Ture i Norge
Fra : Hald

Dato : 02-05-03 20:14

Hejhej

Jeg overvejer at tage en smut til Norge til sommer. Har aldrig været der før
(!), så jeg efterlyser tips til gode ruter og steder og evt.
MC-campingpladser.

Mvh Peter Hald

Fra : Ped

Dato : 02-05-03 20:30

Hald wrote:
> [...]
>
> Jeg overvejer at tage en smut til Norge til sommer. Har aldrig været der før
> (!), så jeg efterlyser tips til gode ruter og steder og evt.

Fandt lige dette link på dk.fritid.rejse

http://home9.inet.tele.dk/michulla/page10.html

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Brian W.

Dato : 02-05-03 20:57

Hald wrote:
> [...]
>
> Jeg overvejer at tage en smut til Norge til sommer. Har aldrig været
> der før (!), så jeg efterlyser tips til gode ruter og steder og evt.

Hej Peter. God idé

Jeg var i Norge i uge 3 på skiferie med svigermekanikken. Da jeg så de veje
blev jeg helt vild, og planlagde den store tur her til sommer. Desværre blev
det for dyrt, så jeg droppede det. Men turen op til Hemsedalen var helt
genial. Den kan jeg helt klart anbefale, hvis man ikke har været i Norge
før....! Masse af sving, og skide flot natur... Jeg var lamslået da jeg så
naturen.

God tur. Og husk så lige igen. Norge er meget dyr..... medbring om muligt
selv alkoholiske drikke, ost ( meget dyrt ) benzin koster vidst en krone
mere end herhjemme.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Soren Lindholt

Dato : 05-05-03 11:04

Brian W. <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote in article
<3eb2cd95$0$4340$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> God tur. Og husk så lige igen. Norge er meget dyr..... medbring om muligt
> selv alkoholiske drikke, ost ( meget dyrt ) benzin koster vidst en krone
> mere end herhjemme.

Både Jarlsberg og Myseost er da langt billigere i Norge?
Men ellers ja, Norge har de dyreste madpriser i Europa. Men tit gode varer
dog, bla. kød og sådn...
Og har du spritkøkken: tag ALT det nødvendige kogesprit med hjemmefra...
norsk rødsprit er godt, men hundedyrt

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : -V-

Dato : 05-05-03 11:31

Soren Lindholt wrote:

> Og har du spritkøkken: tag ALT det nødvendige kogesprit med
> hjemmefra... norsk rødsprit er godt, men hundedyrt

Eller bedre endnu: få dig en mulitifuelbrænder, som kan køre på alm. benzin.
Den kører bedst på rensebenz, men i en snæver vending kan alm. tankbezin
sagtens bruges.

Jeg har en brugt MSR Whisperlite International til salg. Det er slidt, men i
god stand.
Du kan også få Trangia skærme med, så du kan lave mad udenfor i de
vindomsuste noske fjelde.

-V-

Fra : Kenneth

Dato : 03-05-03 07:43

> Jeg overvejer at tage en smut til Norge til sommer. Har aldrig været der
før
> (!), så jeg efterlyser tips til gode ruter og steder og evt.
> MC-campingpladser.

Hej Peter.

Vi var på Nordkapp sidste sommer, og kørte ned igennem Norge på vej hjem. Du
kan læse beskrivelsen her: www.ziax.dk

Mvh
Kenneth

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-03 11:25

On Fri, 2 May 2003 21:13:39 +0200, "Hald" <hald.hald@get2net.dk>
wrote:

>Hejhej
>
>Jeg overvejer at tage en smut til Norge til sommer. Har aldrig været der før
>(!), så jeg efterlyser tips til gode ruter og steder og evt.
>MC-campingpladser.

Hvis du vil ha' det direkte fra "hestens mund" så kunne du prøve at
spørge i den norske ækvivalent til d.f.m. også kaldet nam =
no.alt.motorsykkel news:no.alt.motorsykler

En tur forbi lysefjorden vil du ikke fortryde...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-05-03 13:15

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Hvis du vil ha' det direkte fra "hestens mund" så kunne du prøve at
> spørge i den norske ækvivalent til d.f.m. også kaldet nam =
> no.alt.motorsykkel news:no.alt.motorsykler

Netop. http://www.no-alt-motorsykler.org/ eller bare gå direkte til
Magnus' side: http://www.uio.no/joakimt/nam/namkart.hmtl

Hvis du er bare i *nærheden* af Olso på en onsdag aften, så slå et
smut indenom Tyrigrava Kro på Gamle Mossevei. Der kan være op til
1000 MC'er på en almindelig onsdag aften. Deres "Tyriburger med pommes
frites" kan anbefales.

/PS: Flaming og kraftigt off-topic snak er "livsstilen" på nam, lad
dig ikke genere af det.

Kai, ex-exildansker i Norge
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 05-05-03 11:02

Hald <hald.hald@get2net.dk> wrote in article
<3eb2c296$0$4369$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
før
> (!), så jeg efterlyser tips til gode ruter og steder og evt.

Der er vist ikke meget der hedder mc-camping deroppe, men der er utrolig
mang e campingpladser, og stort set alle de steder jeg har prøvet var
venlige , små og hyggelige steder
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 05-05-03 12:42

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote:

>Der er vist ikke meget der hedder mc-camping deroppe,
Dog - ifølge Touring Nyt - en enkelt midt mellem Molde og
Kristiansund, nær Atlanterhavsvejen: Akslia Mc-camp, Gjerdet, N-6493
Lyngstad, 92421298. www.mamut.com/aksliamccamp

--
Kåre

Fra : Jonas Holt

Dato : 08-05-03 23:28

> Jeg overvejer at tage en smut til Norge til sommer. Har aldrig været der før
> (!), så jeg efterlyser tips til gode ruter og steder og evt.
> MC-campingpladser.
>
> Mvh Peter Hald

Hej Peter
Jeg har lige sakset et indlæg jeg skrev d. 30/12 sidste år.
God tur!

> Jeg er ved at planlægge min Nordkaptur til sommer og vil i den forbindelse
> blive glad for et par tips eller websites som beskriver en god rute op
> gennem Norge/Sverige og også gerne nogle uundværlige seværdigheder på turen.

Lad være med at tage turen igennem Sverige. Der er bare grantræer, grusveje, grantræer, lige-ud-vej,
grantræer, grantræer og grantræer. Jeg har selv gjort turen, men fortrød!
Lofoten og Vesterålen (øer NV for Bodø) er meget flotte. Vi tog kystriksveien http://www.rv17.no
sydover. Du skal ikke være bange for færger, for mc'erne kører bare op forrest, op foran alle de tyske
mobil homes, og kommer med den næste færge.
SV for Trondheim ligger Kristianssund. Følg derfra 64, 663 og 64 igen til Åndalsnes, hvor det vil være
fint at overnatte inden turen sydpå op ad Trollstigen (63) - en tur man ikke må misse hvis man er i
området! Jeg kørte der i sommer, hvor jeg fortsatte ad 63 ned gennem Geiranger og op på den anden side.
Der var mange hårnålesving på den tur! Lidt S for Geiranger ligger Dalsnibba (1476 moh). Den dag jeg var
der, var der klart og dermed god udsigt over Geiranger og den svingede tur jeg lige havde kørt. FLOT!
Ca. 50luftkm NØ for Haugesund ligger 520 som går gennem Sauda. Jeg kom NØ fra og specielt turen indtil
Sauda havde en underholdningsværdi langt over gennemsnittet.

> Andre tips er også yderst velkommen.

- Køb gode kort. Kappeln kort kan købes ved enhver boghandel og er meget fine kort (5 foldeudkort dækker
hele landet).
- Mange af de vinterlukkede veje er sjove. Vejene er af høj standard, og jeg vælger fortrinsvis veje
med et tre-cifret nummer og/eller hårnålesvingssignatur.
- Det er DYRT at blive taget i at køre for hurtigt!
- Vær meget opmærksom på fodgængere på fodgængerovergange. Der er fodgængere simpelthen fredet i kl. A,
hvilket betyder, at nordmænd bremser så det hyler hvis de ser en fodgænger der bare gør anstalter til at
gå over vejen fordi de mister pappet i en periode hvis de rammer ham.
- Vær opmærksom på højre vigepligt (specielt i byerne!).
- Medbring myggespray.
- Når man møder andre mc'ister (specielt nordmænd) bør man høre hvor de kommer fra/er på vej hen - og så
spørge hvilke ruter de kan anbefale. Det har jeg haft meget positive erfaringer med. Jeg havde fx en gang
tænkt mig en rute, hvor de kunne fortælle mig, at der var mange tunneler, så de viste mig hvor de var
kommet fra. DET var service
- Tegn din kørte rute på kortet med en highlighter og skriv sjov/kedelig/se-værdig/meget underholdende
osv. på kortet ved din kørte rute. Så er det meget nemmere at fortælle andre hvor de skal køre og nemt
at finde tilbage til de sjove steder næste gang det går nord på.

Jonas Holt & CBR600F2

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-05-03 16:20

Jonas Holt
skrev i news:3ebadee3$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Hej Peter

klip

> [...]
> fx en gang tænkt mig en rute, hvor de kunne fortælle mig, at der var
> mange tunneler, så de viste mig hvor de var kommet fra. DET var

klip

Og ellers er der jo også muligheden for at kigge indenom
no.alt.motorsykel (NAM) den norske parallel til DFM, (lisså) flinke
folk, lidt tuffere tone derinde Deres hjemmeside ligger her:
http://www.no-alt-motorsykler.org/index.html
Har fået rigtig god hjælp til en smuttur i flyvedagene.

Citat fra et af svarene:
> I min Autoroute 2002 ble dette 995 kilometer. Det burde jo være
Ah, en grei dagstur altså...
> overkommelig på 3-4 dager det.
Høh, kjører de HD eller?

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Bjørn K Nilssen

Dato : 09-05-03 21:50

On Fri, 9 May 2003 17:19:33 +0200, "Arne Lorenzen" <alonospam@esenet.dk> wrote:

> [...]
>http://www.no-alt-motorsykler.org/index.html
>Har fået rigtig god hjælp til en smuttur i flyvedagene.

Du finner hele tråden på:
http://groups.google.com/groups?dq=&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&threadm=3ebbcc4e%240%2448903%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3Dutf-8%26group%3Dno.alt.motorsykler

>Citat fra et af svarene:
>Ah, en grei dagstur altså...
>Høh, kjører de HD eller?

Det er ikke alle som tenker slik her i fjell-landet Norge

-- Bjørn K. Nilssen -- bb@bknilssen.no

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-05-03 22:28

Bjørn K Nilssen
skrev i news:5t4obv4t6dabsvo2e0fpmem70mhgg15b1m@4ax.com

klip

> Det er ikke alle som tenker slik her i fjell-landet Norge
>
> -- Bjørn K. Nilssen -- bb@bknilssen.no

Hej Bjørn!
Jeg ved det, kun for at anskueliggøre det norske vid