Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Søges: Strømforsyning til Fuji FinePix A30~
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-05-03 19:39

Kære NG

Nu ved jeg ikke om jeg er OFF TOPIC herinde men det håber jeg da ikke at
jeg er. Hvis jeg endelig er OFF TOPIC vil i så være så venlige at
fortælle mig hvilken gruppe jeg rykke til.

Jeg har fornyligt købt det i emne nævnte kamera. Efter at hvae kigget på
pakningen har jeg så observeret at man kan købe en strømforsyning et det
benævnte kamera. Jeg har så haft rettet henvendelse til Fujifilm Danmark
som har måtte fortælle mig at den strømforsyning koster 399,-.

Er der nogle er er bekendt med om man kan få den benævnte strømforsyning
andre steder, eller kan købe den over nettet. For jeg synes personligt
at 399 for en strømforsyning er rimeligt horribelt.

Den bliver i fuji regi kaldet AC-3V.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : max

Dato : 02-05-03 01:24

> [...]
> andre steder, eller kan købe den over nettet. For jeg synes personligt
> at 399 for en strømforsyning er rimeligt horribelt.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg stod
også og overvejede at købe en strømforsyning til min fuji,
den burde være includeret, men jeg kiggede alle mine omformere
igennem, det er blevet til nogle stykker og der var en der lige
passede, ellers kan du tit finde dem i rodekasser i div. pc-genbrug
for en 10'er..

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 02-05-03 13:52

> [...]
>igennem, det er blevet til nogle stykker og der var en der lige
>passede, ellers kan du tit finde dem i rodekasser i div. pc-genbrug

Har selv en multi omformer. Problemet med at bruge den er bare at
"garantien" ryger såfremt at jeg har brugt en uorigianl lader og det kan
påvises at det er laderen der har været "skyld" i uheldet.
Flemming Jacobsen

Fra : John Poulsen

Dato : 06-05-03 16:58

Har købt en multiomformer til min brugte Minolta - virkede fint. Kan
kraftigt anfales...
Sørg for at have den korekte spænding og +/- sat rigtigt - og det vil
helt sikkert virke.

Det er en Bandridge BE650, og der er 8 stik med...
Se evt. på www.bandridge.nl

John Vang Poulsen

john@NOSPAMvangpoulsen.com (fjern NOSPAM ved email)

"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
meddelelse news:ndq4bv8u2d3g9f46v2k8gmom0e2804g5su@4ax.com...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-05-03 18:55

> [...]

> benævnte kamera. Jeg har så haft rettet henvendelse til Fujifilm Danmark
> som har måtte fortælle mig at den strømforsyning koster 399,-.

Jeg har et billigt hp kamera. Brugsanvisningen siger, at det skal bruge 6volt
2000 ma, altså 2 ampere, hvilket er temmeligt meget. Jeg tvivlede på, at det
kunne være rigtigt, at kameraet skulle bruge så meget strøm, så jeg købte en
billig strømforsyning i Føtex til 110,- den kan levere 800 ma og det fungerer
fint, den lader også batterierne fint.

Prøv at se, hvilken spænding dit kamera skal arbejde ved, og prøv så en
universalforsyning. Den kan næppe ødelægge noget, og det er desuden
producentens ansvar at bevise, at det er den psu, du har brugt, der er skyld
i eventueller defekter.

Claus

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-05-03 20:30

On Tue, 6 May 2003 19:54:36 +0200, "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com> wrote:

> [...]
>universalforsyning. Den kan næppe ødelægge noget, og det er desuden
>producentens ansvar at bevise, at det er den psu, du har brugt, der er skyld

Det kører med 3 volt. Og jeg har endvidere fået at vide at hvis der er
mistanke om at det er strømforsyningen der er skyld i skaden på kameraet
at så skal strømforsyningen sendes med.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 07-05-03 18:43

> [...]

>billig strømforsyning i Føtex til 110,- den kan levere 800 ma og det fungerer

Der står 3 Volt, 3 Watt under mit kamera så det må vel fortolkes som 3
volt og 1 Ampere da det jo netop giver 3 watt.
Flemming Jacobsen