SV 650 reservetank
Fra : SLP/JM

Dato : 01-05-03 16:29

Er der nogen, der ved, hvor stor reservetanken er på en SV 650? Eller hvor
langt den kan køre endnu, når benzinlampen begynder at lyse?

Vi kan kun finde oplysninger om den samlede tankkapacitet.

--
Mvh Susanne

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 01-05-03 16:45

Hejsa

"SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message
> Er der nogen, der ved, hvor stor reservetanken er på en SV 650? Eller hvor
> langt den kan køre endnu, når benzinlampen begynder at lyse?

Jeg mener (bemærk _mener_ / er ikke 100%) at :

Blinker : 3.5 liter benzin tilbage
Lyser konstant 1.5 liter benzin tilbage.. (det er specielt ham her jeg er
lidt usikker på.. kan også være det er når der er 2 liter tilbage)..

> Vi kan kun finde oplysninger om den samlede tankkapacitet.

Som skulle være 17 liter

Håber det hjælper, eller er der en der sidder med manualen i nærheden ? (er
desværre stadig på job, så jeg kan ikke se det herfra

-steffen

(alt info er omkring K2 modellen, ved ikke om det er anderledes på de andre,
men det lyder ikke sandsynligt)..

Fra : SLP/JM

Dato : 01-05-03 17:14

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> skrev >
> Håber det hjælper, eller er der en der sidder med manualen i nærheden ?

Jo, vi har selv en manual, men der står intet om reservetankens kapacitet -
eller dvs. vi har i hvert fald ikke været i stand til at finde noget herom i
manualen.

--
Mvh Susanne

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 01-05-03 17:25

Hejsa

> Jo, vi har selv en manual, men der står intet om reservetankens
kapacitet -
> eller dvs. vi har i hvert fald ikke været i stand til at finde noget herom
> manualen.

Spøjst.. ok.. well i min 2002 manual fandt jeg noget der ligner de
oplysninger jeg kom med i sidste posting..
Men jeg ved ikke om det gælder for de øvrige årgange, men jeg kan ikke
forestille mig meget andet end det gør..
Jeg kan så næsten gætte at det ikke er en 2002 model..

Anyways, det 3.5 liter når den blinker er jeg 99% sikker på, men igen er det
for en 2002 model..
Men med min ringe viden om den slags vil jeg dog vove at påstå at det ville
være ulogisk hvis grænserne er flyttet (alt efter hvor meget tankkapaciteten
er forøget / formindsket naturligvis

Håber dog stadig det hjalp lidt

-steffen

Fra : Adam Christensen

Dato : 01-05-03 19:29

Steffen Rasmussen wrote:

> Blinker : 3.5 liter benzin tilbage
> Lyser konstant 1.5 liter benzin tilbage.. (det er specielt ham her
> jeg er lidt usikker på.. kan også være det er når der er 2 liter
> tilbage)..

Jeg mener også at det er 3,5 l ved blink og 1,5 l ved konstant lys.

--
Adam

Fra : Jakob

Dato : 01-05-03 20:00

Steffen Rasmussen wrote:
> Jeg mener (bemærk _mener_ / er ikke 100%) at :
>
> Blinker : 3.5 liter benzin tilbage
> Lyser konstant 1.5 liter benzin tilbage..

Sådan var det ifølge min hukommelse også på min 1999 model. Ivørigt
meget trals med det blinkeri når man kører i mørke - den er lige kraftig
nok..

--
Jakob

Fra : Nocebo

Dato : 02-05-03 00:07

> [...]
> langt den kan køre endnu, når benzinlampen begynder at lyse?
>
> Vi kan kun finde oplysninger om den samlede tankkapacitet.

Hej Susanne og andre!!!

Ifølge Haynes er tank indholdet 16,0 L, inkluderet reserve kapacitet og
dette skulle dække modellerne fra 99 - 02, jeg ved ikke med 03 modellen.

I Haynes skriver de at at man gennemsnitlig kan køre ca. 212 km på en
tankfuld, så med lidt matematisk snilde kan du ca. køre 46,375 km når lampen
blinker (3,5 L tilbage) og ca. 19,875 km når lampen låser konstant (1,5 L
tilbage). Dette er selvfølgelig hvis man ikke har fusket for meget ved
kværnen eller kørt med gassen i bund og derved øget benzin forbruget.

Men jeg fralægger mig ethvert ansvar, hvis nogen bliver nød til at skubbe
til nærmeste tank.

MVH Anders

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=267

Fra : Jakob

Dato : 02-05-03 00:52

Nocebo wrote:
> [...]
> tilbage). Dette er selvfølgelig hvis man ikke har fusket for meget ved
> kværnen eller kørt med gassen i bund og derved øget benzin forbruget.

Jeg fik min til at mellem 12 og 24 km/l (gennemsnit over en tankfuld),
men jeg tror jeg regnede med 17 km/l og det var somregl ikke helt ved
siden af (har prøvet at hælde 16,2 l på). Det _meget_ afhængigt af
gashåndtagets indstilling - man kan tømme tanken på 45 min.

> Men jeg fralægger mig ethvert ansvar, hvis nogen bliver nød til at skubbe
> til nærmeste tank.
hehe - ja, hvem var det der sagde "min motorcykel går 250 km på en
tankfuld - om jeg så skal trække den de sidste 10km"

--
Jakob

Fra : Brian W.

Dato : 02-05-03 16:25

Jakob wrote:

> [...]
> siden af (har prøvet at hælde 16,2 l på). Det _meget_ afhængigt af
> gashåndtagets indstilling - man kan tømme tanken på 45 min.

Bahh jeg har tanket 18,7 liter ( fuld tank inkl. reserve. 19 liter ) på
yamahaen nede i tyskland på autobanen.. Der var jeg sku oxo lidt nervøs :-/
Den gule benzinlampe havde da oxo lyst de sidste 25 kilometer med ca 150-190
km/t ,.. Den er godt nok forslugen når man såen kommer om på den anden side
af gashåndtaget

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Armand

Dato : 02-05-03 02:07

Nocebo <Ais@groenjord.dk> skrev i en
> "SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message

Dét er nok en af de ting man bliver nødt til at tillære sig med tiden
Jo længere tid man har haft modellen, desto bedre kender man forbruget under
ens eget brugsmønster, og kan derved bruge triptælleren til at beregne den
forbrugte mængde temmeligt nøjagtigt. Derved vil man turde nærme sig grænsen
for såvel blink, som fast lys i res.-lampen og ved derefterfølgende
påfyldninger erfare den påfyldte mængde og relatere den til de 16 liters
totalindhold!

En lille anekdote omkring sagen:
Jeg havde en model med to bensinhaner engang, og til overflod var disse
spejlvendte i funktionen således at begge skulle fremad for "On" og bagud
for "Res" - En praktisk detalje skulle man mene :-/
Men efterhånden som jeg arbejdede" mig tættere og tættere på Res., indså
jeg at denne måtte have en meget begrænset kapacitet. - Lige til den dag jeg
på motorvejen endelig skulle på Res og måtte erkende at tanken var
fuldstændig tom
vel hjemkommet efter det følgende besvær med at komme videre måtte jeg
forske i om Res.-funktionen* var itu - men det viste sig at de plader der
holder vrideren på bensinhanen inde, og hvorpå On/Res står præget, på et
tidspunkt var blevet forbyttet med hinanden, hvorved jeg altid havde kørt på
Res. og On in facto var ved bagud-pegende vrider

(*)
Bensinhanens Res.-funktion foregår ved at der ved "On" suges igennem et rør
der stikker 4-5 cm op fra bunden af tanken, og når bensin-niveau'et kommer
derunder må man ty til at suge direkte fra bunden v.h.a. "Res"!
Et væltet, knækket eller fraværende rør vil medføre at der altid suges fra
bunden!!

--
Armand.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 02-05-03 07:02

> [...]
> derunder må man ty til at suge direkte fra bunden v.h.a. "Res"!
> Et væltet, knækket eller fraværende rør vil medføre at der altid suges fra

jep det problem har jeg med min.... troede at jeg havde reserve tank, men
når det ene rør dernede ligger og flyder rundt så er den ikke meget værd
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : SLP/JM

Dato : 02-05-03 08:51

"Nocebo" <Ais@groenjord.dk> skrev > Ifølge Haynes er tank indholdet 16,0 L,
inkluderet reserve kapacitet og
> dette skulle dække modellerne fra 99 - 02,

Det er også det, der står i vores originale værkstedshåndbog. Men den nævner
som sagt intet om reservetankens kapacitet i sig selv.

> [...]
lampen
> blinker (3,5 L tilbage) og ca. 19,875 km når lampen låser konstant (1,5 L

OK - 3,5 L og 1,5 L er de tal, vi skal huske på. Det passer også rimelig
godt, for Jesper kørte i går 200 km = ca. 16 km/l på en tank, inden den
begyndte at blinke.

--
Mvh Susanne

Fra : Post

Dato : 02-05-03 11:29

> OK - 3,5 L og 1,5 L er de tal, vi skal huske på. Det passer også rimelig
> godt, for Jesper kørte i går 200 km = ca. 16 km/l på en tank, inden den
> begyndte at blinke.

Hvis i ved at den indeholder 16 L ,
hvorfor så ikke køre ind og tanker når den begynder at blinke,
16 L - det i tanker ,og i har mængden der er i reserven.

Carsten

Fra : SLP/JM

Dato : 02-05-03 18:56

"Post" <Post@werner.dk> skrev > Hvis i ved at den indeholder 16 L ,
> hvorfor så ikke køre ind og tanker når den begynder at blinke,
> 16 L - det i tanker ,og i har mængden der er i reserven.

Det er for unøjagtigt, bl.a. fordi der også er luft i tanken.

--
Mvh Susanne

Fra : RacerNiels

Dato : 02-05-03 11:29

"SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message
> Er der nogen, der ved, hvor stor reservetanken er på en SV 650?

Owner's manual side 21:
"Fuel indicator light (8):
Bla bla bla... 3,5 liter.. bla bla.. 1,5 liter.
Fyld op når den lyser så du undgår at løbe tør.. blah."

>Eller hvor langt den kan køre endnu, når benzinlampen begynder at lyse?

Det kommer jo helt an på hvor spændt fjederen er!

> Vi kan kun finde oplysninger om den samlede tankkapacitet.

www.nytsyn.dk

Niels
S FAU