Børns arbejde
Fra : Mongoose

Dato : 02-05-03 07:56

En af mine venner har spørgsmål som jeg ikke umiddelbart kender svaret på.

Scenario er;

Mor og Far skilt, de har søn på 14 år. Sønnen bor hos far som har ene FM.

Mor er gift på ny og denne mand har firma.

1. Må sønnen arbejde for moderen på frikort i sommerferien i mandens firma ?

2. Må han hvis det er mor der ejer eller har del i firmaet ?

sønnen må godt for faderen FM.

Gerne links/henvisninger til relevant lovgivning.

På forhånd tak

Fra : Rune Manscher

Dato : 02-05-03 08:40

"Mongoose" <snipemode@mail.dk> wrote in message
> [...]
firma ?

> 2. Må han hvis det er mor der ejer eller har del i firmaet ?

Hvorfor skulle der være noget som helst problem i ovenstående ?

*Rune

Fra : Mongoose

Dato : 02-05-03 15:57

Hej Rune

"Rune Manscher" wrote in message news:_gpsa.15$3t4.3@news.get2net.dk...

> Hvorfor skulle der være noget som helst problem i ovenstående ?<

Mente da nok at det ikke var noget problem...men skulle lige have det
af-/bekræftet...

Moderen "løber" således tilsyneladene fra en aftale - en der er indgået med
min vens søn - med den begrundelse at det ikke er tilladt!!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-05-03 18:21

Mongoose wrote:

Du skal blot være opmærksom på skattemyndighedernes opfattelse,
her er der alene fradrag for børn over 16 år, ved arbejde i
forældres personlige virksomhed.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.