Suzuki RM 100
Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-05-03 18:08

Hej

Har lige erhvervet en crosser, Suzuki RM 100, som jeg forestiller mig at
ungerne (og faderen kan få lidt sjov ud af. startede med at adskille
motoren da olien væltede ud både her og der. Eneste form for pakning mellem
motor halvdlene var noget silikone noget, der åbenbart ikke kan holde. Det
blå noget forefandtes endvidere også inde i krumtaphuset og ovenpå stemplet.
Skidtet kunne godt køre indtil tændrøret pakkede med silikone.
Nå til sagen. Under adskillelsen opdagede jeg at der var en del slør i
krumtappen, og troede det var lejerne, men det var det ikke. I lejeskålen i
krumtaphuset sidder der en metalring i en recess, og lejet på krumtappen
passer fint inden i denne ring. Men ringen har slør. Kan det passe at det
skal være sådan eller skal jeg bare smide lortet ud Ringen kan ikke
tages ud, der er ihvertfald ingen synlig samling i den.
Er der en der kan udvide min tekniske horisont lidt?

Allan Bojesen
Nu med 2 Suzukier og 1 Honda i garagen!!!

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 03-05-03 21:00

Hej
Du skal have det lavet inden du kører iden, ellers går din tænding i
stykker. Når der er slør i lejene/motorblokken slår svinghjulet på tændingen
og ødelægger spolerne. Men jeg ved ikke lige hvordan du kan lave det. Jeg
havde selv en Suzuki 125 fra starten af firserne. Der var der også slør i
huset, men der var der ikke de der ringe i. Der blev sat et søgerblad i
klemme ved lejet. Det er godt nok ikke den rigtige måde, men det virkede.
--
Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk

Fra : RpR

Dato : 04-05-03 06:57

> Der blev sat et søgerblad i
> klemme ved lejet. Det er godt nok ikke den rigtige måde, men det virkede.

Så vil krumtappen sku da køre skævt?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 10:33

> Så vil krumtappen sku da køre skævt?

Den bliver formentlig lagt hele vejen rundt om lejet ?

Mvh
Allan

Fra : RpR

Dato : 04-05-03 19:28

> Den bliver formentlig lagt hele vejen rundt om lejet ?

Du siger da noget =)
Jeg fik bare visioner om et leje, em blokhalvdel, og et afknækket stump
søgerblad kilet fast i den ene side =)

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-05-03 21:21

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Du siger da noget =)
> Jeg fik bare visioner om et leje, em blokhalvdel, og et afknækket stump
> søgerblad kilet fast i den ene side =)

Jah, men lige idag har du altså forvildet dig ind på en motorcykel-NG, og
her er niveau'et lidt anderledes end i knallert-fora.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 05-05-03 22:44

> Jah, men lige idag har du altså forvildet dig ind på en motorcykel-NG, og
> her er niveau'et lidt anderledes end i knallert-fora.

Luk nu bare Rittig, du skal ALTID piske en stemning, få dig et liv!

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-05-03 20:05

> Luk nu bare Rittig, du skal ALTID piske en stemning, få dig et liv!

Jeg har et liv. Jeg har en motorcykel. Nej vent... Jeg har 5!

Rittig

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-05-03 21:36

Claus Rittig wrote:

> Jeg har et liv. Jeg har en motorcykel. Nej vent... Jeg har 5!
>
> Rittig

He he, og Rpr har Måske? også et liv (Knallert-liv), men han har bare intet
kørekort mere, for det blev snuppet af lange snupper langesen, da han
drønede ud af de danske veje, eller byer med 80 på sin Euvert... Ti hi!

Smack the Bitch

MVH Mads Stetter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-05-03 22:34

Mads Stetter wrote:

> [...]
> intet kørekort mere, for det blev snuppet af lange snupper langesen, da
> han drønede ud af de danske veje, eller byer med 80 på sin Euvert... Ti

Så unger! Kan i nu være flinke ved hinanden! Om lidt er der jo en af jer der
tuder!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Mads Stetter

Dato : 07-05-03 06:16

Jes Vestervang wrote:

> Så unger! Kan i nu være flinke ved hinanden! Om lidt er der jo en af
> jer der tuder!

"NU skal i ikke starte noget op" som min far altid sagde hvis han kunne se
der var noget under opsejling!

MVH Mads Stetter

Fra : RpR

Dato : 07-05-03 17:40

> Jeg har et liv. Jeg har en motorcykel. Nej vent... Jeg har 5!

Så smut ud og pisk en stemning i garagen..

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-05-03 20:59

Ronni Kristensen wrote:
> Hej
> Du skal have det lavet inden du kører iden, ellers går din tænding i
> stykker. Når der er slør i lejene/motorblokken slår svinghjulet på
> tændingen og ødelægger spolerne.

Det er jeg godt klar over.

> [...]
> var der også slør i huset, men der var der ikke de der ringe i. Der
> blev sat et søgerblad i klemme ved lejet. Det er godt nok ikke den

Problemet er netop at ringen passer nøjagtig til lejet, og at det ikke er
muligt at få noget ind bag ringen.

Allan Bojesen