handel i ng. købye computer troede jeg da
Fra : kurt helleskov

Dato : 03-05-03 05:10

hejsa håber det er det rigtige sted,
jeg handlede en computer hjem i dk.marked.privat.edb
sådanne lød det :.
Der er budt kr. 2800 af Simon Nielsen
Byd venligst i gruppen så alle kan følge med.
Sælges for højeste bud fredag kl. 21.00

jeg bød så kr. 2900 og havde dermed vundet auktionen som jeg betragter det
som
jeg kontakter sælger:
det ser ud til jeg har købt ovenstående i dag d. 2/5-2003
jeg regner med at kunne afhente maskinen hos dig lørdag eller søndag hvad
der vil passe dig bedst
hilsner fra Kurt Helleskov

svaret kommer her :
Hej Kurt
Jeg har desværre ikke været hjemme her til aften, og har modtaget bud pr.
mail på 2950,- afhentet hvilket jeg accepterer. Sat, 3 May 2003 00:33:06
+0200
er det måden man handler der mener at et bud og et salg er bindende
mvh. kurt helleskov

Fra : JBH

Dato : 03-05-03 09:05

"kurt helleskov" <helleskov@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> +0200
> er det måden man handler der mener at et bud og et salg er bindende

Hej

Jeg kan ikke give dig et juridisk svar, men kun fortælle at det desværre
ikke er så sjældent at der handles sådan i netop edb markedsgrupperne. Jeg
ved ikke om der er specielt mange klaphatte i det forum men noget tyder på
det.
Selv har jeg været på vej på en 200km's tur for at hente noget grej, som jeg
havde købt.Auktionen var slut og jeg havde fået mail fra sælger om at jeg
kunne hente tingene.Da jeg lige ville aftale ankomsttidspunkt, fik jeg at
vide at han havde solgt til anden side (fået et bedre tilbud). Han skulle
have haft nogle baaaank men på den anden side kan man, (for at advare andre)
nøjes med at poste et surt opslag om at vedkommende ikke holder sine aftaler
og så glemme det. Juridisk kan man sikkert godt få ret hvis man har nogle
mail's som bevis, men omkostningerne og tidsforbruget er står ikke mål med
gevinsten ...

mvh
JBH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-03 09:19

JBH skrev:

>Selv har jeg været på vej på en 200km's tur for at hente noget grej, som jeg
>havde købt.Auktionen var slut og jeg havde fået mail fra sælger om at jeg
>kunne hente tingene.

Her har sælger forpligtet sig, og auktion eller ej, så har du et
klart juridisk krav på at købe varen til den aftalte pris.

>og så glemme det. Juridisk kan man sikkert godt få ret hvis man har nogle
>mail's som bevis, men omkostningerne og tidsforbruget er står ikke mål med
>gevinsten ...

Det er jo det ...

--
Bertel

Fra : Tommy Hasen

Dato : 03-05-03 11:47

"> er det måden man handler der mener at et bud og et salg er bindende
> mvh. kurt helleskov

Jeg vil mene et salg er bindende, men som jeg forstår det blev du overbudt.
Sælger burde lade auktionen forsætte så du kunne komme med et nyt bud,
det er ofte problemet når der bydes både i gruppen og pr. mail

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : kurt helleskov

Dato : 03-05-03 12:40

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sælger burde lade auktionen forsætte så du kunne komme med et nyt bud,
> det er ofte problemet når der bydes både i gruppen og pr. mail

sælger skriver jo tydeligt " byd i gruppen så andre kan følge med "
jeg har ikke nogen mulighed for at byde over da jeg ikke kan se jeg er
overbudt og forventer at have vundet da kl. har passeret 21.00
mvh. kurt

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 03-05-03 14:05

"kurt helleskov" <helleskov@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

>sælger skriver jo tydeligt " byd i gruppen så andre kan følge med "

Det var en henstilling - ikke et krav, sælger kunne (burde imo)
istedet ha' skrevet at kun bud i gruppen ville blive godtaget.

>jeg har ikke nogen mulighed for at byde over da jeg ikke kan se jeg er
>overbudt og forventer at have vundet da kl. har passeret 21.00

Det ses ret ofte i d.m.p.e-grupperne.
--
Mogens
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : kurt helleskov

Dato : 03-05-03 17:52

Hej

Jeg syntes du skal rette din kritik mod Simon, som ikke poster i gruppen!
Han har forklaret at han ikke var opmærksom på det...?

Jeg er ligeglad med hvad du tror og syntes, og du behøver ikke true mig på
så spinkelt grundlag.
/Hans

mener da det er hans som er ansvarlig for at auktionen gennemføres efter de
normer han selv har fast sat
sælger skriver jo tydeligt " byd i gruppen så andre kan følge med
kurt