/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Suitcase vs. Typemanager
Fra : Thomas


Dato : 24-03-01 21:20

Vi har en Mac på arb. hvortil vi har købt en Adobe Typemanager, da vi bruger
dette program på PC. Stor var skuffelesen, da vi fandt ud af, at den ikke
fungerer som på PC. Den har egentlig kun givet problemer på Mac'en

Hvordan er Suitcase i praksis, er den bedre end Typemanager eller er det
bare os, der er nogle klovner til at sætte programmet op, og er der nogle
sider på nettet med tips og tricks til Typemanager?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.




 
 
Rolf Marvin Bøe Lind~ (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Rolf Marvin Bøe Lind~


Dato : 24-03-01 21:20

[Thomas]

| Hvordan er Suitcase i praksis, er den bedre end Typemanager eller er
| det bare os, der er nogle klovner til at sætte programmet op, og er
| der nogle sider på nettet med tips og tricks til Typemanager?

akkurat det vet jeg ikke, men ATM fungerer utmerket på alle Macer jeg
vet om, bortsett fra dersom noen av fontene er korrupte. en måte å
finne ut av det på er å aktivere/deaktivere hver font og fjerne de som
oppfører seg rart.



--
Rolf Lindgren http://www.roffe.com/
roffe@tag.uio.no

Thomas (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-03-01 21:42

> akkurat det vet jeg ikke, men ATM fungerer utmerket på alle Macer jeg
> vet om, bortsett fra dersom noen av fontene er korrupte. en måte å
> finne ut av det på er å aktivere/deaktivere hver font og fjerne de som
> oppfører seg rart.

Det som undrer os, er at på PC installerer man fonten fra en CD, diskette
eller netværksdrev, men på Mac fungerer det slet ikke på samme måde. Der kan
den (hos os) ikke finde ud af, om fontene er installeret og aktiveret.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.




Martin Edlich (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 24-03-01 21:45

In article <99j0ll$1u9g$1@news.cybercity.dk>, "Thomas" <flash4@it.dk>
wrote:

> Det som undrer os, er at på PC installerer man fonten fra en CD, diskette
> eller netværksdrev, men på Mac fungerer det slet ikke på samme måde. Der kan
> den (hos os) ikke finde ud af, om fontene er installeret og aktiveret.

Er det Deluxe versionen af ATM du forsøger at få til at fungere?
Hvis det er, så skal fontene ikke ligge i systemfolderen, men i en
seperat folder et vilkårligt sted på harddisken.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Tvegaard (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 24-03-01 22:40

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> > akkurat det vet jeg ikke, men ATM fungerer utmerket på alle Macer jeg
> > vet om, bortsett fra dersom noen av fontene er korrupte. en måte å
> > finne ut av det på er å aktivere/deaktivere hver font og fjerne de som
> > oppfører seg rart.
>
> Det som undrer os, er at på PC installerer man fonten fra en CD, diskette
> eller netværksdrev, men på Mac fungerer det slet ikke på samme måde. Der kan
> den (hos os) ikke finde ud af, om fontene er installeret og aktiveret.

Forskellen på ATM Deluxe til Win og Mac er, at Win-versionen som
standard kopierer skriften fra originalmediet til en særlig mappe på den
lokale harddisk.

ATM Deluxe til Mac opretter en *reference* til skriften og kopierer den
*ikke* til disken. Hvis skriften ikke flyttes til Mac'en først, så vil
ATM Deluxe prøve at få oprindelsesdisken indenfor rækkevidde, når
skriften forsøges aktiveret, dvs. i med cd'en, forbind til
netværksdrevet eller hvad det nu kan være.

Så med Mac-versionen kræves lidt taktisk forberedelse mht. den ønskede
fremgangsmåde.

--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard

--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Erik Richard Sørense~ (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-03-01 03:24

Hej Thomas

Nej, I er ingenlunde klovner. Jeg har forlængst droppet ATM overhovedet under
nogen former - Lite eller ikke Lite.

Når det gælder for SuitCase 9.x, så har jeg efterhånden lidt blandede følelser
over for dette program, der ellers skulle være så eminent god (læs: ironi). SC
har en utrolig god evne til at gøre et hvilket som helst system ustabilt. Den
kan forårsage frysninger af det mindste lille program - ja selv Tekst&Lyd kan
den få 'frosset ud'.....

Jeg har prøvet 9.0 (fuld version) på OS 8.1, 8.5.1, 8.6, 9.0, 9.0.4 og 9.1 -
alle med samme resultat: Frysninger, hangs, og systemnedbrud på stribe....
Bedre er det ikke gået med 9.0.xbeta. - Samme resultater...

Det program, der tilsyneladende kører bedst på alle systemer fra og med 7.5.3
til og med 9.1 er Alsoft MasterJuggler. Desværre har jeg ikke selv haft
lejlighed endnu til at prøve den, men fra de rapporter jeg har set og læst på
Alsofts hjemmeside, er der kun meget få problemer og klager over den. Jeg
kender nogle stykker, der bruger den sammen med bl.a. Pagemaker 6.5,
Illustrator 8/9 og InDesign, samt Photoshop 5.5 og quark 4.1, og som er
særdeles godt tilfreds med det, den kan. Så det var måske værd at kigge på
den...

mvh. Erik Richard

Thomas wrote:

> Vi har en Mac på arb. hvortil vi har købt en Adobe Typemanager, da vi bruger
> dette program på PC. Stor var skuffelesen, da vi fandt ud af, at den ikke
> fungerer som på PC. Den har egentlig kun givet problemer på Mac'en
>
> Hvordan er Suitcase i praksis, er den bedre end Typemanager eller er det
> bare os, der er nogle klovner til at sætte programmet op, og er der nogle
> sider på nettet med tips og tricks til Typemanager?
>
> --
> MVH
>
> Thomas
> http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
> http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
> No job is so simple, that it can't be done vrong.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-03-01 03:43

In article <3ABD56BF.9A427ABD@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Nej, I er ingenlunde klovner. Jeg har forlængst droppet ATM overhovedet under
> nogen former - Lite eller ikke Lite.

Du brugte den jo alligevel heller ikke.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-03-01 04:22

Hej Martin

Jow da! Da jeg gik genetableret mine skrifter til normale skriftkufferter igen,
prøvede jeg den i nogle få dage, men jeg synes, den var for sløv og langsom at
arbejde med - især i Word 2001 og Nisus Writer 6.0.1.

mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> > Nej, I er ingenlunde klovner. Jeg har forlængst droppet ATM overhovedet under
> > nogen former - Lite eller ikke Lite.
>
> Du brugte den jo alligevel heller ikke.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-03-01 04:43

In article <3ABD644F.CF281F4B@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jow da! Da jeg gik genetableret mine skrifter til normale
> skriftkufferter igen, prøvede jeg den i nogle få dage, men jeg synes,
> den var for sløv og langsom at arbejde med - især i Word 2001 og
> Nisus Writer 6.0.1.

Og hvor mange skrifter satte du den så til at håndtere?

Og din header:
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable [bør undgås]

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-03-01 10:13

> Og hvor mange skrifter satte du den så til at håndtere?

Skulle fordelen med sådanne programmer ikke netop være, at man kunne
installere store font-pakker (Font Folio o.l.) og så have en fornuftig
styring på dem? Hvis der er en begrænsning i antallet af fonte, hvorfor så
bruge et eksternt program i stedet for bare at smide dem i system mappen?

Det er netop det jeg så godt kan li' med PC versionen, den har aldrig givet
mig bøvl, og jeg kan oprette diverse skriftmapper, som jeg kan slå til og
fra efter behov. Det er meget praktisk at have en mappe til hver kunde, så
man kun har loadet de skrifter der er nødvendige på lige det tidspunkt.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.




Martin Edlich (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-03-01 10:20

In article <99kcm8$8e0$1@news.cybercity.dk>, "Thomas" <flash4@it.dk>
wrote:

> Skulle fordelen med sådanne programmer ikke netop være, at man kunne
> installere store font-pakker (Font Folio o.l.) og så have en fornuftig
> styring på dem? Hvis der er en begrænsning i antallet af fonte, hvorfor så
> bruge et eksternt program i stedet for bare at smide dem i system mappen

Prøv nu bare de forslag der er blevet stillet, og så se om du selv synes
det er langsomt.

At læse manualen kunne forresten nok også være en god ting.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-03-01 10:36

> At læse manualen kunne forresten nok også være en god ting.

Enig, hvis der stod noget vi kunne bruge... hvis du mener vi har overset
noget, så skriv gerne et sidetal...

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.




Erik Richard Sørense~ (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-03-01 17:02

Hej Thomas

Jo lige netop! Man _burde_ kunne bruge div. fontstyringsprogrammer til at
styre 'skriftsæt', og det kan man også med de fleste af dem, men nogle er
altså bedre end andre.

Jeg kommer til at tænke på, at der faktisk findes et lille
shareware/freware(?) program, der kan styre sæt af skrifter til forskellige
formål - Fonts Manager 3.9.x. Den virker ganske udærket på OS 9.1 også. Og da
du - som jeg kan se det af det du skriver - bruger PS udskrivning, vil den
måske være en mulighed.

Prøv at kigge på de tre nederste af dette søgeresultat:
<http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOS&search=fonts+manager>.
Husk at alt inen for <> skal med i linket

mvh. Erik Richard

Thomas wrote:

> > Og hvor mange skrifter satte du den så til at håndtere?
>
> Skulle fordelen med sådanne programmer ikke netop være, at man kunne
> installere store font-pakker (Font Folio o.l.) og så have en fornuftig
> styring på dem? Hvis der er en begrænsning i antallet af fonte, hvorfor så
> bruge et eksternt program i stedet for bare at smide dem i system mappen?
>
> Det er netop det jeg så godt kan li' med PC versionen, den har aldrig givet
> mig bøvl, og jeg kan oprette diverse skriftmapper, som jeg kan slå til og
> fra efter behov. Det er meget praktisk at have en mappe til hver kunde, så
> man kun har loadet de skrifter der er nødvendige på lige det tidspunkt.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Erik Richard Sørense~ (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-03-01 16:15

Hej Martin

319 stk. skriftkuffter. Heraf ca. 30 'familier', dvs., at alle Arial
skrifter er i én kuffert, alle Helvetica i én, Times i én osv.. Denne
indstilling brugte jeg på OS 9.0.4. På OS 9.1 blev tallet for de aktive
reduceret til 209, da næsten alle skrifter til Languaghe Kits blev slået
fra. (Jeg har endnu ikke modtaget den fulde 9.1 CD fra Irland).

Jeg forsøgte så at lave nogle 'mastersets' til brug for forskellige typer af
opgaver, - én til alm. tekstbeh., én til layouts for de blade jeg er med til
at redigere, én til grafik, osv.

SC 9 kunnne se disse sæt, men når de skulle aktiveres / deaktiveres ville
den ikke acceptere det. Og skulle jeg så pludselig hente en enkelt skrift
fra en af de inaktive sæt, kunne den finde på at aktivere hele sættet og
deaktivere den, jeg egentlig skulle bruge.

Fænomenet er ikke nyt. Der er adskillige i begge de Nisus grupper, jeg er
med i, der har haft de samme problemer med SC 9.x og det på OS'er fra 8.1
til 9.1.

Jeg er tilknyttet Extensis som betatester og har gjort dem opmærksom på
problemet, men fik kun et lidt lakonisk svar tilbage "Thank you Erik
Richard, we have received your report, and we already are aware of the
problem...". - Så jeg har opgivet at bruge den.

mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> > Jow da! Da jeg gik genetableret mine skrifter til normale
> > skriftkufferter igen, prøvede jeg den i nogle få dage, men jeg synes,
> > den var for sløv og langsom at arbejde med - især i Word 2001 og
> > Nisus Writer 6.0.1.
>
> Og hvor mange skrifter satte du den så til at håndtere?

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Thomas (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-03-01 10:15

Nej, I er ingenlunde klovner. Jeg har forlængst droppet ATM overhovedet
under
nogen former - Lite eller ikke Lite.

Det var da rart at høre, vi betragter os heller ikke normalt sådan...

Når det gælder for SuitCase 9.x, så har jeg efterhånden lidt blandede
følelser
over for dette program, der ellers skulle være så eminent god (læs: ironi).
SC
har en utrolig god evne til at gøre et hvilket som helst system ustabilt.
Den
kan forårsage frysninger af det mindste lille program - ja selv Tekst&Lyd
kan
den få 'frosset ud'.....

OK, ser ud som om, vi ikke er bedre stillet med SC

Det program, der tilsyneladende kører bedst på alle systemer fra og med
7.5.3
til og med 9.1 er Alsoft MasterJuggler. Desværre har jeg ikke selv haft
lejlighed endnu til at prøve den, men fra de rapporter jeg har set og læst

Alsofts hjemmeside, er der kun meget få problemer og klager over den. Jeg
kender nogle stykker, der bruger den sammen med bl.a. Pagemaker 6.5,
Illustrator 8/9 og InDesign, samt Photoshop 5.5 og quark 4.1, og som er
særdeles godt tilfreds med det, den kan. Så det var måske værd at kigge på
den...

Må vist lige undersøges nærmere, tak for tippet.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.





Martin Edlich (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-03-01 10:21

In article <99kcoo$8fi$1@news.cybercity.dk>, "Thomas" <flash4@it.dk>
wrote:

> Nej, I er ingenlunde klovner. Jeg har forlængst droppet ATM overhovedet
> under
> nogen former - Lite eller ikke Lite.
>
> Det var da rart at høre, vi betragter os heller ikke normalt sådan...

Og dette er en af årsagerne til at ERS burde slå Quoted Printable fra.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

René Frej Nielsen (25-03-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 25-03-01 23:13

Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <99kcoo$8fi$1@news.cybercity.dk>, "Thomas" <flash4@it.dk>
> wrote:
>
> > Nej, I er ingenlunde klovner. Jeg har forlængst droppet ATM overhovedet
> > under
> > nogen former - Lite eller ikke Lite.
> >
> > Det var da rart at høre, vi betragter os heller ikke normalt sådan...
>
> Og dette er en af årsagerne til at ERS burde slå Quoted Printable fra.



--
René

René Frej Nielsen (25-03-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 25-03-01 23:13

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Vi har en Mac på arb. hvortil vi har købt en Adobe Typemanager, da vi bruger
> dette program på PC. Stor var skuffelesen, da vi fandt ud af, at den ikke
> fungerer som på PC. Den har egentlig kun givet problemer på Mac'en

Som det er blevet forklaret, så opfører Adobe Type Manager Deluxe sig
noget forskelligt på Mac og PC. Det gælder for både ATM Deluxe og
Suitcase at de kun henviser til fontene og ikke kopierer dem. Hvis du
fjerne disken med fontene, så får du problemer.

> Hvordan er Suitcase i praksis, er den bedre end Typemanager eller er det
> bare os, der er nogle klovner til at sætte programmet op, og er der nogle
> sider på nettet med tips og tricks til Typemanager?

Om man skal bruge ATM Deluxe eller Suitcase afhænger efter min mening
meget af, hvordan man arbejder med skrifter.

Hvis man har en fin skriftsamling, hvor der er styr på sagerne og man
sjældent modtager nye skrifter, så er ATM Deluxe et rigtigt godt
program. Det finder selv ud af at aktivere de skrifter programmerne skal
bruge, noget Suitcase kun kan gøre i forbindelse med QuarkXPress.

Modtager man tit fonte udefra og har flere udgaver af samme skrift
liggende (hvis flere kunder har en speciel Gill Sans (eksempel)), så vil
jeg klart anbefale Suitcase, især hvis man tit lige skal åbne en
kundeskrift i 10 min. og derefter ikke bruge den igen. Suitcase's
"temporary" funktioner genial, da man ikke behøver at tilføje en skrift
til sin samling, hvis man bare lige skal bruge den én gang.

Summa sumarum: ATM Deluxe og Suitcase er begge fine programmer, men de
har hver deres speciale. Jeg bruger f.eks. ATM Deluxe i privaten, da jeg
jo har min egen statiske skrift-samling, og Suitcase på arbejdet. Jeg
kunne ikke drømme om at bruge ATM Deluxe på arbejdet!

--
René

Thomas (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 26-03-01 09:25

> Som det er blevet forklaret, så opfører Adobe Type Manager Deluxe sig
> noget forskelligt på Mac og PC. Det gælder for både ATM Deluxe og
> Suitcase at de kun henviser til fontene og ikke kopierer dem. Hvis du
> fjerne disken med fontene, så får du problemer.

Findes der ikke noget program, som kopierer fonten til disken på en Mac? Er
det bare mig der synes, at det lyder som en genial idé og at det er en god
funktion?

> Hvis man har en fin skriftsamling, hvor der er styr på sagerne og man
> sjældent modtager nye skrifter, så er ATM Deluxe et rigtigt godt
> program. Det finder selv ud af at aktivere de skrifter programmerne skal
> bruge, noget Suitcase kun kan gøre i forbindelse med QuarkXPress.

Vores erfaring er, at ATM netop ikke kan finde ud af at "tænde og slukke"
for skrifterne efterhånden som de skal bruges. Det gælder både QXP og
InDesign, de melder at fonten ikke findes, på trods af, at dokumentet aldrig
har forladt den maskine, som det er oprettet på, og der ikke har været
pillet ved skrifterne. Derfor tænkte jeg, at det måske var os, der var nogle
klovner til at sætte det op.

> Summa sumarum: ATM Deluxe og Suitcase er begge fine programmer, men de
> har hver deres speciale. Jeg bruger f.eks. ATM Deluxe i privaten, da jeg
> jo har min egen statiske skrift-samling, og Suitcase på arbejdet. Jeg
> kunne ikke drømme om at bruge ATM Deluxe på arbejdet!

Jeg har lokket min kollega til at købe det, da jeg selv bruger det på PC og
mener det er genialt, så stor var skuffelsen, da vi installerede det på hans
Mac... Så nu prøver jeg at råde bod på det, ved at finde et godt alternativ.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial




René Frej Nielsen (26-03-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 26-03-01 17:26

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Findes der ikke noget program, som kopierer fonten til disken på en Mac? Er
> det bare mig der synes, at det lyder som en genial idé og at det er en god
> funktion?

Det kunne i realiteten være smart nok, men det er ikke så besværligt at
lave en manuel kopiering på Mac'en i forhold til PC. På PC hedder
skrifterne nogle absurde ting som AGV_____01.PFM og lign. Det gør det
lidt umuligt at vide, hvad der hører til hvad. På Mac'en er det meget
mere logisk med sigende filnavne, så funktionen er ikke så påkrævet.

> Vores erfaring er, at ATM netop ikke kan finde ud af at "tænde og slukke"
> for skrifterne efterhånden som de skal bruges. Det gælder både QXP og
> InDesign, de melder at fonten ikke findes, på trods af, at dokumentet aldrig
> har forladt den maskine, som det er oprettet på, og der ikke har været
> pillet ved skrifterne. Derfor tænkte jeg, at det måske var os, der var nogle
> klovner til at sætte det op.

Hmm... Det virker nu ganske glimrende hos mig. Under Preferences
indstiller man bare, om man vil de auto-aktiverede skrifter til at være
tilgængelige i alle programmer, eller bare i det program der har spurgt
efter dem. Man kan også slå funktionen helt fra, men det er vel ikke
det, der er probleme!?!?

> Jeg har lokket min kollega til at købe det, da jeg selv bruger det på PC og
> mener det er genialt, så stor var skuffelsen, da vi installerede det på hans
> Mac... Så nu prøver jeg at råde bod på det, ved at finde et godt alternativ.

Suitcase og ATM Deluxe er de eneste jeg kender til PC og her er jeg lidt
splittet. Suitcase til PC opfører sig som Mac-versionen ved kun at
henvise til skrifterne; den kan ikke kopiere dem over på disken, når man
tilføjer dem til Suitcase. Det skal man lige være opmærksom på!

--
René

Simple (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Simple


Dato : 26-03-01 21:04

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> program. Det finder selv ud af at aktivere de skrifter programmerne skal
> bruge, noget Suitcase kun kan gøre i forbindelse med QuarkXPress.

Det gør den nu også i mange andre programmer, men i Quark har den en
extension, der ikke bare åbner men også lukker fontene igen efter brug.

Jeg har altid sværget til SuitCase, men den driller lidt med system 9.
Bl.a. går den ned ved visse skrifter i den nye font-preview-funktion,
som iøvrigt er ganske genial (idéen altså!).

Stig

------------------------------------------
Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

René Frej Nielsen (27-03-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 27-03-01 17:06

Simple <simple@post3.tele.dk> wrote:

> Det gør den nu også i mange andre programmer, men i Quark har den en
> extension, der ikke bare åbner men også lukker fontene igen efter brug.
>
> Jeg har altid sværget til SuitCase, men den driller lidt med system 9.
> Bl.a. går den ned ved visse skrifter i den nye font-preview-funktion,
> som iøvrigt er ganske genial (idéen altså!).

Suitcase kan kun autoaktivere skrifter i QuarkXPress med hjælp fra
Suitcase XT. I alle andre programmer blive man altså nødt til at
aktivere dem manuelt...w

--
René

Simple (02-04-2001)
Kommentar
Fra : Simple


Dato : 02-04-01 11:03

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Suitcase kan kun autoaktivere skrifter i QuarkXPress med hjælp fra
> Suitcase XT. I alle andre programmer blive man altså nødt til at
> aktivere dem manuelt...w

Ja, undskyld, du har ganske ret!

Stig

------------------------------------------
Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Ben Knudsen /NNFBEN (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen /NNFBEN


Dato : 26-03-01 10:26

flash4@it.dk,Ny-Internet writes:
>Det som undrer os, er at på PC installerer man fonten fra en CD, diskette
>eller netværksdrev, men på Mac fungerer det slet ikke på samme måde. Der
>kan
>den (hos os) ikke finde ud af, om fontene er installeret og aktiveret.

Der findes sådan en fiks lille "fluebens-boks", som man krydser af ved
installation af nye fonte, hvis man vil have dem kopieret over på mac'en.
Hvis du husker at sætte kryds i den, er der sjældent problemer (vi har i
hvert fald ikke haft nogen)

Mvh Ben


René Frej Nielsen (31-03-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 31-03-01 13:37

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> flash4@it.dk,Ny-Internet writes:
> >Det som undrer os, er at på PC installerer man fonten fra en CD, diskette
> >eller netværksdrev, men på Mac fungerer det slet ikke på samme måde. Der
> >kan
> >den (hos os) ikke finde ud af, om fontene er installeret og aktiveret.
>
> Der findes sådan en fiks lille "fluebens-boks", som man krydser af ved
> installation af nye fonte, hvis man vil have dem kopieret over på mac'en.
> Hvis du husker at sætte kryds i den, er der sjældent problemer (vi har i
> hvert fald ikke haft nogen)

HVOR?!?

--
René

Jørgen Angel (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Angel


Dato : 26-03-01 22:48

kml.ers@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Det program, der tilsyneladende kører bedst på alle systemer fra og med
>7.5.3
>til og med 9.1 er Alsoft MasterJuggler.

Jeg har kørt med MasterJuggler i snart 10 år (i to forskellige udgaver).
Fra syst. 7.1 til 8.6. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft problemer med
den. Hverken i Claris, Quark, Photoshop eller noget andet program. Jeg kan
varmt anbefale MasterJuggler. Den koster i øvrigt væsentligt mindre hvis
man køber den over nettet direkte fra Alsoft.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste