Bål på den gamle støbejernsgrill
Fra : Torben Abilgaard

Dato : 01-05-03 21:54

Egentlig havde jeg førtidspensioneret min gamle støbejernesgrill, men ved
nærmere eftertanke synes jeg egentlig, at bøffer stegt på den fede
støberjernsrist bliver meget elskelige, så jeg overvejer at hive monstromet
ind i varmen igen.

Men jeg vil komme til at savne det gode træk i kullene, som weberen har -
takket være huller i bunden og luftmellemrum mellem disse og de brændende
kul. Så jeg overvejer, om man vil komme dette træk lidt nærmere, hvis man
simpelthen perforerede den gamle madamme i bunden med en boremaskine.

Er der nogen, der har forsøgt sig udi denne ventilationskunst, eller skal
jeg yde det første offer?

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-05-03 10:28

"Torben Abilgaard" <toa@fjernezbt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpelthen perforerede den gamle madamme i bunden med en boremaskine.
>
> Er der nogen, der har forsøgt sig udi denne ventilationskunst, eller skal

Hvis det blot er for ristens skyld du vil finde den gamle frem igen, så var
det måske en ide at kigge dig lidt omkring i forskellige byggemarkeder
o.lign. For jeg har set at man kan få støbejernsriste der passer til en
kuglegrill. Jeg er dog ikke sikker på om det er originalt Weber grej, men
det er vel lige meget når bare det virker...

Thomas