Til alle med GeForce 4 MX 440...
Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-05-03 22:57

Hejsa!

Jeg er ved at bygge mig en lille maskine (fysisk) og er på udkig efter et
grafikkort af ovenstående type, med et fysisk smalt print.

Selve printet må til mit formål max være 6,8 cm. Jeg har postet et billed i
dk.binaer der viser hvor på kortet det er målt.

Jeg ved at blandt andet Asus laver et som har den rette størrelse, men Asus'
koster 700+ kr, og jeg ved at nogle af de billigere producenter også laver
dem med smalt print. Det skal helst være kort med DDR-ram, men fejler alt
andet kan SD også godt bruges...

Håber at nogen vil give mig Navn + model på deres kort hvis det opfylder
mine ønsker, samt evt pris og butik kortet stammer fra.

Mange tak for hjælpen.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-05-03 23:07

Glemte lige at fortælle et par detaljer mere...

64 MB er rigeligt, og der skal være VGA + TV-out, men ikke DVI (kort med DVI
bliver også for brede) og så må der meget gerne være passiv køling... ellers
finder jeg nok på noget selv...

Jonny.

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-05-03 23:18

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
DVI
> bliver også for brede) og så må der meget gerne være passiv køling...

Hvorfor ikke få fat i et main-board med indbygget grafikkort, så slipper du
for det problem ?

Kim Larsen

---

Fra : Arni R Sig 9220

Dato : 01-05-03 23:25

> Hvorfor ikke få fat i et main-board med indbygget grafikkort, så slipper
du
> for det problem ?
>
> Kim Larsen

Det er nok fordi at der opstår et kæmpe problem med at få tv/out ;c)

Mvh.
// "Lars Lillholt" c",)

Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-05-03 07:10

> Hvorfor ikke få fat i et main-board med indbygget grafikkort, så slipper
du
> for det problem ?

Dels som Arni skriver pga manglende TV-out, dels fordi der ikke findes nogle
mATX med indbygget grafikkort der er indbygget. Bedste bud jeg har kunnet
finde er det som jeg har i forvejen, et Asus A7N266-VM, og her er
grafikkortet et GF2 MX200 med shared ram, hvilket er lige i underkanten...

Det er heller ikke SÅ stort et problem, for jeg ved kortene findes, skal
bare lige have navn og model på hvem der har dem :)

Jonny.

Fra : "jacwin

Dato : 02-05-03 07:38

Et muligt svar på dine ønsker er

Gainward GeForce4 PowerPack! Pro/600 TV
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364887917

mvh Jacob

Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-05-03 15:32

> Et muligt svar på dine ønsker er
>
> Gainward GeForce4 PowerPack! Pro/600 TV

Mange tak :D

Det var rart, selvom jeg dog fangede den første gang :)

Jonny.

Fra : "jacwin

Dato : 02-05-03 07:38

Fra : "jacwin

Dato : 02-05-03 07:38

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-05-03 08:46

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mtdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> også laver dem med smalt print. Det skal helst være kort med DDR-ram,
> men fejler alt andet kan SD også godt bruges...

Jeg målte lige mit Asus V8170DDR (MX440 med 64MB DDR). Selve printet er 8,7
cm - dertil kommer den del der går ned i AGP soklen. Så det overholder ikke
den størrelse du efterspørger.

Mvh.
Flemming

Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-05-03 15:28

> [...]
8,7
> cm - dertil kommer den del der går ned i AGP soklen. Så det overholder

Men Asus 9170 Magic er den størrelse, og koster over 700...

Jonny.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-05-03 09:12

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mtdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Håber at nogen vil give mig Navn + model på deres kort hvis det
> opfylder mine ønsker, samt evt pris og butik kortet stammer fra.

Hvad med VIA Epia M10000 Mini-Itx
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1694

Så får du et meget lille MB så du kan lave en lille maskine, der er onboard
LAN, LYD og VGA med Compsite og S-video TV-Out.

Minus er at du er tvunget til VIA C3 chippen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-05-03 15:30

> [...]
onboard
> LAN, LYD og VGA med Compsite og S-video TV-Out.

Ellers tak, har pt et Asus A7N266-VM med alt onboard, og selv GF2MX200 er
for lidt...

> Minus er at du er tvunget til VIA C3 chippen.

Og grafikkortet...

Jonny.