Import af MC
Fra : Dennis Riis

Dato : 03-05-03 13:07

Hej,

Jeg overvejer at købe en brugt Suzuki GS 500 E i Tyskland. Den er fra 1994,
og prisen er 1000 EUR.
Men jeg har aldrig prøvet at importere sådan en, så jeg ved ikke helt
hvordan jeg griber det an...

Mine spørgsmål er nu:
1) Lyder prisen rimelig ?
2) Hvor meget er afgiften på sådan en, cirka ?
3) Hvordan gør jeg rent praktisk med at få betalt afgift og få den
indregistreret ? Og hvor lang tid tager det ?
4) Jeg har fået disse billeder af den:
http://www.driis.mobilixnet.dk/GS500_1.jpg
http://www.driis.mobilixnet.dk/GS500_2.jpg
http://www.driis.mobilixnet.dk/GS500_3.jpg
http://www.driis.mobilixnet.dk/GS500_4.jpg
Det rust, der kan ses på billede 2 - 4, er det noget der har betydning mht.
syn eller holdbarhed ? Er det noget, der skal laves ?

Mvh Dennis Riis

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-03 14:51

On Sat, 3 May 2003 14:07:18 +0200, "Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk>
wrote:

>Mine spørgsmål er nu:
>1) Lyder prisen rimelig ?

Det er ikke skudt helt ved siden af,men nu er det en forhandlerpris (i
Hamborg) og 2 ting gør sig gældende,ligesom i DK ligger
forhandlerpriserne højere og du vil sandsynligvis kunne finde en
tilsvarende hos en privat til 7-800 Euro,husk på at mange på Mobile
opererer med VB = oplæg til forhandling (byd 20% mindre som
udgangspunkt),derudover er cyklerne næsten altid dyrere i
grænselandet,det hjælper en del når man bevæger sig syd for
Hamborg,men bliver så også dyrere i transport og på en så billig cykel
som der her er tale om kan det næsten ikke svare sig.

>2) Hvor meget er afgiften på sådan en, cirka ?

Der ligger online vurderinger hos T&S,prøv at surfe lidt der

http://www.toldskat.dk/ (motorvurderinger)

Hvor du også kan foretage en beregning

Alliwl er det svært at udtale sig kategorisk om når man kun har
billederne af vurdere standen udfra.Cyklens handelspris i DK er vel
ca. 28-30 kkr og afgiften vil derfor ligge i omegnen af 16-17.000 kr.

>3) Hvordan gør jeg rent praktisk med at få betalt afgift og få den
>indregistreret ? Og hvor lang tid tager det ?

Steen Gruby har allerede skrevet en længere smøre ingen grund til at
genopfinde hjulet :

http://www.gruby.dk/købafmc.htm

>Det rust, der kan ses på billede 2 - 4, er det noget der har betydning mht.
>syn eller holdbarhed ? Er det noget, der skal laves ?

En GS500 er noget skrammel,sådan er det og ruster næsten altid enormt
især i svejsninger og lign.Stelrusten bør du lave nu inden det bliver
kritisk,de andre steder er ubetydelige da du næsten altid ville kunne
finde erstatningsdele til en billig penge.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-05-03 15:00

Dennis Riis wrote:
> Det rust, der kan ses på billede 2 - 4, er det noget der har
> betydning mht. syn

....nope...

> eller holdbarhed ? Er det noget, der skal laves ?

....ja - pil stumperne af og få dem sandblæst, grundet og
lakeret...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82
Ved direkte mail ændres "his" til "hans"

Fra : Eg Egemarke

Dato : 03-05-03 17:17

Hans Paulin wrote:

> [...]

> Hans
> Suzuki 1100 E(Z) -82
> Ved direkte mail ændres "his" til "hans"

Jeg ville holde mig fra den der !!
De rustne steder er alle steder en normalt pudsende Mc´ist ville have
fjernet for længe siden, desuden ser der ud til at Højre gaffelben er utæt.
Hvis han ikke har orket/gidet at pudse/vaske og vedligeholde Mc´en bedre
hvor tit tror du så den har fået skiftet Olie osv ???
Tag en tænker på de ting ?!? Man køber heller ikke en bil der ser ud som
om der er avlet grise i vel ?!?

MvH Eg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Thomas Laursen

Dato : 03-05-03 19:53

Jeg kan heller ikke se hvorfor man skulle besvære sig med at tage til
Tyskland for at hente en
Suzuki GS500 med rust !! Medmindre man kan få banket prisen ned - men
told&skat er vel
stortset ligegalde med en smule rust ifht. afgiftsvurderingen. Så hvis man
endelig skal importere noget
som helst, må det da være fordi at man har fundet et dejligt velpasset,
næsten jomfrueligt eksemplar af et køretøj.
Ellers kan man vel finde et eksemplar herhjemme som er i ligeså god/dårlig
stand. Så vidt jeg ved så koster
en GS500E ikke mange grunker fra ny ( ca. 50.000 ,- ) - og så får man jo 2
års forbrugergaranti m.m. på en ny cykel.

et par tanker fra
Thomas
Kawasaki ER5

---

Fra : Armand

Dato : 04-05-03 22:24

Thomas Laursen <tsl.REMOVETHIS@post.tele.dk> skrev i en
> [...]
> næsten jomfrueligt eksemplar af et køretøj.
> Ellers kan man vel finde et eksemplar herhjemme som er i ligeså god/dårlig

Jup!

Og når man er nede i den prisklasse kan besparelsen højest beløbe sig til
10.000,- og derfra skal man fradrage udgifterne til at hjembringe modellen
fra udlandet (som kan være langt væk).
I praksis sætter man sig også udenfor garanti-reklamationer overfor sælger
når man har hentet modellen ved en privat i
langtpokkerivoldietlandmedetfremmedsprog.
Købt privat herhjemme er det oftest stadig lidt tyndt med klarhed omkring
reklamationer; men dog ikke uoverskueligt, og købt ved en forhandler står
man allerbedst!
Dét er bl.a. nogle side-overvejelser man skal gøre sig før køb udenlands!

Det er blevet uhyre populært at importere selv, og internettet muliggør at
man let kan informere sig om det lave prisleje og derigennem få gode ideer;
men jeg vil nok vurdere at egenimport er for motorcyklister der allerede har
gjort sig erfaringer omkring markedet og derfor bedre kan vurdere gevinsten
ved egenimport, ligesom at man skal være meget målrettet med hvad det er at
man søger, og derved også har lettere ved at overskue fordelene ved
projektet :-|

Noget helt andet er:
Du står ikke med et "lille" kørekort vel?
En importeret tysk model skal med sikkerhed efterfølgende drosles til evt.
"lille" brug, hvor det skulle være let at finde en droslet på det danske
brugtmarked => dér er der også en mer-udgift :-|
En evt. forekommende tysk droslinger er så lav som 27 HK (jvf. en tysk
forsikringsklasse), og dén accepterer bilinspektionen ikke som gyldig
drosling til "lille"

--
Armand.

Fra : Dennis Riis

Dato : 05-05-03 14:10

Tak for rådene. Jeg tror jeg holder mig fra den alligevel - selvom den
umiddelbart var fristende billig