Spørgsmål ang. læder tøj
Fra : Michael Brock

Dato : 24-03-01 19:53

Hej NG..
Jeg var til åbent hus hos lydmuren i dag og jeg købte nyt Held læder tøj.
Mit spørgsmål er..Skal jeg give det læder fedt inden jeg bruger det..??? Og
hvor tit skal det have..
Hilsen
Michael FZR 1000

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 24-03-01 22:29

Michael Brock <mbrock@mail.dk> skrev i en
> [...]
> Mit spørgsmål er..Skal jeg give det læder fedt inden jeg bruger det..???

Hej Michael.

Jeg ville give det en ordentligt lag fedt, lade læderet suge et par dage ,
og så tørre det overskydende fedt af, og det ville jeg gøre allerede _nu_,
det er den fremgangs måde jeg bruger, jeg giver min dragt læderfedt 2-3
gange på en sæson, om somren får den fedt en dag hvor solen skinner helt
vildt, og hvor der af en eller anden grund er kørsels forbud :o/,
så hænger jeg den ny indfedtede dragt op på et dertil indrettet krog på
carporten, så kan solen få lov til at opvarme dragt + fedt så det rigtigt
trænger ind, på den måde kan den klare selv ret kraftige regn byger uden at
vandet siver i gennem.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : KIM HANSEN

Dato : 25-03-01 10:38

Man skal passe lidt på hvis dragten er hvid eller har hvide staferinger
fordi man kan være uheldig at fedtet ikke forsvinder igen (har prøvet det)
hvis fedtet ikke forsvinder bliver det en matgrå farve og det er ikke til at
få væk.desuden er en ny læderdragt smurt fra fabrikken.

M.V.H. Kim
GSX-R 750T

Fra : Michael Brock

Dato : 25-03-01 11:38

Tak for jeres råd...
Mvh. Michael

Fra : N/A

Dato : 25-03-01 20:28

Fra : Armand

Dato : 25-03-01 20:28

Mads Milter <mads@milter.dk> skrev i en
> Nu har jeg ikke selv en læderdragt, men når jeg smører andre læderting
> ind, så giver jeg det først et godt lag, som knubbes ordentlig på.
Derefter
> lader jeg det hvile i en dags tid, hvorefter.....................

I Gruby's tilsyneladende fravær, vil jeg lige videregive et tip opfundet
af
ham:

Normal-tørt læder efter evt. afvaskning/rensning (husk læder må ikke
tørre helt ud!!) holdes varmt (fyr-kælder eller "solvarme" som
foreslået) og læderfedt varmes op til et tyndtflydende konsistens
hvorefter
det hældes i en i forvejen opvarmet blomster-forstøversprøjte og
sprøjtes på læderdragten.
Hav en spand skoldhed vand ved siden til at parkere sprøjten i under
evt.
mengeleren med læderet!

Efter at fedtet har haft tid til indtrængning (= døgn?), tørres grundigt
efter.

--
Armand.