Gave fra udlandet!
Fra : Michael

Dato : 02-05-03 17:18

Hej NG

Kan det virkelig passe at man kan få sendt f.eks. spiritus fra udlandet som
gave og derved undgå afgifter til den danske stat?

Hvis det kan, hvorfor bliver der ikke sat en stopper for det så?

Blev lidt nysgerrig da jeg hørte om det og ville lige spørge jer om det
virkelig kan være rigtigt?

På forhånd tak!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-05-03 18:27

Michael wrote:

> Kan det virkelig passe at man kan få sendt f.eks. spiritus fra udlandet som
> gave og derved undgå afgifter til den danske stat?
>
> Hvis det kan, hvorfor bliver der ikke sat en stopper for det så?

Ja, lad os høre om, hvem der snød tolderne,
så kan vi knalde dem

Men det er tildels tilfældigt, hvad der fanges i toldeftersyn, og gaver
er nu også underlagt værdibegrænsninger, svjh et par hundrede kr.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Henning

Dato : 02-05-03 20:02

On Fri, 2 May 2003 18:18:05 +0200, "Michael" <currant@mail.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Kan det virkelig passe at man kan få sendt f.eks. spiritus fra udlandet som
>gave og derved undgå afgifter til den danske stat?

Jeps, du kan sågar bestille whiskey fra diverse skotske distellerier
via nettet - det er din egen opgave at anmelde det modtagne til Told &
Skat

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 02-05-03 21:26

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Jeps, du kan sågar bestille whiskey fra diverse skotske distellerier
> via nettet - det er din egen opgave at anmelde det modtagne til Told &
> Skat

Jeg hørte lige en historie om én uheldig gut som var udstationeret med sit
arbejde i udlandet i nogle måneder og som jævnligt nogle gange pr. måned
sendte en flaske sprut hjem til sig selv med diplomat-post hos firmaet, men
kort før han skulle hjem skulle der ryddes op i firmaet og en "venlig sjæl"
ønskede at være en god kollega og sendte uvidende herom alt hans modtagne
post tilbage til udlandet.......

Kan enhver sende med diplomat-post eller er det kun som ansat i staten?
Hvordan gøres det egentligt (rent hypotetisk, naturligvis)?

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Christian

Dato : 03-05-03 08:54

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan enhver sende med diplomat-post eller er det kun som ansat i staten?
> Hvordan gøres det egentligt (rent hypotetisk, naturligvis)?

Det er kun personalet i Udenrigsministeriet der har diplomat-status og har diplomat-pas,
samt enkelte andre der skal medfølge en minister der alle har diplomat-pas til udlandet
foruden alle ambassader/consulater - UN - EU - og nogle flere men IKKE Mærsk Mc-Kinney
Møller, Kongehuset og deres familiemedlemmer eks. rejser ex.kong Konstantin på dansk
diplomat-pas og det gør den ex.kong Michael af Rumænien også.
Det er også de ovennævnte der kan sende diplomat-post.

For lige at gøre opmærksom på så bliver alt post til-/fra Danmark til-/fra Sverige
afhentet dagligt af en svensk postlastvogn i KH's postterminal !
Jeg har et foto af en svensk postbil holdende udenfor Netto i Kastrup, jeg så ikke hvad de
læssede på og tog med hjem til kollegaerne i Sverige
Men det er forbudt det svenske postvæsen at udbringe "pakker" til modtagerne i DK.

Fra : Michael

Dato : 04-05-03 08:57

Hvorfor bliver det ikke stoppet? Der kan vel blive sendt alt muligt ulovligt
frem og tilbage hvis jeg har forstået det rigtigt!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-03 09:02

"Michael" <currant@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor bliver det ikke stoppet?