GoLive oprydning?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 03-05-03 13:29

Hej alle.

Jeg har lige brugt en del tid på at rydde op i mit website i GoLive.
Løse billedfiler i roden ind i /pics/ undermapper, i det hele taget en
forårsrengøring

Men når jeg beder GoLive om at opdatere sitet uploader den de nye mapper
men sletter ikke de filer jeg har flyttet ned i undermapper. Så nu er
der faktisk dobbelt så rodet :)

Skal jeg virkelig slette alle filer fra serveren og uploade det hele
igen, eller kan GoLive klare det smartere? Jæ ka' æ finde ud af det i
hvert fald.

Mojn, Thomas

--
A new survey claims that 84% of men fantasize about
sex with two women.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-05-03 15:33

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
>
> Skal jeg virkelig slette alle filer fra serveren og uploade det hele
> igen, eller kan GoLive klare det smartere? Jæ ka' æ finde ud af det i

Ved almindelig opload via ftp, så fjerner GoLive ikke noget og det skal
den helller ikke. Du skal selv slette manuelt på serveren.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 04-05-03 00:38

> Ved almindelig opload via ftp, så fjerner GoLive ikke noget og det skal
> den helller ikke. Du skal selv slette manuelt på serveren.

Hmm, endnu en bug i Adobe software! Kunne vi da bare snart får en
FrontPage til Mac der var opdateret! Hehe just kidding

Anyway, jeg må jo så slette alt fra serveren og uploade igen hvis GoLive
ikke kan bringes til at opføre sig ordentligt.

Mojn, Thomas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-05-03 08:38

> [...]

> Anyway, jeg må jo så slette alt fra serveren og uploade igen hvis GoLive
> ikke kan bringes til at opføre sig ordentligt.

Nu blander du sgu da tingene sammen. Det har da ikke en bønne at gøre
med GoLive ! ;-D

GoLive skal da netop IKKE slette ting på serveren bare fordi du har
ryddet op/flyttet rundt på nogle filer.

Hvis Frontpage gør det, så er det da det ultimative argument for ikke at
bruge det lort.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 04-05-03 12:13

> [...]
> ryddet op/flyttet rundt på nogle filer.
>
> Hvis Frontpage gør det, så er det da det ultimative argument for ikke at

Tænk, det var lige min holdning, der dér blev eksponeret
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 04-05-03 14:36

> GoLive skal da netop IKKE slette ting på serveren bare fordi du har
> ryddet op/flyttet rundt på nogle filer.

Jo, det skal den. Men jeg gider ikke snakke mere om det :)

> Hvis Frontpage gør det, så er det da det ultimative argument for ikke at
> bruge det lort.

Aner ikke om den gør det, som jeg så tydeligt skrev "Just kidding "

Mojn, Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 04-05-03 14:55

> Nu blander du sgu da tingene sammen. Det har da ikke en bønne at gøre
> med GoLive ! ;-D

Lad mig præcicere hvad jeg mener. Når jeg har brugt tid på at rydde op i
mapper/filer INDE fra GoLives fil-browser, så er det da fjollet at den
ikke afspejler de ændringer på serveren.

Når den kan fortælle mig, at hvis jeg flytter fil /X.html til /Y/X.html
så opdaterer den lige fil /Z.html så alt passer. Hvorfor lader den så
den nu ubrugte fil /X.thml ligge på serveren, så der nu ligger to? Fjern
dog /X.html jeg bruger jo kun /Y/X.html nu!

> GoLive skal da netop IKKE slette ting på serveren bare fordi du har
> ryddet op/flyttet rundt på nogle filer.

Ikke hvis jeg bare havde flyttet filerne i Finder, men når jeg bruger
GoLives indbyggede fil-browser til det, så skal den sgu!
Ellers er det jo dobbeltarbejde.

GoLive skal altid afspejle hvad jeg ser på venstre side af
fil-browseren, i højre side (FTP vinduet/serveren). Sagt på en anden
måde "Files" tabben skal være lig med "FTP" tabben.

Mojn, Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-05-03 20:56

On Sun, 04 May 2003 15:55:05 +0200, Thomas Boelskifte wrote:

> [...]
> den nu ubrugte fil /X.thml ligge på serveren, så der nu ligger to? Fjern
> dog /X.html jeg bruger jo kun /Y/X.html nu!

Jeg ved ikke lige hvordan GoLive fungerer, men i DreamWeaver kan man sætte
et hak i en lille box, så sørger den for at slette filer osv. Er der ikke
noget lignende i GoLive?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-05-03 21:36

> Jeg ved ikke lige hvordan GoLive fungerer, men i DreamWeaver kan man sætte
> et hak i en lille box, så sørger den for at slette filer osv. Er der ikke
> noget lignende i GoLive?

Mjohhhh altså jeg synes selv jeg har være både manualen og Prefs
igennem, men nu er jeg heller ikke det sprødeste rundstykke på
morgenbordet, så ..

Mojn, Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-05-03 09:08

On Mon, 5 May 2003 22:35:31 +0200, transporterroom1@boelskifte.dk
(Thomas Boelskifte) wrote:

>Mjohhhh altså jeg synes selv jeg har være både manualen og Prefs
>igennem, men nu er jeg heller ikke det sprødeste rundstykke på
>morgenbordet, så ..

Hvis du har kigget i manualen har du lige nulstillet dit nørd-niveau.
Det annonceres hermed at Thomas Boelskifte ikke længere må kaldes
nørd.
Du kan genvinde rettigheden ved at tilbringe ti timer med at spille
HardBall i terminalen.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-05-03 22:21

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> [...]
> nørd.
> Du kan genvinde rettigheden ved at tilbringe ti timer med at spille

AAARRRGHHH hvis jeg ikke er nørd mere, risikerer jeg jo at pigerne
begynder at tale med mig igen!

Må straks finde ud af at spille HardBall i terminalen ... ohh god, jeg
kan ikke engang Google mig frem til en vejledning ... nerd life ending
.... must regain nerdness ...

"He's dead Jim!"

--
Newt Gingrich is so cold, that when he opens his mouth,
a light goes on.

-Dennis Miller

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-05-03 00:38

> [...]

> Må straks finde ud af at spille HardBall i terminalen ... ohh god, jeg
> kan ikke engang Google mig frem til en vejledning ... nerd life ending

Rolig nu, rolig nu. Ro på. Ham der, der kalder sig Martin Edlich og
prøver at lokke dig i terminalen, er sikkert Morten RK i forklædning

Men jeg har forstået, at terminalen er lige så godt som en sauna, så den
er vel godt for noget? Om ikke andet så kommer man (jeg) til at svede
----

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-05-03 10:09

On Wed, 7 May 2003 1:37:44 +0200, Mich. Ottosen wrote
(in message <1fukezt.kcjlbz1nv70guN%MichspostIKKE@puttekasse.dk>):

> [...]
>
> Men jeg har forstået, at terminalen er lige så godt som en sauna, så den
> er vel godt for noget? Om ikke andet så kommer man (jeg) til at svede

Så Morten Reippuert er en ulv, og Martin Edlich et får?
For resten består Morten Reippuerts og mine iChats mest af
Morten: iufjfm#¤ wijio//(#84860ojndwk
Mig: Hva'
Morten: Sig mig, er du fredagsdum eller hvad?
Mig: #¤&/(#

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-05-03 20:28

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> Morten: iufjfm#¤ wijio//(#84860ojndwk
> Mig: Hva'
> Morten: Sig mig, er du fredagsdum eller hvad?

Han har stadig problemer med t ser jeg!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-05-03 00:37

> Han har stadig problemer med t ser jeg!

Hvemt af dem?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
(tidl. stavekontrol) og nu _er_ det meget indforstået !

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-05-03 23:33

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> writes:

> [...]
> består Morten Reippuerts og mine iChats mest af Morten: iufjfm#¤
> wijio//(#84860ojndwk Mig: Hva' Morten: Sig mig, er du fredagsdum

Minder mig om: Det er længe siden jeg har set ham her i gruppen. Hvor
er han blevet af? Skal man bruge det dér iChat for at kommunikere med
ham? Kan du ikke få ham til at bruge jabber?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Christian Bech

Dato : 08-05-03 10:40

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Minder mig om: Det er længe siden jeg har set ham her i gruppen. Hvor
>er han blevet af? Skal man bruge det dér iChat for at kommunikere med
>ham? Kan du ikke få ham til at bruge jabber?

Hej Janus

Mens du var væk var der en kedelig sag i gruppen. I flg. Johnny Louis
havde Morten købt en G4 af ham, men var holdt op med at betale af på
den. Efter det kom frem i gruppen, holdt Morten op med at skrive her.
Han har heller ikke forsvaret sig eller givet sin version.

Alt i alt var det en meget kedelig og trist sag (ikke mindst fordi det
samtidig kom frem, at Johnny er dødssyg). Erik Richard Sørensen nød
den dog i fulde drag.

Se fx den tråd, der begynder med:
<1fk01vi.1asdwzm1vg8igwN%bendatafjerndette@postman.dk>

mvh. Christian

Fra : Olav Noksagt

Dato : 08-05-03 12:43

Christian Bech skrev:
> [...]
>
> Alt i alt var det en meget kedelig og trist sag (ikke mindst fordi det
> samtidig kom frem, at Johnny er dødssyg). Erik Richard Sørensen nød

A hva?
Sikke dog en underlig historie og trist historie, hvor jeg har en lille
smule svært ved at koble det til oprydningsproblemerne i GoLive.
Jeg vil sætte mig og fundere lidt mere over det, og så ser jeg nok det hele
klarere.

Olav

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 12:12

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Minder mig om: Det er længe siden jeg har set ham her i gruppen. Hvor
> er han blevet af? Skal man bruge det dér iChat for at kommunikere med
> ham? Kan du ikke få ham til at bruge jabber?

Han kommer efter sigende på lørdag til MacBrugers workshop. Kommer du ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-05-03 22:52

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Han kommer efter sigende på lørdag til MacBrugers workshop. Kommer
> du ?

Nej, desværre. Har lavet en aftale om at sidde hos svigerforældrene og
knokle på mit RUC-projekt. Næste gang måske. Så kommer jeg forbi og
viser, hvilke OS jeg kører på min Pismo.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 13:48

> [...]

> Morten: iufjfm#¤ wijio//(#84860ojndwk
> Mig: Hva'
> Morten: Sig mig, er du fredagsdum eller hvad?

Øhh..eftersom det kun er torsdag, tør jeg godt spørge: Hvad er
fredagsdum?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-05-03 14:20

On Thu, 8 May 2003 14:48:21 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1funaeu.cc6lqsfvgvz1N%mortenlind@mac.com>):

> Øhh..eftersom det kun er torsdag, tør jeg godt spørge: Hvad er
> fredagsdum?
> M.

Det er når Morten beder mig om at logge ind i min router på
teknokratisk/turbonördisk og jeg siger: hva? - det er det der på moderne
dansk-amerikansk er blevet til det pænere what/hvad? med meget blødt
spred-tungen d. Blev du klogere af det?
Det kan også etymologisk betyde dum alt.nor.eng.uth. fre- oldeng. fed oht.
djel. ælddan. fred., en dumhed der kommer efter en dumhed begået om
torsdagen, især brugt om alkoholindtagelse i DTI-bæltet.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-05-03 14:26

On Thu, 8 May 2003 15:19:37 +0200, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BAE02609007F1B3BF0182600@news.cybercity.dk>):

Jeg mener selvfølgelig DTU-bæltet

Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 14:46

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> On Thu, 8 May 2003 15:19:37 +0200, David Blangstrup wrote
> (in message <0001HW.BAE02609007F1B3BF0182600@news.cybercity.dk>):

> Jeg mener selvfølgelig DTU-bæltet

Drikker de da kun om fredagen? Derude? Det passer nemlig ikke - jeg har
en tirsdag aften kl. 20:36 i regnvejr hentet nogle RAMklodser derude, og
der var Pilsen am Tisch - ja, der var så

Dén dén VAAIDDøvelse - den med tungen - kender jeg godt - der render
nogle granvoksne mænd rundt om benene på mig og råber : MOAR - hvår
såggarnæ.....Hmmmm......det kunne være, jeg skulle avertere efter en øde
ø i dk.marked.meget.privat.ø

Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 05-05-03 14:36

> [...]

> den nu ubrugte fil /X.thml ligge på serveren, så der nu ligger to? Fjern
> dog /X.html jeg bruger jo kun /Y/X.html nu!

Lige en tanke - hvad med manden der har lavet et link til /X.html - hans
link knækker hver gang du flytter rundt på dine filer...

- Jørgen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-05-03 21:36

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Lige en tanke - hvad med manden der har lavet et link til /X.html - hans
> link knækker hver gang du flytter rundt på dine filer...

Jep, men det sker millionvis af gange hver dag på nettet. Adobe selv er
ikke for spidse med den slags :)

Så må jeg præsentere ham for en søgemulighed, hvis jeg føler mit site er
så vigtigt for andre (det er det ikke

Mojn, Thomas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-05-03 17:47

> [...]

> gøre med GoLive ! ;-D GoLive skal da netop IKKE slette ting på
> serveren bare fordi du har ryddet op/flyttet rundt på nogle filer.

Det ville være en smart feature om den kunne, når man beder den om
det. Altså en funktion der i stedet for at foretage gensidig spejing
mellem ftp og det lokale, lader det lokale overrule hvad der er på
ftp.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-05-03 21:36

> [...]

> det. Altså en funktion der i stedet for at foretage gensidig spejing
> mellem ftp og det lokale, lader det lokale overrule hvad der er på

Af hjertet tak

Og klart, den skal kun gøre det hvis man beder om det.

Mojn, Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-05-03 16:11

In <1fufxw5.1o7mgyyd9nkowN%transporterroom1@boelskifte.dk> Thomas
Boelskifte wrote:

> Jo, det skal den. Men jeg gider ikke snakke mere om det :)

Thomas, tror du ikke der - som i enhver ftp klient - er en option til at
mirror (og slette ting der ikke spejler sig) eller lade være? Det vil
jeg tro.

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-05-03 12:43

In article <1fue01w.f77qc51c3vgw0N%transporterroom1@boelskifte.dk>,
> [...]

> Skal jeg virkelig slette alle filer fra serveren og uploade det hele
> igen, eller kan GoLive klare det smartere? Jæ ka' æ finde ud af det i

Tror du ikke du skal bruge "Clean up site..."?

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-05-03 21:36

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Tror du ikke du skal bruge "Clean up site..."?

Njohh det var også min tanke, men den har ingen praktisk effekt på FTP
serveren.

Det kan godt være jeg skal over i noget WebDAV måske, anyway så kan jeg
jo bare slette alt fra serveren og uoloade igen, jeg synes bare det
andet kunne være smart

Mojn, Thomas