Killroy eller Killejoy
Fra : Christian Pedersen

Dato : 02-05-03 13:29

Hej NG.

(Håber dette er den rigtige NG)

En gang for lang tid hørte jeg en sang, hvor noget af teksten gik i
retningen af: I was here befor killroy/killjoy eller sådan noget.

Jeg var ikke særlig gammel, og de gamle fortalte mig den handlede om
en mand der sang om at han var irreteret over at ligegyldig hvilket
toilet han kom til var der altid en eller anden der hed
killroy/killjoy der havde været der før.

Jeg tror nok det er sådan den er, men som sagt, jeg husker ikke andet,
håbede lidt på der måske var nogle der ved hvad sangen hedder, hvem
der laver den, og endnu bedre, hvor jeg evt. kan købe den - meget
gerne online shop.

På forhånd tak.
Christian Pedersen

Fra : S. Sørensen

Dato : 02-05-03 16:46

"Christian Pedersen (slet 13MTE)" <cvp@13MTEmail.dk> wrote in message
> [...]
> håbede lidt på der måske var nogle der ved hvad sangen hedder, hvem
> der laver den, og endnu bedre, hvor jeg evt. kan købe den - meget

Kender ikke sangen, men det ville undre mig hvis det ikke var Killroy der
havde været der
med tanke på Graffiti historie..

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-05-03 17:20

S. Sørensen wrote:

> "Christian Pedersen (slet 13MTE)" <cvp@13MTEmail.dk> wrote in message

> Kender ikke sangen, men det ville undre mig hvis det ikke var Killroy der
> havde været der
> med tanke på Graffiti historie..

Slåbrock band lavede engang et nummer i den retnig. Jeg mener det bare
hed Killroy, og handlede netop at hvorend han kom frem, havde denne
hersens Killroy været der før ham. Det var også dem der lavede sangen om
en "2 gears disella" som jo sikkert er meget kendt i den brede
befolkning, eller i hvertilfald hos Åge.

Jeg mener at nummeret "Killroy" er albummet "Lev Stærkt - Dø Tung" eller
eventuelt albummet lige efter.

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-03 22:33

http://smartian99.tripod.com/killroy.jpg :)