Ford Tranit - automatgear
Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-05-03 13:18

Ved godt, der findes en evt. mere passende gruppe, men vil lige høre
her om der er nogen der har prøvet den nye Ford Transit model med
automatgear? Nogen der evt. også har prøvet den gamle model og kan
fortælle mere om forskellene i transmissionen? Har nemlig hørt at der
er meget stor forskel på hvordan de to systemer fungerer.

Min autoindretter anbefaler nemlig VW frem for Ford mht. automatgear -
men det har jeg nu sådan set ikke noget imod, vil bare gerne lige høre
om der nogen her i gruppen der har erfaringer med det nye automatgear
i Transit.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : ellen mogensen

Dato : 02-05-03 20:18

Hej Karsten
Jeg har prøvet at køre den nye Ford Transit med automatgear,for mig
fungerede det fint.Jeg har selv fået en Ford Transit 300 med halvhøjt tag
bevilliget, i starten var jeg meget ked af det,men har skiftet standpunkt.
Inden min afprøvning hos Sahva opsøgte jeg mange forhandlere af
kassevogne,efter endt prøvekørsler af samtlige vogne var jeg meget
begejstret for Mercedes Sprinter.Da jeg opdagede ,at merudgiften til
Mercedes ca 100000kr, var sat overstyr til næste bilhandel om 6 år,opgav jeg
simpelt hen.Det var for mange penge at miste på seks år.
Derfor henvendte jeg mig til Ford og blev overrasket.
Jeg har fået en fantastisk vejledning og har brugt de første 10 timer sammen
med forhandleren til at gennemdrøfte bilen særlige indretning og
udstyr.Grundet mit kørselsbehov har jeg valgt en diesel udgave.
I forbindelse med nogle uafklarede spørgsmål lånte jeg en Ford Transit med
manuelt gear, jeg kørte 400km på en dag.Jeg syntes,bilen kørte godt,kørte
langt bedre end min nuværende Peugot Partner Combi 1.4.
Måske du kan bruge lidt af mine strøtanker.

Ellen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-05-03 10:19

On Fri, 2 May 2003 21:18:18 +0200, "ellen mogensen"
<ellenmogensen@yahoo.dk> wrote:

Har bare hørt at det godt kan være et problem med det nye Ford Transit
automatgear, at man konstant skal give den lidt gas for at den ikke
motorbremser for meget. I mit eget tilfælde vil jeg tro, at det kan gå
hen og blive et problem når man eks. skal køre ind i et sving, eller
skal dreje ned af en gade.

Vil egentlig helst have en VW Caravelle, men da der er et lille
niveauforskel på ca. 10 cm. mellem bunden - og der hvor føre-sædet er
placeret kan det måske give problemer at komme ind med Roltecstolen.

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-05-03 12:04

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:4627bvgir6batuvojiqrflosuahisag3gi@4ax.com...
> [...]
> niveauforskel på ca. 10 cm. mellem bunden - og der hvor føre-sædet er
> placeret kan det måske give problemer at komme ind med Roltecstolen.

Først dit spørgsmål om Ford Transit, det ved jeg ikke noget om men det du
selv peger på med den manglende højde pga. niveau forskellen, er årsagen til
at jeg ikke kan være i VW Caravelle, et andet problem du skal være opmærksom
på er at der er en ny model på vej, som ikke er i landet enu.
Pga. af højde problemet er jeg blevet indstillet til at skal have en Vito.
Pt. har jeg noget der der burde betegnes som en varevogn, jeg er belemmeret
med en Fiat Ducato, den burde ikke være godkendt til trandsport af
mennesker. Men handicapede er jo heller ikke 'rigteig' mennesker, hvis du
forstår.
Hvis du ikke har prøvet en Vito skulle du måske overveje det.

med venlig hilsen

Torben Madsen

Fra : David

Dato : 03-05-03 13:45

"Torben Madsen" <torben.madsen@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forstår.
> Hvis du ikke har prøvet en Vito skulle du måske overveje det.

En Dukato Combinato? Dejlig rummelig vogn.
Hvad fejler Fiaten?

David.

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-05-03 19:50

"David" <78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben Madsen" <torben.madsen@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> En Dukato Combinato? Dejlig rummelig vogn.
> Hvad fejler Fiaten?

Hej David

At det er en rummelig vogn det skal jeg ikke forsøge at bortforklare, for
det er den.

Så spørger du, hvad den fejler. Den er fx stiv som et brat, den mindste
ujævnhed i vejen gør at hele bile hopper og danser så det halve havde været
rigeligt, problemet er at affjedringen i Ducatoen er oprindeligt
konstrueret til at modstå påvirkninger fra stor vægt, da bilen egentlig er
en varevogn, som er ombygget til persontransport.

Under kørsel forplanter selv små ujævnheder sig op igennem bilen og er til
stor ubehag.

Et andet problem, er at der i bilen er et meget højt støjniveau som er meget
svært ved at overdøve.

Med venlig hilsen

Torben Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-05-03 20:08

On Sat, 3 May 2003 13:04:00 +0200, "Torben Madsen"
<torben.madsen@mail.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>selv peger på med den manglende højde pga. niveau forskellen, er årsagen til

ok. Jeg er ikke særlig høj, så jeg tvivler på det er et problem

> et andet problem du skal være opmærksom
>på er at der er en ny model på vej, som ikke er i landet enu.

Har du mere info?

Fra : Torben Madsen

Dato : 04-05-03 22:15

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:1jnabvgnu8jn9ap5m3irvk7fda86q5pvt7@4ax.com...
> On Sat, 3 May 2003 13:04:00 +0200, "Torben Madsen"
> <torben.madsen@mail.stofanet.dk> wrote:
>
> Har du mere info?

Hej Karsten

Kun at den kommer en gang i sensommeren, har set den omtalt i dagspressen.
Har forhørt mig ved forhandleren, der oplyser de at der vil være kataloger i
juni - juli md. Har hørt at den kan ses i virkeligheden i Tyskland, så du
skulle måske køre en tur ned over gransen. Den skulle være flad hele vejen
frem i vognbunden, med hvad højden er ved jeg ikke. Jeg håber på Vitoen.

Med venlig hilsen

Torben Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-05-03 10:47

> [...]

>at jeg ikke kan være i VW Caravelle, et andet problem du skal være opmærksom
>på er at der er en ny model på vej, som ikke er i landet enu.

Har lige fået oplyst fra den lokale forhandler at den nye model kommer
sidst i maj. Her har man i hvertfald brochuremateriale klar. Så med
lidt held kan det være den er at finde på Rehab-messen.

Den nuværende model produceres ikke mere. Har søgt lidt på de tyske
hjemmeside, men finder ikke så megen (læsbar) information )