, at vi skal smugtræne
herhjemmefra i dykkerklubben (jeg er selv CMAS**), så han kommer op på
CMAS* niveau, men certifikat kniber det nok lidt med p.g.a. af alderen.
Planen er derfor, at "hælde" ham på et PADI kursus dernede, så han kan
komme ud at prøve det "for real".

Hvad siger i til planen - og alderen, vil det blive et problem i PADI
systemet???. Jeg har ikke selv de store betænkeligheder, han har
snorklet siden han kunne gå (ja OK - næsten da *SS*) så rent teknisk
forventer jeg ingen problemer. Og for F..... da en uge i Rødehavet
istedet for en dødsyg konfirmationsfest det er der da ingen der siger
nej til!!!!!!!!!

Hilsen John

PS er der nogen der kan anbefale et dykkercenter til dette formål der
nede??

http://www.kandu.dk/

Fra : max

Dato : 03-05-03 17:53

> [...]
> nej til!!!!!!!!!
>
> Hilsen John
>
> PS er der nogen der kan anbefale et dykkercenter til dette formål der

Det er ikke et problem med alderen, det er et koncentreret program,
men hvis du forbereder det med ham inden, går det sikkert let.
Atlantis rejser samarbejder med nogle gode danske instruktører i
Sharm, måske har de samme kontakter i Hurgada..
Det lyder som en rigtig god ide.. Hvor gammel skal man være for
at tage et CMAS certificat,,??? -max-

Fra : Qualiman

Dato : 03-05-03 18:05

Jeg har PADI og undersøgte engang den nedre grænse og fik oplyst at den
er 14 år så "hæng på" giv sønnikke en på opleveren

Fra : Peter Laustsen

Dato : 03-05-03 19:02

Alder for at starte på CMAS** er 14 år, man kan dog først få certifikatet
når man er 15...

Håber I får en fed tur...

--

Med venlig hilsen / Greetings
- Peter Laustsen, Denmark

Fra : Lars

Dato : 03-05-03 21:23

> [...]
> forventer jeg ingen problemer. Og for F..... da en uge i Rødehavet
> istedet for en dødsyg konfirmationsfest det er der da ingen der siger

Ikke for at være på tværs eller noget, men husk at det skal være
konfirmanden som har lyst til at dykke og ikke forældrene. Der er ikke noget
være end forældre som gerne vil noget med deres børn uden at have børnene
med på den. Jeg er sikker på at dette tilfælde er OK, idet det lyser til at
han er en rigtig vandhund :)

lars

Fra : Qualiman

Dato : 03-05-03 23:01

Lars, Du er helt rigtig på den!
PADI no problem! CMAS har her hjemme ofte prøvet at "hæve sig lidt" over
PADI, Niveauet er nok det samme alt efter instruktøren!

PADI ikke noget problem med 14 årige så med det der er fortalt om
knægten så giv ham den oplevelse. Min datter har råbt på det samme siden
sit 8. år - nu er hun 13 så oplevelsen nærmer sig.
En konfirmationsfest med 50 skinddøde fastre og onkler er for forældrene
og deres. En dykker oplevelse med forældrene er en intens
fællesoplevelse der vil blive diskuteret og endevendt de næste 10 år og
husket med glæde resten af livet.

Det vil være en af de ting hans børn den dag han er ved at takke af vil
sige var en af de bedste oplevelser.
sure thing!

http://www.kandu.dk/

Fra : Johnny Christensen

Dato : 03-05-03 23:11

Det er den bedste ide jeg har hørt længe, hvorfor gjorde mine forældre ikke
det.

God tur
JZC

john_lundsgaard <john_lundsgaard.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb3e748$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Martin Raun

Dato : 04-05-03 10:06

> PS er der nogen der kan anbefale et dykkercenter til dette formål der
> nede??

Jeg kan anbefale Jasmin Diving Center - Hurghada - Red Sea - Egypt
http://www.jasmin-diving.com/ .
PADI, SSI, IDA, VDST, TDI og NRC
De taler ikke dansk.

Men jeg kan også anbefale Aquanaut red sea diving - Hurghada - Red Sea -
Egypt http://www.aquanaut.net/ .
PADI og VDTL
De plejer og har en dansk talende instuktor.

MVH.
Martin Raun

www.UVF.dk

Fra : Michael

Dato : 04-05-03 13:00

Hejsa!!

Jeg kan godt anbefale http://www.voodoodivers.com/
de havde dansk instruktør da jeg var der nede for knap et år siden.

PS: Rigtig god ide!!

Mvh
Michael
www.DiversNet.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 04-05-03 15:36

hejsa

Ved padi kan man få lov til at tage sertifikat når man er 10 år man bliver
junior open vater og det kan konverteres når man bliver voksen

Venligst Per Præst

Fra : Astrid S. Thusgaard

Dato : 04-05-03 16:04

Per Andersen wrote:
> hejsa
>
> Ved padi kan man få lov til at tage sertifikat når man er 10 år man
> bliver junior open vater og det kan konverteres når man bliver voksen

Det er rigtigt. Se f.eks. www.oceandive.dk under Kurser og Open Water
(Grundkursus) - der ved jeg i hvert fald, at de har det. Og det var da måske
federe at lære det hjemmefra, så han kan koncentrere sig om at nyde
dykningen, når han er der...

--
Astrid S. Thusgaard
Taarnby, Denmark

Remove REMOVE in my e-mail address

Fra : Rune L. Christiansen

Dato : 04-05-03 16:30

Om ikke andet synes jeg du skal holde dig til samme program, så hvis I skal
ned at dykke padi, så forbered ham via en padi-instuktør hjemmefra. Men vær
klar på at i måske kommer til at lave øvelserne igen, men så kan I jo trods
alt klare det i en ruf. Det er nemlig også meget rart for instruktøren kan,
at se folk lidt an i poolen, så betragt det som et godt tegn, jeres
instruktør i udlandet gerne vil det.
Jeg har selv lært en håndfuld i den aldersgruppe at dykke, og de bliver
MEGET gode, meget hurtigt. Så det er nok mere teorien du skal satse på at få
på dansk. Om ikke andet kan I jo købe Open Water bogen, og læse den, og lave
de små quisser der er i slutningen af hvert kapitel, så er I ihf godt på
vej. God tur.

Rune Lundsgaard Christiansen,
-MSDT- #468222

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 05-05-03 19:49

Astrid> Per Andersen wrote:
> [...]

Astrid> Det er rigtigt. Se f.eks. www.oceandive.dk under Kurser og
Astrid> Open Water (Grundkursus) - der ved jeg i hvert fald, at de
Astrid> har det. Og det var da måske federe at lære det hjemmefra, så
Astrid> han kan koncentrere sig om at nyde dykningen, når han er
Astrid> der...

Vi har netop været afsted med Ocean Colleage, og vi tog ikke
uddannelse dernede, men den dansktalende instruktør vi havde med
(Bent) var alle tiders fyr... Jeg ved ikke, om de har andre danske
instruktører.

Karsten

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 07-05-03 16:53

Jeg faldt over denne artikel om teenagers og dykning.

http://www.scuba-doc.com/teens.htm

God tur!

Nikolaj Bech
Rødovre Sportdykker Klub (http://www.dykkerklub.dk)