iTrip
Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 03-05-03 14:07

Hej !

Er der nogle her i gruppen som ved om derf indes en dansk distributør af
iTrip'en - FM senderen til iPods som enhver iPod bruger bør have

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/index.html

KH
SØREN

Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 03-05-03 14:20

Søren Gyring-Nielsen <soeren@gyringREMOVE.com> wrote:

> [...]
>
> Er der nogle her i gruppen som ved om derf indes en dansk distributør af
> iTrip'en - FM senderen til iPods som enhver iPod bruger bør have

Eller ved om den kan købes nogle steder i Danmark ?

Den smarte lille ting koster 35 $ og der er fragt på 30 $ hvis den skal
sendes fra US plus at der kommer told oven i !
Det vil sikkert være billigere at købe den her i DK, men jeg har ikke
set den nogle steder ?

Supply.dk er vist nok dansk distributør men der fremgår ikke tydeligt af
deres hjemmeside om de har den, og deres webshop fungere åbenbart ikke ?

KH
SØREN

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-05-03 18:26

soeren@gyringFJERN.com (Søren Gyring-Nielsen) writes:

> Eller ved om den kan købes nogle steder i Danmark ?

Eftersom at det er en FM-*sender*, tror jeg ikke, at du skal regne med
at nogle vil have bøvlet med at tage den hjem.

Det bedste bud er sikkert at nogle stykker slår sig sammen om at købe
en stak hjem som privatpersoner. Hvis nogle alligevel skal have
bestilt noget vil jeg gerne have en iTrip med

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Tom Dissing

Dato : 03-05-03 19:23

Et eller andet sted kunne det have været interessant, hvis den kunne modtage
FM I stedet !
Tom

PS
Jeg tror ikke at en FM sender kan godkendes af telestyrelsen..
Med mindre at den arbejder på nogle helt bestemte frekvenser..

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-05-03 00:37

Tom Dissing <tom@mir.dk> writes:

> Et eller andet sted kunne det have været interessant, hvis den kunne modtage
> FM I stedet !

http://www.griffintechnology.com/products/ifm/index.html
eller hvad?

Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 04-05-03 15:34

> [...]

> en stak hjem som privatpersoner. Hvis nogle alligevel skal have
> bestilt noget vil jeg gerne have en iTrip med

Det kunne være en god ide at bestille sammen - bare der er garanti for
at få dem afsat ! Lad os kigge på i løbet af næste uge for at se om der
er interesse for at bestille fx. fem stks hjem - så kunne vi fordele
forsendelsesudgiften til dette.

KH
SØREN

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-05-03 23:56

in article 1fug0f1.1pe6h0v1zmbiN%soeren@gyringFJERN.com, Søren
Gyring-Nielsen at soeren@gyringFJERN.com wrote on 5/4/03 4:33 PM:

> [...]
> at få dem afsat ! Lad os kigge på i løbet af næste uge for at se om der
> er interesse for at bestille fx. fem stks hjem - så kunne vi fordele

Jeg tegner mig gerne for 2.....

--
/peter

Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 12-05-03 09:22

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fug0f1.1pe6h0v1zmbiN%soeren@gyringFJERN.com, Søren

> Jeg tegner mig gerne for 2.....

Hej Peter

Du må gerne kontakte mig enten pr. mail eller telefon så vi kan aftale
noget. Lige nu er der vist kun interesse for at hente tre hjem, og det
kunne i første omgang være ok at dele forsendelsesudgiften ?

Er der flere der vil være med til at bestille en iTrip ?

KH
SØREN

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-05-03 10:18

> [...]

> kunne i første omgang være ok at dele forsendelsesudgiften ?
>
> Er der flere der vil være med til at bestille en iTrip ?

Jeg er efterfølgende blevet gjort opmærksom på, at der er en ikke
uvæsenlig risiko for, at pakken bliver stoppet i tolden, og da der er
tale om FM-sendere der ikke er godkendte af P&T kan man risikere, at
de vil blive konfiskeret mm.

Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 03-05-03 14:28

> [...]

> Er der nogle her i gruppen som ved om derf indes en dansk distributør af
> iTrip'en - FM senderen til iPods som enhver iPod bruger bør have

Eller om den er til at købe nogle steder her i DK ?

Jeg har imellemtiden fundet at Supply.dk er dansk distributør men det
fremgår ikke at hjemmesiden eller deres webshop om den kan købes her i
landet ?

Den smarte lille sag koster kun 35 $ men hvis Griffin skal sende det til
Danmark så er der tillæg på 30 $ i fragt !

Er der overhovedet nogle der har prøvet dem ?

KH
SØREN

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 03-05-03 21:20

Søren Gyring-Nielsen skrev:

> Er der nogle her i gruppen som ved om derf indes en dansk distributør af
> iTrip'en - FM senderen til iPods

Er den slags overhovedet lovligt i Danmark?

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 04-05-03 15:34

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Er den slags overhovedet lovligt i Danmark?

Jeg har ingen anelse overhovedet ? Men det er jo en begrænset
rækkevidde, op til tre meter tror jeg så det er jo ikke den store sender
man køber hjem ?!

KH
SØREN

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-05-03 15:47

> [...]

> Jeg har ingen anelse overhovedet ? Men det er jo en begrænset
> rækkevidde, op til tre meter tror jeg så det er jo ikke den store sender

Enhver form for radio sender skal vel typegodkendes af P&T. Jeg kan
huske, at jeg har lavet et par SmartKit FM-sendere, og de kom med
klare instruktioner om, at man under ingen omstændigheder måtte sætte
en antenne på.

Fra : Jens

Dato : 04-05-03 16:19

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Er den slags overhovedet lovligt i Danmark?

I den stak reklamer jeg får ind af brevsprækken hver weekend har jeg set
et sender/modtager-sæt, der bringer TV-billedet fra
videomaskinen/DVD-spillen/whatever ud til andre rum i huset - uden
ledningstræk.

Så det er tilsyneladende muligt/lovligt.

Om det ovennævnte apparat opfylder Telestyrelsens krav er så en helt
anden sag.

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Sebastian Løck

Dato : 06-05-03 14:40

spam@finds.dk (Jens) wrote:
> [...]
Næppe, med mindre de skriver med store bogstaver, at den ikke må
ibrugtages.

nej, som Thomas Bjørn Andersen skriver

> [...]
> videomaskinen/DVD-spillen/whatever ud til andre rum i huset - uden
> ledningstræk.
> Så det er tilsyneladende muligt/lovligt.

Det er kun lovligt, hvis dette grej bruger visse fekvensbånd, som
ligger langt udenfor de frekvensbånd en almindelig TV tuner, Radio,
politiradio mv. bruger.
Der er nogle frekvensbånd som er forbehold sådan noget lej og lear,
som babyalarmer, trådløse telefoner, walky talky, taxa & grønne bude,
Logitech wireless muse etc.

Denne reklamerede løsning, arbejder sikkert med en transciever, der
oversætter fra det til "lej og lear" godkendte frekvensbånd til de
beskyttede frekvensbånd.

> Om det ovennævnte apparat opfylder Telestyrelsens krav er så en helt
> anden sag.
Sikkert, Telestyrelsen er forhåbentlig stadigvæk skrap til at finde
ulovlig indtrængen i reserverede frekvensbånd.

Personlig ville jeg ikke bare være ked at hvis min nabo købte sig en
iTrip og forstyrrede min radiomodtagelse. Jeg havde nemlig engang en
nabo, der gjorde det ulovlige og satte en antenne på noget der måske
blev bygget af Thomas Bjørn Andersen. Det var ret irriterende og tog
uger at finde ud hvor støjen kom fra.

/Sebastian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-05-03 15:19

thorfinn@forum.dk (Sebastian Løck) writes:

> [...]
> nabo, der gjorde det ulovlige og satte en antenne på noget der måske
> blev bygget af Thomas Bjørn Andersen. Det var ret irriterende og tog

Jeg er glad for din insinuerende kompliment, men til min egen store
fortrydelse holdte min fm-sender ikke mange timer, og slet ikke en hel
uge