Disk katalog program
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-03 10:26

Hejsa,

Hvilket program er - efter jeres egen mening - det absolut bedst
program til at lave diskkataloger? Det skal vær OS X kompatibelt, men
må også gerne kunne køre i OS 9.x. Det vil være en fordel, hvis det
kan håndtere lange filnaven (255 tegn).

Det skal kunne håndtere tusindvis og gerne millionvis af filer, da det
skal bruges til arkivering på mit arbejde. Vi arkiverer på DVD'er, så
der er store datamængder på hver disk og vi har stort trafik af data.

Prisen er ikke det store problem.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Ursin

Dato : 02-05-03 11:18

"René Frej Nielsen" <spam01@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal bruges til arkivering på mit arbejde. Vi arkiverer på DVD'er, så
> der er store datamængder på hver disk og vi har stort trafik af data.

Jeg benytter DiskTracker, som fint håndterer flere hundrede cd'ere.

/Peter Ursin

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 02-05-03 14:49

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> "René Frej Nielsen" <spam01@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg benytter DiskTracker, som fint håndterer flere hundrede cd'ere.

DiskTracker har også en uovertruffen søgefunktion og fås også på dansk.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-03 15:56

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> DiskTracker har også en uovertruffen søgefunktion og fås også på dansk.

Hele to anbefalinger... det skal afprøves på mandag, når jeg er på
arbejde igen.

Jeg har indtil nu fundet CDFinder, som virker meget kompetent.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-05-03 17:02

On Fri, 02 May 2003 16:55:47 +0200, René Frej Nielsen wrote:

> Jeg har indtil nu fundet CDFinder, som virker meget kompetent.

Det har også den fordel at du kan dele kataloger med Windows-brugere.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-05-03 15:47

Hej René

Uden tvivl DiskTracker 2, - findes nu også i X ver. - hent den på
versiontracker...

- Og så er den så unikt, at den kan bruges som en filmanager!!

Man kan lægge som enkelt-kataloger eller som samlede kataloger.
Søgefunktionen er ret god, og man kan åbne filer direkte fra kataloget.
Den kan lave både manuel og auto opdatering.

mvh. Erik Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-03 18:42

> [...]
> Søgefunktionen er ret god, og man kan åbne filer direkte fra kataloget.
> Den kan lave både manuel og auto opdatering.

Jeg kan se, at den er anbefalet af flere og jeg vil kigge på den på
mandag. Vi skal kun bruge den til at holde styr på off-line diske, så
alt det andet er ikke vigtigt.

Vi forventer at vi skal have mindst 400 DVD skiver katalogiseret i år,
så det er vigtigt at programmet er stabilt og hurtigt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-05-03 12:01

René Frej Nielsen wrote:

> Jeg kan se, at den er anbefalet af flere og jeg vil kigge på den på
> mandag. Vi skal kun bruge den til at holde styr på off-line diske, så
> alt det andet er ikke vigtigt.

Den kan klare både 'in-line' altså også harddiske og 'off-line' - eksterne
medier.

> Vi forventer at vi skal have mindst 400 DVD skiver katalogiseret i år,
> så det er vigtigt at programmet er stabilt og hurtigt.

Tja, et lille eksempel.... Jeg har katalogiseret alle mine MacFormat CD'er
med den i en enkelt katalogfil på ca. 18mb. En søgning på fx. Nisus Writer i
denne store fil tog ca. 4 sek. for den at finde alle demoer og frie
versioner på ca. 70 CD'er. - Jeg har også andre kataloger, hvor filerne
ligger som enkeltfiler for hver CD. Et sådant katalog kan bestå af fx. 37
CD'er - Art Explosion 525000. Og du kan igen vælge at søge på alle eller på
en enkelt CD, og det er lige så hurtigt.

Man kan også lave 'markeret' søgning, - altså ved at makere en enkelt disk /
CD / floppy / DVD / HD osv. og så kun søge i denne markerede fil / delfil.

Jeg har brugt den lige siden final release i ver. 1.0 og er yderst tilfreds.
Svjh. er der også rabatter ved multibruger licenser.

mvh. Erik Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-05-03 16:54

> [...]
> CD'er - Art Explosion 525000. Og du kan igen vælge at søge på alle eller på
> en enkelt CD, og det er lige så hurtigt.

Dvs. at man kan søge i flere kataloger på én gang?

> [...]
>
> Jeg har brugt den lige siden final release i ver. 1.0 og er yderst tilfreds.
> Svjh. er der også rabatter ved multibruger licenser.

Vi skal kun bruge én enkelt licens, for der vil være en dedikeret
backupbmaskine, hvor vi også brænder fra.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-05-03 03:39

Hej René

René Frej Nielsen wrote:

> Dvs. at man kan søge i flere kataloger på én gang?

Ja, du kan søge på en mappe, der indeholder flere kataloger.

> Vi skal kun bruge én enkelt licens, for der vil være en dedikeret
> backupbmaskine, hvor vi også brænder fra.

Hm, så vil jeg normalt sige, at en enkelt licens vil være nok, men hvis der er
adgang til den via netværk og derfor også søgning via netværk, så skal der bruges
en form for multilicens/flerbrugerlicens, - ellers gælder de normale std. regler
for brug på én maskine ad gangen.

mvh. Erik Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-05-03 11:27

> Ja, du kan søge på en mappe, der indeholder flere kataloger.

Hmm... det kunne vi måske godt bruge....

> [...]
> skal der bruges en form for multilicens/flerbrugerlicens, - ellers gælder
> de normale std. regler for brug på én maskine ad gangen.

Ingen adgang fra netværk. Man skal være fysisk ved maskinen.

Fra : Nuser

Dato : 02-05-03 22:29

In article <12eee19c.0305020126.4102d492@posting.google.com>, René Frej
Nielsen <spam01@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> skal bruges til arkivering på mit arbejde. Vi arkiverer på DVD'er, så
> der er store datamængder på hver disk og vi har stort trafik af data.

Tri-CATALOG 5 anbefales

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-03 23:41

Nuser <nuser@nuser.dk> wrote:

> Tri-CATALOG 5 anbefales

Den ser også spændende ud. Den bliver tjekket på mandag.