/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Resonans i udstødning
Fra : Kenneth R Jensen


Dato : 02-05-03 18:58

Hej Gruppe,



Jeg har købt mig en FZR1000 som jeg er vældig glad for, men den er udstyret
med en cabon udstødning af ukendt fabrikat.

Problemet med min udstødning er at den går i resonans ved 4500-5500omd/min.,
hvilket er et omdrejningstal som passer til de fleste hastigheder.

Jeg bruger min "knallert" til at pendle på hver dag og nu er det efterhånden
ved at irritere mig lidt.

Er der en fiks måde at fjerne resonansproblemer på uden at ødelægge looket ?



/Kenneth




 
 
Rune Larsen (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 03-05-03 09:16

Kenneth R Jensen wrote:

> Problemet med min udstødning er at den går i resonans ved
> 4500-5500omd/min., hvilket er et omdrejningstal som passer til de fleste
> hastigheder.

Enten skal du ændre den frekvens du påvirker systemet med, dvs. kør i andet
gear eller skift gearing (hjælper nok ikke meget), eller du skal ændre på
egenfrekvensen for potten. Det skal enten være ved at gøre den
stivere/lettere (højere egenfrekvens) eller blødere/tungere (lavere
egenfrekvens).

Jeg har ikke lige en idé til hvordan det gøres på sådan en potte... Skift
til den originale?

/Rune

Kristoffer Lippert (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 03-05-03 22:00


"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:NUKsa.45235$y3.3247085@news010.worldonline.dk...
> Kenneth R Jensen wrote:
>
> > Problemet med min udstødning er at den går i resonans ved
> > 4500-5500omd/min., hvilket er et omdrejningstal som passer til de fleste
> > hastigheder.
>
> Enten skal du ændre den frekvens du påvirker systemet med, dvs. kør i
andet
> gear eller skift gearing (hjælper nok ikke meget), eller du skal ændre på
> egenfrekvensen for potten. Det skal enten være ved at gøre den
> stivere/lettere (højere egenfrekvens) eller blødere/tungere (lavere
> egenfrekvens).
>
> Jeg har ikke lige en idé til hvordan det gøres på sådan en potte... Skift
> til den originale?
>

Hmm, det er ikke utænkeligt at man kan ændre dens egenfrekvens ved at pakke
den anderledes, men det kræver at man skiller den ad. Måske hvis man bruger
noget "blødere" materiale til at pakke den med?

Mvh
/Kristoffer



Kenneth R Jensen (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth R Jensen


Dato : 04-05-03 08:40

Tak for svaret, jeg tror faktisk at jeg vil prøve at splitte den ad.
Det med at montere en anden udstødning er selvfølgelig altid en løsning, den
er bare ikke omkostningsfri.
Nu prøver jeg at hive den fra hinanden, så kan det jo være at det ender med
en anden udstødning alligevel

/Kenneth



"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
news:3eb42c9b$0$29547$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:NUKsa.45235$y3.3247085@news010.worldonline.dk...
> > Kenneth R Jensen wrote:
> >
> > > Problemet med min udstødning er at den går i resonans ved
> > > 4500-5500omd/min., hvilket er et omdrejningstal som passer til de
fleste
> > > hastigheder.
> >
> > Enten skal du ændre den frekvens du påvirker systemet med, dvs. kør i
> andet
> > gear eller skift gearing (hjælper nok ikke meget), eller du skal ændre

> > egenfrekvensen for potten. Det skal enten være ved at gøre den
> > stivere/lettere (højere egenfrekvens) eller blødere/tungere (lavere
> > egenfrekvens).
> >
> > Jeg har ikke lige en idé til hvordan det gøres på sådan en potte...
Skift
> > til den originale?
> >
>
> Hmm, det er ikke utænkeligt at man kan ændre dens egenfrekvens ved at
pakke
> den anderledes, men det kræver at man skiller den ad. Måske hvis man
bruger
> noget "blødere" materiale til at pakke den med?
>
> Mvh
> /Kristoffer
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 09-05-03 08:41

> Tak for svaret, jeg tror faktisk at jeg vil prøve at splitte den ad.
> Det med at montere en anden udstødning er selvfølgelig altid en løsning,
den
> er bare ikke omkostningsfri.

Hej Kenneth

Du skal pakke den så hårdt som muligt med nyt dæmpermateriale.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste