Ladning og lapning
Fra : Jan Madsen

Dato : 01-05-03 21:38

Hi

1) Jeg skal have laddet mit mc batteri op. Det vil jeg gøre med min egen
strømforsyning. Men hvilken spænding er det lige at jeg skal stille den på.
Er det 14.2V?

2) Baghjulet på min mc siver lidt luft, så jeg vil gerne have det fixet. Har
I en god dæk lappe pusher her i KBHN området som I kan anbefale til sån et
job?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Fra : Armand

Dato : 02-05-03 02:16

Jan Madsen <jms_dk@yahoo.com> skrev i en news:b8s0k0$1vm$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> 1) Jeg skal have laddet mit mc batteri op. Det vil jeg gøre med min egen
> strømforsyning. Men hvilken spænding er det lige at jeg skal stille den

Jup!
Forudsat at det ikke er en 10A strømforsyning at du har =

> [...]
Har
> I en god dæk lappe pusher her i KBHN området som I kan anbefale til sån >

Forudsat at det drejer sig om et slangeløst dæk, og at du ikke kan finde
sten eller skruer i dækket*:

Kan det ikke tænkes blot at være ventilen?
Har du prøvet med lidt spyt på fingeren om du kan lave bobler ved ventil-
åbningen??
Langsomme sivninger kan også være p.g.a. ir eller dækjerns-skader på
kontaktfladen imellem dæk/fælg!
Endelig kan det også skyldes en skade på dækket - Sæbevand og en
blomstersprøjte burde kunne få det til at skumme hvor der kommer luft ud!

En regulær punktering skal lappes hurtigst muligt, hvorimod jeg personligt
ville vægte alderen af dækket imod den udgift at f.eks en dæk/fælg sivning
koster at udbedre her og nu (bagdæk skiftes vel indenfor de nærmeste par
måneder alligevel?)

(*)
Finder du et fremmeslegeme i dækket, så lad det endelig sidde! Slangeløse
dæks ubetingede fordel er at de kun siver ved punkteringer, men et blotlagt
hul kan hurtigt sive-tømme dækket for luft. Men sålænge at fremmedlegemet
stadig befinder sig i hullet vil sivningen være minimal, og man kan derfor
køre på dækket til værkstedet der skal reparere skaden!

--
Armand.

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 02-05-03 13:10

> [...]
> stadig befinder sig i hullet vil sivningen være minimal, og man kan derfor
> køre på dækket til værkstedet der skal reparere skaden!

Kunne du ikke lige smide en mail til mig. Jeg er usikker på den adresse du
bruger..

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 02-05-03 15:22

Per Milborg Pedersen <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
>
> Kunne du ikke lige smide en mail til mig. Jeg er usikker på den adresse du
> bruger..

Jup!
Jeg har nu heller ikke modtaget noget fra dig endnu.

Ovenstående er grundigt spamsikret, men hvis du lige nærlæser den så er der
dels et IT-umuligt "Ø" (=> "O" ) og en stavet "streg" som skal være en: " -
"

For nu ikke at sætte din hjerne på overarbejde, får du lige et privat mail
også!

--
Armand.

Fra : Jan Madsen

Dato : 02-05-03 17:57

Armand wrote:
> Jan Madsen <jms_dk@yahoo.com> skrev i en

> Jup!
> Forudsat at det ikke er en 10A strømforsyning at du har =

Nope. Den kan kun smide lidt over en ampere ud.

> Forudsat at det drejer sig om et slangeløst dæk, og at du ikke kan
> finde sten eller skruer i dækket*:

Jeg må nok lide checke det lidt bedre. Jeg kigger lidt bedre efter her i
weekenden

Tak for svaret