problemer med gamle power book 5200
Fra : Carsten

Dato : 03-05-03 12:42

Hej,

jeg har en gamle power bokk 5200 som jeg arbejdede med i dag. Pluslig
blev skærmen grå og computeren lukkede. Jeg kunne ikke starte den. Den
gav en ton (flere med diskette i) og ikke mere, når jeg trykkede på reset.

Jeg brugte den kun som et rejse skrivemaskine og vil derfor ikke
investere i den gamle maskine. Men hvis det med en lille indsats kunne
fungere igen, være det fantastisk!

Er der nogen som har en ide hvad der er galt med den? Er det batteri,
oplader eller harddisken?

Jeg siger tak på forhånd for ethvert råd!

MVH
Carsten

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-05-03 21:23

Hej Carsten

Carsten <bla@bla.bla> wrote:

> [...]
> fungere igen, være det fantastisk!
>
> Er der nogen som har en ide hvad der er galt med den? Er det batteri,

Det kunne lyde som et pludseligt fladt batteri.
Prøv at lade den stå natten over med oplader.

Ellers prøv at starte den UDEN batteriet.

Jeg kender ikke maskinen specifikt, men det foresvæver mig fra andre PB
at kunne virke.

/Sebastian

> Jeg siger tak på forhånd for ethvert råd!
>
> MVH
> Carsten

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-05-03 21:50

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Ellers prøv at starte den UDEN batteriet.
>
> Jeg kender ikke maskinen specifikt, men det foresvæver mig fra andre PB

og evt. løs netadaptersokkel da den er monteret på motherboardet uden
særlig forstærkning. Kendt problemos. Batteriet bliver derfor ikke ladet
op. Og du får strøm på nåde og fromme alt efter hvorledes stikket nu
står.

vh Flemming Rubini