Hvad skal jeg købe ?
Fra : Palle Hansen

Dato : 03-05-03 08:00

Jeg kigger lidt efter mc, og aner ikke hvad jeg skal sætte mine peneg i. Det
lyder måske åndsvagt, men det er altså tilfældet.....
Jeg har et par "krav", og måske een af jer har en ide om hvad jeg skal
købe....
1. Den skal ikke være ultra sport...Altså, ingen gixxer
2. Den skal heller være FOR ordinær...altså ingen Thunderace
3. Den skal ha' bundtræk, fremfor topspeed
4. Den skal kunne bruges dagligt...det udelukker vel Ducati ???
5. Hvis jeg skal til Nord-Norge (gud forbyde det) så skal jeg heller ikke
pisse blod eller til kiropraktor...Der røg Harley'en ....

Her er lidt af det jeg har kigget efter...
CBR600...cute little machine...men...ordinær !
Viffer 750 ... ALT for ordinær, og har iøvrigt verden grimmeste sæde..
(91-95) og de helt gamle med dobbelt bagsvinger er totalt udelukket.
Duc'en....Monster 900 eller 900SS, ...men... Min kendskab til Duc'ens finish
(har selv haft en tidligere) så er dette nok ikke liiige det rette køretøj
for mig.
Kawa ...diverse ZX-modellen.... er bange for der er for meget "race" i
dem...har jeg ret ?
Suzuki.-..... udelukket, bøttejern (har haft 5 suzuki'er)

Alle naked bikes, FZR, Bandit's ect ect...det er altså ikke lige mig... også
for ordinært.
Findes der ikke en japser klon af Duc'ens Monster ? V-motor siger mig HELT
klart noget, bare ikke i chopper udgave... En TL eller VTR er jo primært
race maskiner, ikk ?

Hva' fa'en skal jeg købe ???

Nårh ja...Jeg bor i Sverige, så prisen behøver vi ikke snakke om, ok ?
(fandt lige en 996 fra '01 til under 100.000 dkk)

Palle.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-05-03 08:11

"Palle Hansen" <ph@kartparts.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5. Hvis jeg skal til Nord-Norge (gud forbyde det) så skal jeg heller ikke
> pisse blod eller til kiropraktor...Der røg Harley'en ....

VFR800 V-Tec - men den er måske for ordinær?
Aprilia Futura - god sporttourer
Ducatis ST4s - god sporttourer - og Ducati er ikke så ustabilt som det har
været.
Suzuki V-Strom er et bud, men du vil ikke ha' Suzuki, så... Honda Varadero,
Yamaha TDM 900, Aprilia CapoNord BMW 1150 GS - alle kan klare turen til
Nordkap med Bravour (måske specielt Aprilia'en
Ducati Multistrada - ordinær er den da i hvert fald ikke!
Kawasaki ZZ-R 1200
Yamaha FJR 1300
Kawasaki Z1000 - lidt "naked-agtig" men næppe ordinær

> Nårh ja...Jeg bor i Sverige, så prisen behøver vi ikke snakke om, ok ?
> (fandt lige en 996 fra '01 til under 100.000 dkk)
Det gider vi bare ikke høre om...!

Asger
ZX-10 (fordi ikke alle bor i Sverige... :-/ )

Fra : Palle Hansen

Dato : 03-05-03 08:27

Ok, jeg glemte lige at nævne....ingen pladder-choppere ....(offroader
look-a-like)

Gerne i størrelsen 600 til 1000, helst ikke over....

palle

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-05-03 17:13

> Ok, jeg glemte lige at nævne....ingen pladder-choppere ....(offroader
> look-a-like)
>
> Gerne i størrelsen 600 til 1000, helst ikke over....

Så er Buell Firebolt XB9R her vist svaret....:
http://www.buell.com/en_us/products/motorcycles/firebolt/fireboltmain.asp

Asger
ZX-10

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 03-05-03 08:27

> [...]

> Nårh ja...Jeg bor i Sverige, så prisen behøver vi ikke snakke om, ok ?
> (fandt lige en 996 fra '01 til under 100.000 dkk)

Jeg bruger min 748 til daglig og det har jeg overhovedet ingen
betænkligheder ved, så..............

Jeg synes at VTR ville være et godt bud, jeg synes ikke der er ret sportslig
;>)
Ellers ville et godt bud jo være Multistrada, den må være som skabt til
snogede bjergveje

En 996 til 100k i dk ville være fedt ;>)

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Palle Hansen

Dato : 03-05-03 08:35

Hvad siger i til denne ??

BMW R1100S ?? Er det helt til grin ? DEN må da kunne holde til daglig brug,
og har vel også det bundtræk jeg kigger efter. Ordinær kan man vel heller
ikke kalde den ?

Skal den være rød eller gul

http://www2.blocket.se/view/1070355.htm?l=0

palle

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 03-05-03 08:51

> [...]
brug,
> og har vel også det bundtræk jeg kigger efter. Ordinær kan man vel heller

Er selv røget på sådan en vingummiBimse. Utroligt dejlig cykel (når du
sidder på den, for køn er den sq ikke) som jeg er helt vild med. Er dog lidt
småskadet, da jeg har haft flere bimser før denne.
Jeg kører 2 gange 35 Km hver dag og GLÆÆÆÆDER mig til turen.

Du skal dog ikke regne med at kunne nyde turen til NordKap på S'eren (har
selv været der på en R100S, og det var perfekt) da kørestillingen efter min
mening er alt for foroverbøjet og sammenkrøbet til sådan en langtur. Så må
man hellere bide i æblet og købe en mere touringpræget cykel som RS'eren.

> Skal den være rød eller gul

Alt andet end gul (min er gul og grim). Der er nogle af de nyere der er
tofarvede og det gør at den er lidt mindre vingummiagtig )

Bare spring ud!

Henrik

Fra : Palle Hansen

Dato : 03-05-03 09:22

> Er selv røget på sådan en vingummiBimse. Utroligt dejlig cykel (når du
> sidder på den, for køn er den sq ikke) som jeg er helt vild med.

Hvad har der været af udgifter ? (udover alm. service og vedligeholdelse)

Hvad skal jeg kigge efter når jeg handler ?

JEG syntes den er flot !!! faktisk også i gul.... Rød er lidt kedelig, men
det er nok bare mig der har haft for mange røde biler og mc'ere....

palle

Fra : Kenneth

Dato : 03-05-03 08:59

> [...]
brug,
> og har vel også det bundtræk jeg kigger efter. Ordinær kan man vel heller

Der er også Honda ST1100 Pan European. De må kunne fås billigt i Sverige. Og
den skal nok holde til daglig brug, og en svip-tur til Nordkap, hvis du får
lyst til det. Har læst at motoren sagtens kan holde til 400000 km. Og så er
den da flot.

Kenneth (Selv ST1100 kører)
www.ziax.dk

Fra : Palle Hansen

Dato : 03-05-03 09:13

> Og den skal nok holde til daglig brug, og en svip-tur til Nordkap, hvis du
får
> lyst til det.

TIME OUT...Jeg ska sq ikke til Nordkap LOL... JUST IN CASE... Tror nu
nok turen ville gå syd-på....

palle

Fra : Kenneth

Dato : 03-05-03 09:17

> TIME OUT...Jeg ska sq ikke til Nordkap LOL... JUST IN CASE... Tror nu
> nok turen ville gå syd-på....

LOL.

Fra : anrs

Dato : 03-05-03 08:43

Palle Hansen wrote:
> [...]
> 5. Hvis jeg skal til Nord-Norge (gud forbyde det) så skal jeg heller
> ikke pisse blod eller til kiropraktor...Der røg Harley'en ....

Hvad med Triumph Sprint ST/RS eller måske Daytona?
Ordinær - det vil jeg ikke sige, de trækker bla. på en fornem historie
ST/RS I hvertfald rost for sit Bundtræk
Komfort = god

anrs
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=25

Fra : nd

Dato : 03-05-03 08:47

> [...]
> lyder måske åndsvagt, men det er altså tilfældet.....
> Jeg har et par "krav", og måske een af jer har en ide om hvad jeg skal

Hvad med Triumph Sprint RS/ST?

vh
nd

---

Fra : Palle Hansen

Dato : 03-05-03 09:19

> Hvad med Triumph Sprint RS/ST?

NOT BAD

Hvorfor tænkte jeg ikke selv i den retning ??? Jeg har haft 4 Triumph'er
før, og een af mine bøger om Triumph ligger lige ved siden af computeren !!!

Fandt lige denne : http://www2.blocket.se/view/1108060.htm?l=0

og denne: http://www2.blocket.se/view/1058524.htm?l=0

palle

Fra : Eg Egemarke

Dato : 03-05-03 17:32

Palle Hansen wrote:

> [...]

> før, og een af mine bøger om Triumph ligger lige ved siden af computeren !!!

Hej Palle De Mc´ere du har fundet på blocket skal du lige vide er/kan være
MEGET langt væk fra hvor du bor sverige er STORT KÆMPE STORT faktisk.
Jeg bor selv i Malmø og kender snart samtlige Mc forhandlere der er værd
at kigge hos i Skåne regionen. Så smid en mail, så hjælper jeg dig gerne
med en rundtur

MvH Eg

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Palle Hansen

Dato : 04-05-03 06:17

Hej Eg...

Funny, jeg flytter som sagt til Malmö.....Pendler du også ?

Jeg ved at de kan være RIGTIG langt væk, dem der findes på blocket, men de
er vel en meget god indikator for hvad der findes på markedet ?

palle

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-05-03 13:25

"Palle Hansen" <ph@kartparts.dk> writes:
> "Eg Egemarke" <egemarkefjerndette@hotmail.com> wrote in message
>
> Funny, jeg flytter som sagt til Malmö.....Pendler du også ?

AOL. Husk at købe bil

> Jeg ved at de kan være RIGTIG langt væk, dem der findes på blocket, men de
> er vel en meget god indikator for hvad der findes på markedet ?
>
> palle

Heheh, DFM-Skåne afdeling anyone?

Kai, Malmö siden November 2001:YZF-R1 2002, Volvo V40 T4.
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Palle Hansen

Dato : 04-05-03 15:01

> AOL. Husk at købe bil

UHU ?? hvorfor huske at købe bil ? Jeg vil under alle omstændigheder ta'
toget til Kbh, da jeg arbejde klods op af Hovedbanen.

> Heheh, DFM-Skåne afdeling anyone?

jah...jeg er med....når jeg har handlet....

Måske du har nogle gode råd vedr. flytte til Malmö ?

palle

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-05-03 08:13

> UHU ?? hvorfor huske at købe bil ? Jeg vil under alle omstændigheder ta'
> toget til Kbh, da jeg arbejde klods op af Hovedbanen.

Ah, OK. Jeg arbejder i Herlev, så det offentlige tager x2-x3 så lang
tid end bil.

> jah...jeg er med....når jeg har handlet....
>
> Måske du har nogle gode råd vedr. flytte til Malmö ?

Tjatjo. Hvad vil du vide? (mail mig offline, evt på min hjemmemail
khp@harrekilde.dk).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Armand

Dato : 04-05-03 22:27

Eg Egemarke <egemarkefjerndette@hotmail.com> skrev i en

> Hej Palle De Mc´ere du har fundet på blocket skal du lige vide er/kan være
> MEGET langt væk fra hvor du bor sverige er STORT KÆMPE STORT faktisk.

Ganske rigtigt.
Men jeg synes at mindes at der stod noget med Stockholm ved på to link'ede
modellers site!?

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-05-03 21:17

> NOT BAD
> Fandt lige denne : http://www2.blocket.se/view/1108060.htm?l=0
> og denne: http://www2.blocket.se/view/1058524.htm?l=0

Fin cykel, men lidt underligt at der er monteret bildæk bagpå.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-05-03 13:33

> [...]

> 5. Hvis jeg skal til Nord-Norge (gud forbyde det) så skal jeg heller ikke
> pisse blod eller til kiropraktor...Der røg Harley'en ....

Jeg har lidt svært ved at forstå at du anser ThunderAce'n for at
være ordinær, men dig om det.

Jeg ville faktisk foreslå en Yamaha YZF-600R ThunderCat, altså
'Acens lillebror. Jeg har selv kørt fire sæsonger på en 'Kat, og er
meget tilfreds (197cm fører sætter visse krav).

Men jeg er sgutte sikker på at du kan få den ny i Sverige.

> Kawa ...diverse ZX-modellen.... er bange for der er for meget "race" i
> dem...har jeg ret ?

Not in my book. Hvad med en ZX-9R, model C? Personligt kan jeg ikke
lide designet på de nyerere...

Kai

Fra : Megas

Dato : 05-05-03 00:29

Hvor meget er for meget race..? Jeg ville vælge en Kawa ZX9R ud fra de
kriterier du fremsætter.. Man bestemmer vel selv hvor tosset man vil køre på
den *G* Men iøvrigt er en ZX9ér temmelig god til hverdagsbrug også.. Blir
sjovt at høre hvad du vælger ;)

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas