Erfaringer med SCSI > ATA Raid system ?
Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 03-05-03 14:00

Hej NG

Er der nogle der har erfaringer med f.eks. Promise UltraTrack RM15000
som eksternt storage?

Jeg skal i nærmeste fremtid have indkøbt noget eksternt storage, hvor
der skal placeres databaser. Disse databaser laver en del I/O jævnt gennem
dagen og periodisk meget. Jeg ved at ovenstående svarer til SCSI DAS system,
hvor jeg maximalt kan tilslutte 2 servere, men hvordan er performance på ATA
raid kontra SCSI raid eller FC raid systemer.

Jeg ved at FC teknologien kan skaleres væsenligt meget mere, men det er
hverken behov eller økonomi til dette lige nu. ATA harddiskene er billigere
end SCSI diskene, men er pengene værd at spare. Her tænker jeg på
performance og stabilitet.

Håber der er nogle, som har erfaring med dette eller kan nævne nogle
gode produkter.

MVH

Robert.

Fra : Morten L.

Dato : 03-05-03 18:39

"Robert Vilhelmsen" <robert@rovi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> performance og stabilitet.
>
> Håber der er nogle, som har erfaring med dette eller kan nævne nogle

HP har lige kørt/kørere måske endnu kampagne på MSA1000 til en ret fair
pris. Den burde kunne klare det du søger.
/Morten

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-06-03 17:06

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote:

>HP har lige kørt/kørere måske endnu kampagne på MSA1000 til en ret fair
>pris. Den burde kunne klare det du søger.

SCSI/IDE løsninger koster en del mindre end SCSI-løsninger. Ca. faktor
2 - 2½ sidst jeg checkede.

Jeg er i øvrigt også lidt interesseret i at høre anbefalinger til den
slags løsninger. Foretrækker dansk reseller og service-muligheder.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 17-06-03 20:54

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er i øvrigt også lidt interesseret i at høre anbefalinger til den
> slags løsninger. Foretrækker dansk reseller og service-muligheder.

Bl.a. SCT og proconsult sælger Fibrenetix http://www.fibrenetix.co.uk som
normalt vurderes til at være noget af det hurtigste.

Kaj

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 07-05-03 13:55

"Robert Vilhelmsen" <robert@rovi.dk> wrote
> Er der nogle der har erfaringer med f.eks. Promise UltraTrack RM15000
> som eksternt storage?

Nej, men jeg har netop bestilt en. Så må vi se hvordan den virker..

Mvh
Steen

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 10-05-03 07:15

"Steen D. Pedersen" <sdp@X.X.mailme.dk> wrote in message
> "Robert Vilhelmsen" <robert@rovi.dk> wrote
RM15000

> Nej, men jeg har netop bestilt en. Så må vi se hvordan den virker..

Har du mulighed for at køre Intel IOmeter mod den inden den skal i brug? De
UltraTrack har ikke ry for at være det hurtigste, jeg kunne godt tænke mig
at se nogle tal på det.

Mvh.,

Kaj

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 17-06-03 16:33

"Kaj S. Laursen" <kaj@hih.dk> wrote

> [...]
De
> UltraTrack har ikke ry for at være det hurtigste, jeg kunne godt tænke mig

Jeg er netop ved at lege lidt med den, så det skal jeg nok. Nogle specielle
konfigurationer du er ude efter ?

Btw: den er koblet op mod en ældre DL380, og skal dække vores
onlinebackupbehov, så det har ikke været performance jeg har kigget efter.
Ærgeligt at man skal ud i noget fikumdik for at komme forbi Compaq's 500GB
begrænsning i den integrerede controller.

Steen

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 17-06-03 20:44

> "Kaj S. Laursen" <kaj@hih.dk> wrote
> De
>
> Jeg er netop ved at lege lidt med den, så det skal jeg nok. Nogle
specielle
> konfigurationer du er ude efter ?

Sequential read/write og så lidt blandet read/write med en blanding af ikke
særligt store filer/blokke. F.eks. jævnt fordelt fra 8 til 512 kb blokke med
80 read, 20% write alt random.

Du kan få et par ideer fra
http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/ibm-146z10.html

Kaj

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 12-05-03 19:53

> Nej, men jeg har netop bestilt en. Så må vi se hvordan den virker..

Sådan af ren nysgerrighed, hvad måtte du slippe for den ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam058@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg