(DVD) Fight Club
Fra : --= Naess =--

Dato : 01-05-03 15:50

S!

Jeg har længe ønsket mig "Fight Club" på DVD og var idag lige ved at købe
den til 99 kr. i Føtex. Men så kom jeg i tanke om tidligere indlæg her i
gruppen hvor "Fight Club" omtales i særlige rosende vendinger og spekulerede
på om det den samme release eller findes der 2 forskellige udgivelser ?

I så fald hvad er forskellen på DVD-udgivelserne og hvor finder jeg den ?

På forhånd tak!

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

- som igår var lige var at købe Ridley Scott's "1492" på DVD i TPM for 99
kr, indtil jeg så den var en OnAir udgivelse i 4:3 og monolyd.
Død over OnAir for at ødelægge en fantastisk flot film på den måde.

Fra : KaiserSoze

Dato : 01-05-03 16:04

Kik her: http://www.dvdcompare.org.uk/

Der kan du finde sammenligninger af alle DVD udgivelser.

Fra : Martin Helbo

Dato : 01-05-03 16:39

> [...]
> på om det den samme release eller findes der 2 forskellige udgivelser ?
>
> I så fald hvad er forskellen på DVD-udgivelserne og hvor finder jeg den ?

Den første udgivelse der kom var i en papindpakning. Den nye er i et
almindeligt blankt cover. Det er den eneste forskel.
Så hvis du kan leve med det er 99,- et røverkøb. DVD'en er kanon, udover
filmen som bliver bedre hver gang man ser den, er der en masse fedt
extramateriale.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 01-05-03 16:54

> [...]

> på om det den samme release eller findes der 2 forskellige udgivelser ?
>
> I så fald hvad er forskellen på DVD-udgivelserne og hvor finder jeg den ?

Der er kun én udgave af Fight Club i Danmark. Den er dog kommet i
forskellige oplag, hvoraf første var i en speciel papæske (en digi-pack) og
senere oplag i et almindeligt dvd-cover.

Den amerikanske luksusudgave er en smule bedre end den danske, da den
indeholder to ekstra kommentarspor. Desværre er den udgået, og man kan nu
kun få en standardudgave, der ganske vist også indeholder de to spor, men
mangler hele den anden dvd med ekstra materiale.

Køb roligt den danske. Den er bestemt pengene værd.

--
Jens Thomsen

"It's the great way of oriental thinking were, you know, they think they've
tricked you... and then they have."

Fra : --= Naess =--

Dato : 01-05-03 18:13

> [...]
og
> senere oplag i et almindeligt dvd-cover.
> Køb roligt den danske. Den er bestemt pengene værd.

Okay.. så er det måske "Se7en" der findes i 2 versioner, eller en helt
tredie film for nu at gøre forvirringen total

Anyway, jeg takker for svarene og køber "FightClub" first thing tomorrow.

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : Peter Lind

Dato : 02-05-03 09:12

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
> senere oplag i et almindeligt dvd-cover.
>
> Den amerikanske luksusudgave er en smule bedre end den danske, da den

Er der nogle der ved om de ekstra kommentarspor er noget værd ? Altså, er
der nogle der har hørt dem ? F.eks synes jeg at Se7en udgivelsen med 4
kommentarspor var fantastisk, og ville nok ikke have været så godt et
menneske som jeg er, hvis jeg havde skullet nøjes med Pitt og Finchers
iøvrigt udmærkede snak.
Den almindelige Fight Club udgave har en fin omgang kommentarer fra Norton,
Pitt, Fincher, og Bonham-Carter klippet ind hist og her - men hvad er de to
andre spor om ? Og er der nogle der har hørt dem ?

mvh
Peter Lind
-der overvejer om han skal have endnu en udgave, nu han alligevel har betalt
3 gange så meget for den første...

Fra : Peter Risager

Dato : 03-05-03 18:52

> Den almindelige Fight Club udgave har en fin omgang kommentarer fra
> Norton, Pitt, Fincher, og Bonham-Carter klippet ind hist og her - men
> hvad er de to andre spor om ? Og er der nogle der har hørt dem ?

Jeg ved at forfatteren Chuck Palahniuk (genial mand, simpelthen genial, læs
hans bøger, de er pengene værd ;) ) har et spor på den amerikanske
ihvertfald.

--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like