TDC K2 Kabelmodem ?
Fra : walther

Dato : 24-03-01 21:16

Hej,

Jeg har lige fået TDC K2 kabelmodem, og jeg har fået det til at virke
med en PC. Men jeg kan ikke få det til at virke med min Mac ?

Er der nogen der har haft success med det ?

mvh,
walther

Fra : Thomas

Dato : 24-03-01 21:47

> Jeg har lige fået TDC K2 kabelmodem, og jeg har fået det til at virke
> med en PC. Men jeg kan ikke få det til at virke med min Mac ?
>
> Er der nogen der har haft success med det ?

Jeg ved ikke, om du kan tilslutte det direkte til en Mac, men hvis du
alligevel har en PC stående, kan den fungere som kobling mellem internet og
din Mac.
På arb. har vi blandet PC og Mac miljø, hvor en Win98 SE PC har Netexpress
som deler forbindelsen gennem ICS som er standard på en Win98 SE. Det kører
uden problemer.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : walther

Dato : 24-03-01 21:57

In article <99j0u5$1uqh$1@news.cybercity.dk>, Thomas <flash4@it.dk>
wrote:

> Jeg ved ikke, om du kan tilslutte det direkte til en Mac, men hvis du
> alligevel har en PC stående, kan den fungere som kobling mellem internet og
> din Mac.

I dokumentationen til K2 står der at det teoretisk er muligt, men de
yder bare ikke support på Mac's ?

Jeg vil helst undgå at bruge PC'en som server, da jeg sjældent bruger
den, så det er nok plan B.

tak,
walther

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-01 21:46

In article <240320012116277211%walther_hansen@hotmail.com>,
walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der har haft success med det ?

Hvad har du prøvet?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : walther

Dato : 24-03-01 21:55

In article <newsspam2-40C8F8.21455924032001@tnews.inet.tele.dk>, Martin
Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvad har du prøvet?

Ja, jeg har prøvet, men jeg kan ikke få det til at virke ?

Det skal køre via. DHCP, og så vidt jeg kan se får den også adresser,
men der er ikke hul igennem ?

mvh wfh

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-01 22:29

In article <240320012155058594%walther_hansen@hotmail.com>,
walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Det skal køre via. DHCP, og så vidt jeg kan se får den også adresser,
> men der er ikke hul igennem ?

Hvis det kører DHCP, så burde du kunne smide en hub på og få begge
maskiner på samtidigt.

Dog skal det nævnes, at hvis der ibetingelserne står, at man kun må
sætte een maskine på forbindelsen, så kan der være lavet en kobling
mellem MAC-adressen (ikke Mac, det er en hardware adresse fra
ethernetkortet) og IP adressen, så du er nødt til at vente på at IP
leasen udgår, før du kan få din Mac på nettet.

--
MVH
Martin Edlich