/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Startproblem zx9r 95 mod.
Fra : Leiv A. Lagestrand


Dato : 03-05-03 01:34

Når sykkelen er kald starter den momentant.
Men etter at den er varm, og har vært parkert noen minutter, er det ikke
tegn til at den vil tenne(starteren fungerer).
Etter et minutt eller to starter den igjen, etter at jeg har satt meg på
sykkelen , og tvunnet tommeltotter.
Virker som om den ikke liker å stå på sidestøtta, når den er varm???
Any clue?

Mvh.
Leiv A. lagestrand



 
 
Armand (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-05-03 08:39


Leiv A. Lagestrand <drumtek@drumtek.no> skrev i en
news:3eb30e78$1@news.wineasy.se...
> Når sykkelen er kald starter den momentant.
> Men etter at den er varm, og har vært parkert noen minutter, er det ikke
> tegn til at den vil tenne(starteren fungerer).
> Etter et minutt eller to starter den igjen, etter at jeg har satt meg på
> sykkelen , og tvunnet tommeltotter.
> Virker som om den ikke liker å stå på sidestøtta, når den er varm???
> Any clue?

Lyder som at svømmerhøjden (= bensin-standen i karbutatorernes svømmerhuse)
er rigelig høj :-/

Det er en enkelt ting at eftermåle ved hjælp af en klar plastslange:
Med motorcyklen opretstående sættes plastslangen på svømmerhusets bundstuts
og holdes op langs siden af karburatoren hvorefter at svømmerhusets
bundskrue åbnes (lad bensinhanen stå på PRI, så der kan løbe fornødent
bensin til fra tanken!)
Qua naturloven om "forbundne kar" vil bensinen løbe ud i slangen og stige
til samme niveau som inde i svømmerhuset, hvorved man kan måle højden af
denne i forhold til skillelinien imellem svømmerhuset og karburatorens
"krop"!

I værkstedsbogen findes en angivelse af dette mål, hvormed man så kan
sammenligne!

Karburatorerne sidde lige højt monteret, så man kan godt bruge den samme
yderste karburator til at vurdere alle fire ud fra!

Operationen er enkel, så der er al mulighed til at udføre den selv. Og
selvom der ikke skulle vise sig en fejl dér så¨har man fået en ægte
Ahaa-oplevelse(tm) omkring sin motorcykel!!

--
Armand.



Janner (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 03-05-03 11:03


"Leiv A. Lagestrand" <drumtek@drumtek.no> wrote in message
news:3eb30e78$1@news.wineasy.se...
> Når sykkelen er kald starter den momentant.
> Men etter at den er varm, og har vært parkert noen minutter, er det ikke
> tegn til at den vil tenne(starteren fungerer).
> Etter et minutt eller to starter den igjen, etter at jeg har satt meg på
> sykkelen , og tvunnet tommeltotter.
> Virker som om den ikke liker å stå på sidestøtta, når den er varm???
> Any clue?
>
> Mvh.
> Leiv A. lagestrand
>

Hej,

Havde samme problem da jeg havde en 9'er også fra 95 .... Problemet stod på
i laaaaaaaaaaang tid og jeg bandede scooteren langt væk.
Tilsidst blev problemet lokaliseret til noget så simplelt at ånde hullet i
tank dækslet var tilstoppet. De lyder som en joke , men efter en tur med en
tryklufts pistol blev det som en ny bike.

/Onkel Jan
www.gugmc.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste