IIS og sikkerhed
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 02-05-03 12:51

Hej!

Jeg håber at det er den rigtige gruppe jeg har ramt.

Jeg har lige installeret IIS (Microsofts webserver) på en maskine der kører
med Windows XP Pro dansk version. Efterfølgende har jeg besøgt Windows
Update og installeret diverse opdateringer.

Er min IIS nu så sikker som jeg kan gøre den, eller er der andre
opdateringer jeg skal installere?

Morten Brynjolf

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-05-03 13:03

Morten Brynjolf wrote :

> [...]
> Windows Update og installeret diverse opdateringer.
>
> Er min IIS nu så sikker som jeg kan gøre den, eller er der andre

du bør kigge på dette også:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/iislockdown/defa
ult.asp

??(

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 02-05-03 13:20

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> wrote in

> http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/iislockdown/
> defa

Fra siden:

System Requirements
Windows NT 4.0 running IIS 4.0
OR
Windows 2000 running IIS 5.0
Operating System - Windows NT 4.0 & 2000

Nu kører min under Windows XP. Har det noget at sige?

Morten Brynjolf

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-05-03 23:08

In dk.edb.sikkerhed, Morten Brynjolf <morten@mitefternavnher.nu> says...
> Nu kører min under Windows XP. Har det noget at sige?

Det er jo praktisk taget en Win2000 på nye flasker...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-05-03 16:32

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> du bør kigge på dette også:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/iislockdown/defa
> ult.asp

IIS lockdown tool'et kan være noget tricky, hvis man har en kørende server.
Skal man derimod lave en ny fra bunden er det sikkert fint.

Det kan være en ide at køre MBSA (Microsoft Baseline Security Analyzer). Den
giver mange gode råd.

vh
Jan