Korrekt udformet ?
Fra : Bent Andersen

Dato : 01-05-03 15:52

Hej

Jeg har en shop hvor jeg vil lave det således at man kan indsende et
forslag/motiv mm. til at trykke på t-shirts, det er så meningen at jeg skal
kunne anvende det indsendte forslag uden at løbe ind i copyrigt's, ophavsret
mm.
Mit eget forslag til den tekst der skal forhindre dette er:

"Har du en god idé til noget vi skal trykke på en t-shirt, så send os en
mail. Hvis vi vælger at bruge dit forslag vil du modtage en gratis t-shirt
med dit tryk på.
Vi forbeholder os retten til at anvende de indsendte forslag, og der vil
ikke blive betalt royalty af nogen art."

Er det godt nok eller skal det udtrykkes på en anden måde.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Bent Andersen
www.t-shirtshop.dk

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 01-05-03 17:19

> Er det godt nok eller skal det udtrykkes på en anden måde.

Du mangler nok noget om, at folk kun må sende noget ind, de selv har alle
rettigheder til.

Mvh Thomas

Fra : Bent Andersen

Dato : 01-05-03 22:53

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mangler nok noget om, at folk kun må sende noget ind, de selv har alle
> rettigheder til.

Hedder det noget med : "de indsendte forslag må ikke være behæftet med
3.mands rettigheder" ?

Bent Andersen
www.t-shirtshop.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-03 08:24

Bent Andersen skrev:

>Hedder det noget med : "de indsendte forslag må ikke være behæftet med
>3.mands rettigheder" ?

Det kan være en god ting at skrive, men det fjerner ikke dit
ansvar den mindste smule hvis emnerne *er* behæftet med andres
rettigheder.

--
Bertel

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-05-03 14:43

Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk>

> Det kan være en god ting at skrive, men det fjerner ikke dit
> ansvar den mindste smule hvis emnerne *er* behæftet med andres
> rettigheder.

Men det kan gøre det lettere at forlange skadeserstatning fra
indsenderen hvis det går galt.

--
Henning Makholm "No one seems to know what
distinguishes a bell from a whistle."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-03 14:59

Henning Makholm skrev:

>Men det kan gøre det lettere at forlange skadeserstatning fra
>indsenderen hvis det går galt.

Nå ja. Så kan man tilføje:
Skulle det vise sig alligevel at være tilfældet, vil vi/jeg/?
forlange at blive holdt skadesløs af indsenderen.

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 02-05-03 18:38

"Bertel Lund Hansen" skrev

> Nå ja. Så kan man tilføje:
> Skulle det vise sig alligevel at være tilfældet, vil vi/jeg/?
> forlange at blive holdt skadesløs af indsenderen.

Man kan selvfølgelig forlange hvad man vil,
men det bliver ikke nemt at tørre en erstatningssag af på ham.

Hvilken form for erstatning vil man være berettiget til, fra en person der
sender en et "ulovligt" billede.
Selv om denne indsender har opfordret til brug af billedet.

Det er muligvis hentet fra en hjemmeside, så man skulle måske inddrage denne
hjemmeside, i sin erstatningssag.

Det kan forøvrigt være mere kringlet end man umiddelbart mener, man har jo
ikke engang rettighederne til ens egne bryllupsbilleder, hvis de er taget af
en fotograf.

Så hvordan finder man ud af, hvem der har rettighederne til et billede?

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-05-03 19:18

Scripsit "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk>
> "Bertel Lund Hansen" skrev

> Man kan selvfølgelig forlange hvad man vil,
> men det bliver ikke nemt at tørre en erstatningssag af på ham.

Hvorfor ikke? Hvis man udtrykkeligt har angivet at insender skal
indestå for at der ikke er rettighedsproblemet, kan jeg ikke se
problemet.

> Hvilken form for erstatning vil man være berettiget til, fra en person der
> sender en et "ulovligt" billede.

Skadeserstatning for den godtgørelse man kommer til at betale til
rettighedshaveren, og tabet ved at måtte destruere det uretmæssigt
fremstillede oplag.

> Så hvordan finder man ud af, hvem der har rettighederne til et billede?

Det er indsenders problem. Hvis man er i tvivl, så lad være. Det
eneste sikre er nok at man selv er ophavsmanden.

--
Henning Makholm "Guldnålen er hvis man har en *bror* som er *datalog*."